Hoi meiden, wij hebben een zoontje van 5 weken! Hij huilt heel veel in zijn slaap en wordt daardoor weer wakker terwijl hij toch niet is uitgerust! Zijn er meer kindjes die huilen in de slaap en daardoor weer eerder wakker worden? We hebben ook al geprobeerd in te bakeren, omdat hij veel met zijn handjes zwaait! Dit leek even te helpen, maar ingebakerd doet hij het nu ook! Twijfel of ik nu door moet gaan met inbakeren! Als het niet helpt vind ik dat zo zielig! Ook hebben we geprobeerd hem om zijn buik te laten slapen, maar gebeurd hetzelfde! Hebben jullie nog tips? Groetjes Carola
Mijn dochter huilde niet in haar slaap, maar werd wel meestal na 10 min weer huilend wakker, waardoor ze weer moeilijk in slaap kwam. Zij was in haar slaap wel veel aan het sikken, wat erg vervelend en pijnlijk was aan haar te zien. Het kwam bij haar dus daardoor, want we hebben nu medicijnen en ze slaapt weer heerlijk! Is misschien dus niet helemaal hetzelfde, maar als hij ook veel slikt kan hij dus last hebben van opkomend maagzuur... Succes!!
Lucas doet dat hier ook. Vaak wordt hij na een half uur wakker en gaat dan huilen. Wij laten hem dan huilen, want binnen 5 minuten is het meestal weer stil. Soms heeft hij dat hij 30 minuten lang huilt/slaapt/huilt/slaapt enz. voordat hij echt diep in slaap valt. Maar hij heeft dat blijkbaar nodig om zichzelf tot rust te brengen en in slaap te vallen. Ze moeten ook de kans krijgen om zelf weer in slaap te komen (al weet ik dat er hier genoeg mensen zijn die zeggen dat je een kindje niet mag laten huilen. Maar wij horen echt wel het verschil tussen jengelen en huilen....) Ik had hier op het forum een vraag daarover gesteld bij de kraamdeskundige, en zij zegt ook dat we hem dan best even mochten laten huilen (het is overigens jengelen, niet echt huilen). Meestal is het dan na 30 minuten stil en slaapt hij heerlijk! We hadden hem nl de eerste drie weken steeds bij ons in slaap laten vallen waardoor hij dus niet zelf in slaap kon komen. Nu gaat dat steeds beter.