Twee weken oud: al kolven en met de fles voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindangel, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jawel, regeldagen kunnen altijd voorkomen, een fabeltje dat het altijd op gezette tijden zou zijn.

Zo had ik bijv. met 10 weken 2 hele duidelijke regeldagen.

Ik snap niet waarom een CB dat tegen je zegt, wat een belachelijk slecht advies.
    Kinderen van die leeftijd ga je toch niet minderen op hun voeding? Dat zijn KV-adviezen geen BV. BV mag je onbeperkt geven!

Ik weet niet wat ze allemaal tegen je verteld hebben, maar er klopt geen hout van.
    Dat een BV-kind zo explossief groeit de eerste 3-4 maanden is juist een bekend verschijnsel van BV, een teken dat je een prachtige productie hebt, en meer dan genoeg melk.

En je bent dus voeding minder gaan geven op hun advies.....wat een schande.
    Had maar eerder hier gekomen meid... hadden we je veel beter kunnen helpen, en had je ook niet zo onzeker hoeven zijn .
    Misschien heeft Kick de spruw al langer onder de leden, want spruw kan ook onzichtbaar zijn...

Je belt NU de huisartsenpost voor Daktarin orale gel ( zit wel een bijbetaling op, dus daar moet je rekening mee houden, ong 10 euro.), en die dan meteen halen.
    Je moet vandaag nog beginnen met behandelen.

Niet kijken naar het etiket, maar standaard na iedere voeding een klein beetje op de tong en in de wangzakken van Kick doen, en op je eigen tepels.
    Als de spruw niet meer zichbaar is na een aantal dagen, altijd nog een aantal dagen extra doorgaan met smeren. Is de spruw dan nog niet over, dan kan je via een website Gentiaanviolet bestellen. Maar dat is van latere zorg.

2. 4days

4days Niet meer actief

Huh erg vreemd inderdaad, ik dacht dat ze altijd zeggen dat kinderen bij bv zo veel mogen drinken als ze willen?!? Dat is toch wel erg raar dat zei dat zeiden hoor. Straks loopt de productie helemaal terug als je minder voedt...

Ps. Jingels wat weet jij veel zeg! Net een wandelende bv encyclopedie. ;)

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ga zo eerst nog even voor de zekerheid kijken of ik de plekjes niet wegkrijg met een wattenstaafje met afgekoeld gekookt water (ik heb geen gaasjes) en zo niet, dan bel ik de huisartsenpost.

De reden dat ze dat zeiden was trouwens omdat hij ook toen slecht sliep. Vooral in de vroege ochtend (vanaf een uur of vijf zes) lag ie in z'n wieg een beetje te huilen. Het waren geen krampjes of honger, want het werd niet erger (als het echt urgent is zetten ze het natuurlijk wel op een krijsen). De vrouw op het CB zei toen dat het te veel voeding geweest moet zijn (ik gaf hem ook zoveel als ik erin kon krijgen) met de opmerking: jij kan toch ook niet slapen na drie borden boerenkool? Dat klonk logisch en dus ben ik hem minder gaan geven, gewoon zoveel totdat hij niet meer zeurde. Maar dat pikte hij dus maar een paar dagen... Oja, hij had trouwens ook heel veel groene luiers. En die heeft hij weer nu...

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dank je, heb verschillende cursusen gevolgd, en daarnaast medisch geschoold ;D

Probeer zo goed mogelijk advies te geven omtrent de BV, aangezien er toch nog zoveel onwetendheid is, hoe jammer ook.

Bv-kindjes mogen ombeperkt drinken, altijd!
    10-12 voedingen de eerste weken is zelfs heel gewoon. Maar helaas zijn CB's nog steeds teveel gericht op KV als het BV kindjes gaat, en daan hoor/zie.lees je toch heel vaak dat het fout gaat met hoofdletter F.

5. 4days

4days Niet meer actief

En bv is toch ook superlicht verteerbaar, dus het kan niet zo zwaar op maag liggen dat de baby er niet van kan slapen... Ik denk dat het gewoon iets anders was.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    En vooral 's nachts is BV hartstikke goed voor je productie.
    Mijn zoontje heeft het met 10 weken ook gehad, 3 weken groene ontlasting. Kan hyperlactatie zijn, j`uist da`arom wel aan regeldagen toegeven! Kan ook een vIRUsje zijn.

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Jingels.... wowsie... wat ben je toch geweldig :) TJa moest ik ff kwijt hoor...

een aanvulling op het laatste... die groene poepluiers kan ook van allergie komen, maar dan zitten er ook echt veel slijmdraden in....(sorry voor de details)

Verder geen aanvulling.. en tja CB's... breek me de *** niet open! Die moeten wat minder in hokjes leren denken en dan helemaal die kv-hokjes...

Dat je kindje de eerste maanden meer dan een kilo per maand groeit is helemaal niet erg hoor! Komt echt wel een stagnering in!

Ben je nog naar de HApost geweest? en hoe gaat het nu?

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Idd ik mocht van CB mijn kind niet opnieuw aanleggen als hij 2 borsten had leeggedronken moest ik 2 uur wachten... dikke sch**t als mijn kindje drinken wil dan krijgt hij dat!

Deel Deze Pagina