Twee weken oud en de avonden aan het spoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judith32, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja is heel anders je eigen kindje...
    als ik naar bed ging voedde ik nog een keer en lag hem dan in zijn bedje. Maar wel helemaal in een babynestje, dan wilde hij nog wel eens slapen. Maar anders lag hij in bed gewoon naast me.

Ik heb dit ooit eens gelezen:

een pasgeboren baby is van alles afhankelijk van zijn moeder. Hij is dan ook rustig als hij zijn moeder hoort/ruikt etc. Als hij zijn moeder niet ruikt is hij dus eigelijk in levensgevaar (in de natuur betekent je moeder kwijtraken niet veel goeds) en krijst hij alles bij elkaar om zijn moeder te laten weten waar hij is.

Ja sorry als het een beetje zweverig overkomt. Ik ben niet zo zweverig hoor maar volgens mijn man ben ik een enorme geitenwollensok als het op baby's aankomt :)

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    vind ik een heel mooi stukje! kan ik me wel in vinden....ik ben iemand die haar zoontje helemaal nooit "laat" huilen...ben er altijd meteen bij! nu nog wel tenminste, dat zal ooit ook wel eens niet meer moeten maar als ze nog zo klein zijn moet je ze niet laten huilen vind ik...ze hebben je nog zo nodig!

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    En over de avonden vrij:die heb ik nog steeds niet haha!

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0

Ik heb nooit laten huilen en doe t nog steeds niet in de nachten.vanaf dag een huilt ons zoontje weinig Maar heel heftig en kan overstuur raken...ik kan t niet dat laten huilen...

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik laat mijn kids (2,5 en 11 maanden) eigelijk nog steeds niet huilen.
    Ja wel eens 5 minuten ofzo als ik iets moet afmaken maar meestal sta ik direct naast het bedje. Maar goed, ik heb mazzel want mijn kids slapen beide heel goed (en nu ook in hun eigen bedje natuurlijk).

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gelukkig krijst bentley niet echt haha behalve als ie uitgekleed word :p

Maar meer beetje jammeren met af en toe een 'gil' er doorheen...
    Gewoon een beetje ontevreden..

Net zn laatste flesje gehad dus zien wat deze nacht brengt..:)

@judith dat inbakeren helpt wel ja! :)
    Hij maait ziczelf constant wakker en slaat zn speen eruit enzo..
    De kraamhulp heeft laten zien hoe je hem kan inbakeren met een hydrofiel..
    Eerste 2 weken heeft ie in de kinderwagen geslapen.. Wat veeeeel makkelijker strak instoppen is als in t ledikantje... Dus doe het alleen als ie in zn ledikantje gaat snachts
    Overdag ligt ie heeeeeerlijk of bij ons of in de kinderwagen of soms op de bank
    Heeerlijk zo lekker dichtbij!:D

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier hebben we er zo een. Iedere avond na de voeding van 7 uur hoef ik haar eigenlijk al niet in bed te leggen, de is dan gewoon wakker.
    Dit is ons derde kindje, onze 2de heeft dit ook gehad en was toen echt zelf helemaal van slag als ze dat had, ik wist gewoon niet wat ik ermee moest. Nu pak ik haar gewoon bij me en blijf lekker met haar op de bank hangen, na een tijdje valt ze dan in mijn arm is slaap tot e volgende voeding. Heerlijk, lekker op de bank met ons kleine hummeltje.

Onze kraamhulp zei ook dat ze vaak onrustig zijn rond de tijd dat ze zijn geboren,dat merkte we ook de eerste 2 weken. Iedere avond van 11 tot 1 was ze heel onrustig, dat was ook de tijd van de bevalling.

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Toen Nina 2 weken oud was lag ze heel de avond bij mij of mijn man... Die avonden voor jezelf hebben kan nog weleens een poos duren hoor! Je hebt denk ik meer rust als je kindje lekker bij je ligt... GENIET van die tijd dat komt nooit meer terug een pasgeboren baby heeft heel veel geborgenheid nodig.
    Onze kraamverzorgende en verloskundige hamerde daar echt op hou het de eerste weken lekker bij je dat is zo goed voor de hechting....
    Wij hebben er echt heel van van genoten zo een klein warm hoopje dicht tegen je aan.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier ook een hele makkelijke :) dus ik heb ook makkelijk praten maar ik vind het zo onnatuurlijk om hem te laten huilen! of welke baby ook...ze hebben je nog zo nodig! dus echt laten huilen zal ik waarschijnlijk ook nooit doen...

10. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik heb daar ook zo van genoten! dat lekker tutten op de bank 's avonds! hoef ik nu (al) niet meer te proberen ;) om acht uur is meneer moe en wil hij echt naar bed! anders slaapt hij niet en wordt hij huilerig...maar mis het soms wel hoor, hij slaapt echt zelden nog bij mij op de arm en dat is zo genieten!
    lekker een band opbouwen met je kleintje is zo belangrijk! en fijn ;)

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    's avonds zo tussen 7 en 11 uur verwerken ze de dag. Heel veel kinderen hebben daar de eerste weken veel last van. Gaan tussen die tijd jengelen, huilen, niets is goed. Enige wat vaak troost kan geven is zo dicht mogelijk tegen mama aan hangen. ( of eten)

Die kleine van ons heeft het ook heel erg gehad, was na een paar weken over.

12. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    Gebakje; daar lijkt idd wel wat in te zitten. Want het verschil met overdag is erg groot. Overdag is hij idd anders.

Vannacht heeft hij weer heerlijk geslapen. Volgens mij hebben wij hier een regeldag te pakken...:).

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi zo dat ie weer goed heeft geslapen!:)

Hier herken ik dat ook hoor... Heeeel de dag lekker slapen en savonds idd spoken :p

14. Judith32

Judith32 Lid

19 mei 2008
    89
    0
    0
    Zijn vandaag ook even begonnen om hem overdag ook in bed te leggen naar de voeden en het lekkere kroelen. Niet te laten slapen in de box. Als hij gaat gapen of anderen tekenen geeft van moeheid willen wij nu proberen om het dan in zijn bedje te leggen, niet moe dan lekker spelen in de box of lekker vast houden. Ligt er net weer in en hij is in Dromenland.

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    wat fijn :) en zo zie je dat het allemaal goed komt en wel mee valt :) lieve baby'tjes allemaal :);)

Deel Deze Pagina