Twee vruchtzakjes, maar eentje is leeg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suus75, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Gisteren heb ik na een lichte bloeding een echo gehad en daarop waren twee vruchtzakjes te zien. De ene was mooi gevuld met een vruchtje met een kloppend hartje. De andere was leeg.

Gaat mijn lijf dit nu afstoten? Is de kans op een miskraam nu groot?

Ik heb mijn vraag eigenlijk ook gesteld bij de verloskundige, maar ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en waarbij de zwangerschap verder goed is afgelopen?

Misschien weet iemand meer?

Liefs van een (weer 's) onzekere Suus

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Suus, helaas kan ik je ongerustheid niet wegnemen maar wilde je iig heel veel tja.. sterkte en succes wensen hiermee!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Volgens mij komt best vaker voor. Dat je eigenlijk zwanger bent van een tweeling maar dat het met 1 vruchtje niet goed gaat. Door de vroege echo kun je dit nu zien, anders had je het waarschijnlijk nooit geweten. Voor zover ik weet (met mijn amateurenverstand) maakt dit voor het overgebleven vruchtje geen verschil en heb je alle kans dat dit een pracht zwangerschap wordt.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

mocht ik het maandag ook gaan zien, zal ik de vraag ook stellen OK.

Dan weten we weer wat meer ;)

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hebben ze je daar bij de echo niets over verteld dan? Vind ik ook niet echt netjes van ze dan eigenlijk.

Wat ik heb begrepen is dat het regelmatig voorkomt dat er 2 vruchtjes zijn waarvan 1 het niet redt. Normaal gesproken zegt dit helemaal niets over het andere vruchtje en hoef je (volgens mij!) niet bang te zijn dat de andere nu ook wordt afgestoten.

Maar om echt zeker daarvan te zijn kun je het beste gewoon even je eigen verloskundige bellen.

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook eerst zwanger van een tweeling... kort na de eerste echo kreeg ik een bloeding... eentje van hen had het niet overleefd, de tweede bleef mooi zitten.

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi suus...

je merkt er niks van hoor meid
    ik was ook zwanger van een tweeling kreeg met mijn 6e week dus een bloeding(kje) alle twee de vruchtzakjes waren nog leeg 2 weken later was er 1 verdwenen en de ander was mooi leven in te zien...
    het vruchtzakje lost zich eigenlijk helemaal op je ziet en merkt er ook niks van als je gaat bevallen...
    teminste dat is zo tegen mij gezegd
    geen zorgen maken dus...

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Toevallig las ik net in de Psychologie Magazine dat de kans groot is dat je zelf ooit deel uitmaakte van een tweeling.

Volgens mij is het zo dat het lege vruchtzakje door je baarmoeder zal worden opgenomen of verpletterd worden door je baby. Tot dusver is er niets om je zorgen over te maken, want zou er wel een kindje in dat vruchtzakje zitten, dan was het een ander verhaal geweest omdat er dan een infectie zou ontstaan, maar dat is een heel ander geval en had je verloskundige wel gezegd dat je naar het ziekenhuis moest oid. En als je een bloedinkje krijgt moet je de verloskundige gewoon maar even bellen.. tot die tijd, be cool 8) (zeg ik als onzekere zwangere..)

9. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor alle reacties! Stelt me wel wat gerust hoor! Ik heb ook geen bloedingen meer gehad en ik krijg nog een extra echo binnenkort.

Ik probeer gewoon positief te blijven, maar eng is het wel!

Liefs,
    Suus

10. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Mijn vriendin had het ook ze kreeg een echo met 9 weken en er bleek en vruchtje niet meer te leven ze moest zich verder geen zorgen maken en het vruchtje werd door het lichaam opgenomen ze is nu inmiddels 32 weken zwanger

11. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Bij mij ook, ben nu 19 weken.Het andere vruchtzakje is niet afgescheiden maar is naar de zijkant waar het 'oplost' zeg maar....
    Vond het ook doodeng...maar nu lijkt alles goed te gaan met onze Priegelo....Spannend blijft het wel vind ik....

Deel Deze Pagina