ik ben gisteren weer begonnen met werken. Mijn meisje doet het goed op het KDV alleen ik kolf echt te weinig hoeveelheden. ze drinkt daar ongeveer 2 flesjes (1 in de ochtend en 1 einde middag) van 150 cc en 1 keer per dag (tijdens de lunch) ga ik naar het kdv om haar zelf te voeden. Ik kolf dus nu 2 keer per dag op mijn werk en ben dan echt wel 10 minuten per borst kwijt en heb dan een totale opbrengst van ong 100 ml. ik kom dus 100 ml per dag te kort. nu heb ik gisteravond na de voeding thuis van 19:30 om 21 uur nog een keer gekolft en met moeite weer 100 ml opbrengst. dit is gewoon per keer te weinig en heb nu ook alweer pijn aan mijn tepels door dat gekolf ik heb de medela swing dubbele electrische kolf maar kolf mijn borsten om en om omdat beiden tegelijk al helemaal geen succes is... lang verhaal kort... hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer opbrengst kolf? moet mijn productie weer omhoog? heb er al redelijke stress van en dit is pas mijn 2e werkdag. wegens omstandigheden heb ik geen vriezer voorraad meer... help!
Kolf je al volgens schema? masseer kort, kolf dan 7 min, zet uit, masseer weer kort, kolf dan 5 minuten en herhaal nog eens. Misschien kun je thuis tijdens het ochtend voeden je kindje aan 1 kant aanleggen en de andere kant kolven? Gebruik ook een warmtecompres om te zien of dat verschil maakt. (neem wegwerpluier en vul met lekker warm water en vorm dit minimaal 10 minuten om de borst. daarna kolven) Vraag aan je huisarts syntocinon spray: dit laat je melk makkelijker toeschieten (handig bij stress) Verder moeten vrouwen vaak in het ritme komen: geef het een paar dagen. Werk je alle dagen aan eengesloten of heb je er een dag tussen? Dan kun je een keer powerkolven: gedurende een uur steeds 10 min. kolven, 10 min. stoppen. Tot het uur om is. Succes!
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik voed mijn meisje nu zelf rond 07:30 dan krijgt ze rond 10:30 een fles op het kdv van al 180 ml. dan voed ik haar zelf weer rond 13:30 en dan drinkt ze dus daarna smiddags nog een fles van 150 /180 cc op het kdv! Ik heb al wel gemerkt dat ze dan tijdens de volgende voeding bij mij zo rond 19:00 uur weinig drinkt en aan de borst in slaap valt. I k denk dat ik het misschien anders moet gaan doen. Dat ik de flesjes op het KDV bijvoorbeeld even beperkt tot 100 ml. Zodat ze bij mij meer drinkt, is dat een idee? Ik denk alleen dat ze dat niet leuk gaat vinden De neusspray heb ik al en gebruik ik bij het kolven. Kort masseren doe ik ook al voordat ik ga kolven. Een warme wegwerpluier is geen optie (veel te veel gedoe op mijn werk) ik ben wel van plan mijn elektrische babykruikje mee te nemen die kan ik er wat makkelijker tegenaan houden voordat ik naar de kolf ruimte ga. ik werk op maandag, dinsdag en vrijdag. Woensdag en Donderdag ben ik vrij en voed ik haar zelf. Het is dus raadzaam als ik morgen en donderdag een uur ga powerkolven?! ik neem aan dat dat 1 keer per dag is? anders hou ik geen tepels meer over lfs, Dorri
Je kunt ook proberen in het weekend wat extra tussendoor te kolven, zodat je maandag en dinsdag voldoende hebt voor je kindje. Verder haalt ze wel bij je in als je er weer bent! En het kan zijn dat ze in de avond meer gaat clusteren even, om je productie op peil te houden. Of dat je ziet dat ze in de nacht even bijspijkert. Powerkolven inderdaad 1 x haha. En kijk vooral of je kolf op de goede stand staat, niet te hard!!!