6 x 150/5 en 's nachts vaak wakker

Discussion in 'Flesvoeding' started by Caro31, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mijn zoontje is aankomende woensdag 8 weken oud (geboren met 41+5) en weegt ongeveer 5250 gram. Hij krijgt sinds twee weken 6 flesvoedingen van 150/5 per dag.

Nu wordt hij de laatste nachten steeds eerder wakker voor een voeding. Overdag laat hij er makkelijk 4 uur tussen (ik sus vaak met een speentje als hij onrustig wordt, dat wel), maar 's nachts hooguit 3 / 3,5. Ik vind hem overdag ook minder tevreden dan toen we net opgehoogd waren naar 150/5. Hij slaapt ook niet lang tussen de voedingen door. Is vaak ruim voordat het tijd is voor een flesje alweer wakker. Maar ja... is dat omdat hij alweer honger begint te krijgen of omdat hij uitgeslapen is...:( Ik geef sinds een paar dagen ook een paar scheppen Nutrilon Forte erbij (3 Forte / 2 Standaard).

Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de flessen wat op te hogen, maar hoe kan ik dat doen, zonder dat hij teveel krijgt? Het mooiste zou zijn als hij naar 5 flessen van 180/6 kan, maar ik denk dat hij dan alsnog 's nachts komt en ik dan een 6e fles moet geven en hij dan helemaal teveel krijgt.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind zijn flessen best groot en 4 uur tussen de voedingen ook wel lang voor 8 weken. Zou je het eens met kleinere flesjes vaker op een dag kunnen proberen? Dat je op 7 of 8 flessen uit gaat komen van bijv. 90/3 of 120/4 afgewisseld? Misschien verzadigt dat hem meer. Om de 4 uur 150/5 naar binnen werken is best een hele sloot melk. Dat is een hele belasting voor zijn gestel.

Zo rond 8 a 12 weken heb je ook een groeispurtje waarin ze om meer voeding vragen, dus dat kan het ook nog zijn.

En het is normaal dat hij niet meer van voeding tot voeding slaapt. Wil hij als hij wakker is direct drinken of is hij gewoon wakker? In het laatste geval kan je gewoon met hem gaan spelen, knuffelen, etc..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige kinderen worden van Forte of Extra juist onrustiger waardoor ze hongeriger lijken.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Wij hadden ook een hongerlapje dat zrlfs al om de 2,5 / 3 uur kwam. Ik ben nogal eens bezorgd geweest of hij niet te veel zou krijgen maar ineens waren er toen twee flessen af (nacht fles en late avond fles) het stabiliseerd dus wel weer.... Ik zou overdag niet rekken enngewoon een flesje van 150 geven als hij er om komt. Grote kans dat hij snachts dan wat meer verzadigd is en wat later komt. Bij ons is het een heel tijdje zo geweest dat we over de dag verspreid 5 flessen van 180 gaven omdat hij dat overdag gewoon nodig had, hij sliep daar klopje rond op, hij was toen 10 weken.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er nog niet uit wat te doen. Kijk het nog even aan... Opvallend is dat hij sinds de voeding van 18.30 uur steeds op zijn handje zit te sabbelen. Dit deed hij nooit zo overduidelijk. Heb hem daarom net nog 30 cc. gegeven (puur om te kijken of het echt honger is) en dat klokte hij als een gek naar binnen. Ik weet ook niet of de Forte meteen werkt of dat dat een paar dagen duurt.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het duurt inderdaad een paar dagen tot de Forte zijn werk begint te doen. Dan kan je ook zien of hij het er beter op doet of er juist onrustiger van wordt.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Vannacht was hij weer na 3 uur al wakker steeds. Ik denk steeds meer dat het geen honger is waarom hij wakker wordt, maar dat hij zichzelf wakker maakt met zijn maaiende armpjes en dan niet meer in slaap kan komen. Mijn man heeft vannacht de nacht gedaan en heeft de voeding toch wat proberen te rekken met een speentje. Meneertje viel toen ook zo maar weer in slaap. Als het echt honger was geweest, dan was hij vast niet meer in slaap gevallen lijkt mij. Ook heeft hij de nachtfles lang niet leeg gedronken...

We hebben hem twee uurtjes geleden ingebakerd in de Pacco-doek en hij viel als een blok in slaap en slaapt nu nog! Dat gebeurt zonder inbakeren nooit. Hij is dan meestal na een halfuurtje alweer klaar wakker (door zijn maaiende armpjes). De laatste weken sliep hij overdag ook niet echt goed meer... steeds hazenslaapjes. En de nachten werden dus ook steeds minder. Ik hoop dat het met de Pacco beter zal gaan en dat zijn drinkpatroon 's nachts dan ook beter wordt. Ik ga in ieder geval de flessen niet alvast ophogen!

8. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

Oct 11, 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    fijn dat inbakeren werkt! Hier was het ook de oplossing. Meneer was elke 2/ 3 uur wakker en toen we hem inbakerden kwam hij s nachts nog maar 1 keer voor een voeding.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier werkt de Pacco super!!! Zelfs overdag doen we de Pacco, echt een super ding!

Share This Page