Baby 6.5 week een ritme...??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zeilboot, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is 6.5 week en wat ik mezelf afvraagt heb je dan al een "ritme"? Hier dus niet echt. Hij krijgt z'n flessen rond 8, 12, 16, 22 en 24 uur. Dit kan per dag afwijken. Overdag en 's avonds ligt hij maximaal 1uur achter elkaar in bed daarna is het brullen. Ik probeer het dan nog 3 a 4x met speentje enz. Dan uit bed en ligt hij in de box, op schoot of in de draagdoek tot de volgende voeding. 's Nachts slaapt hij wel op 2x speentje geven en soms 1x voeding na. Doe ik het een beetje goed? Het is ons eerste kindje en k vind het soms best moeilijk. Bedankt voor reacties.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Meestal heb je dan nog geen ritme, de meesten krijgen een ritme rond de 12 weken dus niks om te zorgen om te maken en dan nog is het vaak verschillend of hebben ze zin om het hele ritme te veranderen :)

Beste is naar je kleintje kijken en hem volgen. Overdag gewoon zoals je wil, als hij moe is, slapen. Is hij wakker babygym, knuffelen,...wat hij nodig heeft. En s'nachts alles zo rustig mogelijk doen als hij wakker word, niet teveel licht, niet teveel aandacht enz,... Zodat hij het verschil tussen dag en nacht leert kennen

Maar zo te zien doet hij het niet goed maar helemaal geweldig s'nachts! :)
    Speentjes geven zijn normaal en 1 nachtvoeding heel zeker ook, vaak ook meer nachtvoedingen en u zoontje vraagt er zelfs niet elke nacht om zo te zien.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Niet gek dat je nog geen ritme heb dan.
    Wat hier geholpen heeft, heb ik al vaker gepost,
    is dag op zelfde tijd beginnen telkens.
    Zo kwam ik ook savonds goed uit; rond 11 uur.
    Ze sliep toen ook al snel goed door. Ben robd de 6/7 weken begonnen.
    Ik stuurde haar dus een beetje. Het gaf mij meer rust omdat niet elke dag zo totaal anders werd en ik had haar signalen veel beter door; huilen om flesje of iets anders.

4. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Mijn dochter is nu 15 weken, maar nog verschilt het ritme (overdag dan)! Wat je nu hebt/doet, is al heel goed!

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ja het kan nog best lang duren eer je een ritme vindt. Mijn zoontje deed ook steeds maar korte slaapjes van 45 minuten, dat veranderde pas toen hij een maand over 9 was. Ik vond die eerste maanden ook best lastig, hoe weet je nou of je t goed doet? Maar heb vertrouwen in jezelf, zolang je kindje redelijk tevreden is en groeit doe je het goed. En vanzelf zal t makkelijker worden!

Share This Page