productie flink afgenomen, begonnen met werken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kellys, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellys

kellys Lid

8 mei 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn kindje is nu 4 maanden en drinkt per voeding 200cc.
    ik werk 3 dagen en tijdens het werken kolf ik 2x.
    echter heb ik na 30 minuten kolven maar 30-40 cc gekolfd terwijl dit voorheen toen ik nog niet aan het werk was 120 cc was.
    ik moet dus ongeveer 5-6 keer kolven voor ik een voeding heb waardoor ik mijn kindje ook flesvoeding moet geven, wat overigens goed gaat.
    tevens heb ik soms het idee dat hij niet meer verzadigd is als hij aan de borst ligt. hij was in een maand tijd ook maar 130 gram aangekomen!
    wat moet ik nu doen? ik wil liever niet stoppen met het geven van borstvoeding maar heb al veel dingen geprobeerd om de productie omhoog te krijgen zoals vaker aanleggen e.d. maar helaas zonder succes. graag uw advies alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    kolf volgens schema: en kijk of je op momenten dat je thuis bent een keer extra kunt kolven. Het kan zijn dat dit een tijdelijke dip is. Dan gaat het weer over. Wanneer je in schema kolft gaat het vaak snel beter.
    Kolf je overigens enkel of dubbelzijdig? En heb je uitgesloten dat het iets in je kolf is? Controleer goed alle slangen, dopjes etc. Ook de motor kun je laten doormeten. (thuiszorgwinkel of bij lactatiekundige, even bellen)

Kolven in schema:
    start met korte massage (30 sec)
    kolf 7 min
    masseer
    kolf 5 min.
    masseer
    kolf 3 min.

Als je thuis bent en je voedt je kindje aan de borst kun je wissel voeden: effectief drinken, tot pauze langer duurt dan drinken: dan aan de andere kant verder. Wissel een paar keer per voeding: je verhoogt zo terwijl je voedt je productie.

Veel kindjes halen ook in in de nacht. Dat is op zich niet zo erg.

Met vier maanden wordt het groeipatroon ook wat anders dan de eerste maanden, dus als hij groeit, plast en poept en vrolijk is zal het wel goed gaan!

Succes verder! Bij blijvende twijfel even overleggen met een lactatiekundige in je buurt!

3. kellys

kellys Lid

8 mei 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een enkelzijdige kolf en heb pas alles nog vervangen daar zou het niet aan moeten liggen.
    Thuis wissel ik vaak van borst tijdens de voeding maar helaas zonder succes. Hij huilt ook veel bij het voeden en wil in het begin niet aan de borst uiteindelijk gaat hij wel drinken maar moet hem daarnaast bijvoeden. Ook heeft hij geen volle plasluiers meer, was in een maand tijd maar 130 gram aangekomen, hoor de melk niet meer als hij aan het drinken is en heb zelfs na een nachts van 8 uur nog slappe borsten

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    dan is het verstandig als er naar het completere plaatje wordt gekeken: bel een lactatiekundige en sluit ook niet uit dat je kindje ergens last van heeft: evt. overleg met chiropractor of kinderfysiotherapeut voor bodywerk.

Succes! Goed dat je aan de bel trekt!

Deel Deze Pagina