Hallo allemaal, In 2012 was ik zwanger van tweeling en met 9/10 wkn miskraam.. Vorige maand had ik op 7 feb zwangerschapstest gedaan en die was positief..paar dagen later opnieuw getest bleek negatief te zijn. Bloed onderzoek door de Huisarts toch zwanger maar HCG waarde erg laag..2 dagen later miskraam. Nu een maand later zaterdag 14 maart positief getest van kruidvat en cb. tot de dag vandaag misschien wel 20x getest omdat ik het nog steeds niet geloof en toch bang ben dat ik opnieuw negatief test zoals vorige maand. heb wel last van pijnlijke borsten en veel krampen.. ik moet ook vaker plassen. Maar toch heb ik veel angst... ik word om 3 uur in de ochtend wakker en kan dan niet slapen.. Huisarts heeft me doorverwijzen naar ziekenhuis en vrijdag 27 maart eerste echo.. vraag me af of dat niet te vroeg is en zou ik dan wel hartslag horen? heeft iemand hier ook zo iets meegemaakt, na miskraam direct weer zwanger? en hebben jullie advies wat ik de komende periode kan doen ? ben zo bang dat het weer misgaat
Heb het zelf nooit meegemaakt maar probeer te ontspannen en genieten, stress is zeker niet goed en volgende week vrijdag zul je waarschijnlijk nog geen hartslag horen, tenzij je al ruim de 6 weken bent gepasseerd dan?
Spannend! Nee, ik moet de eerste keer ongesteld nog worden na mijn miskraam in januari, maar ik snap je gevoel! Er is een clubje meiden die kletsen bij "zwanger worden clubs" over zwanger worden na een miskraam. Misschien kan je dit ook nog een keer in dat topic vragen. Misschien krijg je daar ook een antwoord. Maar je zoekt een beetje bevestiging denk ik door jouw begrijpelijke onzekerheid. Maar een echo is een goede! Daarna kan je ook bloed laten prikken om hcg te meten. Dat zegt vaak ook veel! Ik wil je wel succes wensen met wachten de 27e...🍀
Bedankt voor je reactie, dat weet ik dus niet..ik weet niet of ik vanaf de eerste dag van miskraam moet tellen... heb sowieso een onregelmatige cyclus ...
wat jammer dat je ook miskraam had in janu.. Bedankt voor je begrip, ik mocht van de huisarts geen bloedonderzoek laten doen omdat ik wel 20x getest hebt.. hij vind het niet nodig nu afwachten tot volgende week en wat kan wachten toch lang zijn...
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik herken je onzekerheid. Wat mij hielp, was me voor te houden dat ik er toch geen invloed op had. En dat het zo zonde zou zijn als ik niet zou genieten, omdat deze tijd nooit meer terugkomt. Ik ga in ieder geval keihard voor je duimen!
Gefeliciteerd! Hopelijk kun je je angst een beetje loslaten.. ik kan je angst heel goed voorstellen. Een miskraam is niet niks en de angst dat het opnieuw mis kan gaan hakt er minstens zo erg in. Hier op dit moment hetzelfde.. ik heb al drie licht positieve testen gehad deze week, maar ik durf er nog niet op te vertrouwen dat ik echt zwanger ben.. komt ook omdat ik een paar druppels bruin bloed ben verloren, wat mogelijk van de innesteling is. Maar een miskraam in het verleden geeft je angst in het heden. Dikke knuffel meid. Ik denk dat twintig testen al heel veel zegt ! (makkelijker gezegd dan gedaan, I know!) Hopelijk kun je gauw genieten!
Gefeliciteerd! Ja ik ben na mijn miskraam ook direct weer zwanger geraakt... En ik heb daar inmiddels een hele gezonde zoon van rond lopen!! Succes in deze spannende tijd!
Ik heb 11 februarie een miskraam gehad, heb het moeten opwekken met cytotec na 2 weken was het hcg uit mijn lichaam en afgelopen dinsdag had ik een licht positieve test, en ze zijn toch mooi aan het oplopen, morgen ga ik bloed laten trekken bij de huisarts, hoop dat het deze keer wel goed blijft gaan. Want de angst dat het mis gaat is erg aanwezig
Bedankt allemaal voor jullie reacties.. Kel jij ook veel sterkte komende tijd... mijn HA wil helaas geen bloed bij mij laten onderzoeken omdat ik zovaak getest heb en kleur wordt steeds donkerder op de test..( weet niet eens of dit wat betekend maar goed)heb als bijlage een deel van zwangerschaptest van kruidvat toegevoegd... het is dus niet anders dan afwachten helaas
Heel begrijpelijk je angst ik ken deze maar al te goed. Ben 7 januari gecureteerd en daarna gelijk weer zwanger. Weet ongeveer wanneer de bevruchting is geweest. Afgelopen maandag de echo gehad met kloppend hartje de 27ste mogen wij ook weer ivm met een MA met 10 weken. De angst blijft je zal nooit meer onbezorgd zwanger worden maar je testen zijn super positief probeer daar eerst van te genieten. Zwanger ben je de rest zal de tijd uitwijzen. .... probeer afleiding te zoeken en gewoon je angsten kenbaar maken er over praten of schrijven lucht altijd op. Knuffel Sorraya
Allereerst gefeliciteerd!!! Hier ook zwanger na 4 miskramen De angst blijft denk ik totdat je een paar goede echo's hebt Ik gebruik nu utrogestan en het zit er in ieder geval nog. Bij m'n miskramen heb ik nooit de 6 wkn gehaald Dinsdag echo.... Ben heeeeel bang, maar probeer toch enigszins te genieten. Heel veel sterkte en ik duim voor een goede zwangerschap