Eerste termijnecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Prinsesje23, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik heb over 2 weken mijn eerste termijnecho :D de verloskundige vertelde mij wel dat het een inwendige echo is :( Is dat normaal bij een eerste echo? Heeft iemand daar ervaringen mee, het lijkt mij namelijk niet echt prettig... is vast ook even 'wennen'.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    tsja het stelt eigenlijk niets voor hoor.... het idee lijkt misschien niet zo leuk, maar last heb je er niet van hoor.
    Er gaat een metalen staafje met een soort condoompje erom heen bij je naar binnen. Verder voel je er niets van.. (ik in ieder geval niet).

En anders moet je je afspraak verzetten naar ongeveer 2 weken later, dan kan het meestal wel uitwendig!

3. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Mijn termijnecho was destijds wel uitwendig, maar ik was toen ook al ruim 11 weken zwanger. Ik heb heel laat in de zwangerschap nog een inwendige echo gehad omdat mijn dochter niet indaalde. Ik vond het niet vervelend ofzo, het deed geen pijn en de echoscopiste was heel voorzichtig.

Succes!

4. Prinsesje23

Ik weet niet precies wanneer mijn laatste ongesteldheid is dus ik denk dat ik daarom die inwendige echo krijg. Het idee dat je daar zo open en bloot ligt is voor mij even wennen. Maar ze zullen wel vaker wat gezien hebben ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    En je moet later (zo rond de 40 weken) ook nog een keer open bloot (opener en bloter dan dat kan gelooof ik niet ;) ) in ene verloskamer of je eigen slaapkamer liggen :)

Neehoor geintje,
    Maak je er maar niet druk om. Het stelt echt niet zoveel voor en ze hebben al meer gezien hoor! Het idee is gewoon een beetje raar.... anders kijken of je iets met een rokje aan kandoen... dan mag je die vaak aanhouden en voel je je misschien niet zo bloot!

6. Prinsesje23

Ach naja, ze hebben vast al heel wat gezien. Krijg je dan trouwens ook een plaatje mee van de baby?

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik vond het ook verschrikkelijk, heb me van te voren echt op lopen vreten... Maarrrrrrr... het is écht zo... zodra je je kindje ziet, maakt het niets meer uit :D
    Ik had trouwens wel een tuniekje aangetrokken, dan was het nog een beetje bedekt ;)

Deel Deze Pagina