hai meiden, Ferron is nu 7 maanden. Hij mag nu brood gaan eten, en 4e fes mag eruit. Maar welke fles hebben jullie indertijd weg laten vallen? En at jullie kindje meteen goed brood? Neem aan wel eerst in kleine stukjes en opbouwend van paar stukjes naar later en half en weer later een heel stuk brood zonder korsten?!
http://www.frisokindervoeding.nl/ hier kun je een schema vinden voor kindjes van die leeftijd. ik weet nog niet of ik direct al met brood ga beginnen, hij eet nog steeds geen groente, dus ik haal er nog geen fles af. maar volgens bovenstaand schema geef je bij het brood ook nog melk..
Wij zijn hier begonnen met broodkorstjes. Zie hier de filmpje van Moira http://www.youtube.com/watch?v=rWD_rZbo8vQ We waren begonnen toen Moira nog net geen 6 maand was. In het begin was het wel moeilijk, maar na een paar dagen had ze het onder de knie. Korstjes en melk geven. Nu eten we elke dag met de lunch een boterham
Jaime at toen ze 7 maanden was voor de eerste keer een boterham. Zonder korstjes maar alles ging en zomaar in. Ze vond het heerlijk. Bij haar is overigens de 4e fles nog niet weg hoor. Ze drinkt zeker overdag minder melk, maar omdat ze haar groente hap altijd om 18 uur krijgt is de tijd niet te rekken....
Djaydee eet sinds 7 maanden een boterham op niet meteen alles maar inmiddels eet ze hem toch helemaal op, ik heb bij haar dan ook de fles van de middag weggelaten na een aantal keer van het eten van die boterham, daar ze hier ook helemaal niet meer naar vraagt. Probeer het gewoon je kunt het altijd proberen lukt het niet dan kun je altijd nog melk geven. Groetjes Monique76
ja ik vind het nog moeilijk, vanm ij mag hij ook gewoon nog die fles melk. Roosvicee of diksap lust hij ook nog niet, dsu vocht moet hij ook nog binnen krijgen. En aangezien hij ook nog altijd flink om de fles vraagt, en heel erg enthousiast wordt als hij de fles ook daadwerkelijk ziet (zet het op een brullen, en grijpt hysterisch naar de fles met mond wijd open, wel lachwekkend trouwens) Heb ik zoiets van , laat die fles nog maar lekker in de planning staan. Wil advies van de kinder-arts ook horen op 20 juli.