Tweedaagse staking onderwijs in januari

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door luca75, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tot nu toe hebben ze altijd geld gekregen, het staken loont wel daarom doen ze het keer op keer.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hopelijk niet voor de salarissen...

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Uiteraard ook voor de salarissen. Maar ook voor de andere eisen. Ik verwacht dat er halverwege december meer naar buiten komt.

littlemunchkin en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou me toch echt wat meer verdiepen voordat je mensen persoonlijk gaat aanspreken :roflmao::roflmao:

Vind jij MIJ in de discussie over lerarenstakingen een 'pro-staker'?

En je blijft gewoon onzin uitkramen over de besteding van de ouderbijdrage.
    De oplossing is gewoon voorhanden, en het is heel makkelijk. Als je informatietekort hebt is het alleen maar nodig om achteraan te gaan.
    Op deze manier trek je alleen je eigen beweringen onderuit.

5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb vandaag Puber geprobeerd naar de Pabo te praten, daar smijten ze je het geld toe na je opleiding en krijg je na de volgende staking ook vast nog een auto van de zaak toe nml XD

Louise11110, Youtan, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Zo hebben wij het vorig jaar dus ook gedaan.
    Om de kinderen niet te benadelen hebben we de activiteiten die leuk zijn voor de kinderen buiten schooltijd alsnog gedaan.
    In die periode kwamen de leerkrachten er wel achter hoe de werkdruk al enorm verlaagd werd door de hulp van ouders ( die daarnaast meestal ook gewoon een drukke baan en huishouden hebben, maar geheel vrijwillig hun vrije tijd geven aan extra hulp op school!).
    In een keer kon er geen les meer voorbereid worden/ werk nagekeken worden/ 1 op 1 begeleiding voor een leerling die dat nodig had, terwijl ouders gingen koken/ tuinieren/ crea/ oefenen voor de musical/ enz.
    Dat deed pijn!
    Daarna is er niet meer gestaakt en ik hoor ook geen geklaag meer over hoge werkdruk.

Relax, SAARC, Felice en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ja dat begrijp ik goed! Hier doen ouders niet zoveel, ze helpen echt puur bij activiteiten zoals Sinterklaasviering - dat zou ook na schooltijd kunnen, maar dan is het voor de ouders juist meer regelwerk en worden er wel een aantal kinderen benadeeld die na schooltijd simpelweg niet kunnen. Als ontlasting van de leerkrachten kan het natuurlijk wel, maar dan is het meer dat de werkdruk omlaag gaat ipv dat ze realiseren dat ouders ze normaal gesproken werk uit handen nemen ;)
    Dus hoe het hier gaat vind ik wat dat betreft echt prima. Maar hier staken ze ook niet voor meer salaris, maar expliciet voor extra geld voor hulp in de klassen zodat alle leerlingen de aandacht krijgen die ze nodig hebben.

8. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Het geld was genoeg voor 1 jaar. Na dat jaar is het geld op, zonder vooruitzicht op nieuw, dus wat ga je met dat personeel doen wat je in hebt kunnen huren? Die kunnen zich weer melden bij het UWV terwijl ze in dat jaar ook een baan hadden kunnen vinden waar ze meer zekerheid zouden kunnen krijgen.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    hoezo moeten die leraren zich dan bij het uwv melden?? Bij een andere stichting melden lijkt mij zinvoller met al vacatures die open staan!

10. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Tot je een nieuwe baan hebt is een beetje geld ook wel fijn toch?

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dubbel

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    @Heartofhope

Welkom op *bijna elke basisschool in de randstad in elk geval*, je kan eergisteren beginnen.

lidu1 vindt dit leuk.
  13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja klopt, alleen met die enorme tekorten kom je in ‘in between jobs’ te zitten

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je gaat er vanuit dat iedereen in de randstad wil of kan gaan werken. Er zullen mensen zijn die ervoor kiezen hoor, elke dag 1,5 à 2 uur reistijd heen en aan het einde van de dag ook weer teug. Maar dat is toch een hoop vrije tijd die ik liever met mijn gezin doorbreng. Dat er in een bepaalde regio een te kort is en in een andere regio wel mensen beschikbaar zijn, betekent niet dat je het met 1+1=2 kunt oplossen.
    Je hebt te maken met reistijd of mogelijkheid tot het vinden van woonruimte. Waarbij je in het geval van een verhuizing mogelijk ook te maken hebt met partner / kinderen, sociaal netwerk (oppas!) e.d.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Jeetje je kan ook gaan sputteren om het sputteren he. Waar zeg ik dat werkloze leraren naar de randstad moeten? Ik zeg alleen dat er in elk geval in de randstad geen "in between jobs" hoeft te bestaan, omdat iedereen om je zit te springen. Daarbuiten weet ik iets minder hoe groot het tekort is. Daarom zeg ik "in elk geval in de randstad". Hoe is het met je tenen? Ik weet dat er een paar kleine krimpregio's zijn waar een overschot is bij gebrek aan kinderen, maar volgens mij maar de gedachte dat je bij niet verlengen van een contract dùs bij het UWV terecht komt, vind ik in deze arbeidsmarkt ontzettend krom. Ik denk niet dat er een plek in Nederland is waar je kan wonen en niet binnen 30-60 minuten rijden bij een school staat waar ze met smart op je zitten te wachten.

maartje84 en Syane vinden dit leuk.
  16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Toch zijn er ongeveer 11.000 po leraren in de ww waarvan een deel niet meer wil werken :|

Whoopy en amdaa vinden dit leuk.
  17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik las zelfs ergens in dit topic dat het niet eens aantrekkelijk meer is om uit de ww te komen als leraar als je 55 bent XD

18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Iedereen woont het liefst naast zijn werk, maar mijn man moet bijv ook altijd 1 a 2 uur rijden eer hij er is. Er is plenty werk als leraar en dan rijd je daar idd maar een uurtje voor hoor. Je hoeft niet thuis te zitten als leraar XD

sillies, Whoopy, maartje84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben geen docent maar heb ook betaald ouderschapsverlof gehad.
    Bij 2 kinderen heb ik 2,5 jaar 1 dag in de week verlof gehad.
    Ik kreeg 70% uitbetaald.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar dat is juist toch het probleem?

Niet zozeer een leraren tekort maar regiogebonden tekort?

Wat voor oplossing op regioniveau is aangedragen in de plannen van het onderwijsbond?

Syane, Amarens en Whoopy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina