Tweedaagse staking onderwijs in januari

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by luca75, Nov 25, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,509
    2,370
    113
    Bij ons stond er nieuwsbrief nog steeds 'onder voorbehehoud'.
    Nog niks zeker dus.

2. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,699
    1,864
    113
    Bij ons stond het vandaag in de nieuwsbrief.
    School is donderdag dicht voor iedereen en vrijdag hangt het van de leerkracht af.
    Zoon moet wel naar school en dochter haar juf staakt en is dus vrij.

3. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Wij kregen vandaag bericht dat de staking doorgaat. Kort weekje dan dus.

4. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    De basisschool van onze school gaat ook staken stond in de nieuwsbrief,
    De school is dicht,
    Komt onze zoon thuis gistermiddag uit school zegt hij van maar meester Gaat niet staken hij vind dat maar raar.
    Ga er van uit dat de school dicht is

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,899
    19,386
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dat een school dicht is, wil niet zeggen dat alle leraren staken. Iedere leraar maakt voor zichzelf de keuze om te staken of niet. Dat wordt doorgegeven aan de directie. Vervolgens beslist de directie of de school open blijft of dicht gaat. Vaak is het zo dat als een paar mensen staken, de school al dicht gaat. Anders krijg je de situatie dat het ene kind wil naar school moet / mag en de ander niet. Dat wordt dan geen wenselijke situatie gevonden.
    De collega's die niet staken, zijn over het algemeen gewoon op school en doen daar allerlei werkzaamheden. 't Kan dus best zijn dat je 30-31 januari langs een school loopt en daar gewoon een heleboel leraren in lege klassen ziet zitten. Overigens zijn er ook weer scholen die dat dan weer een vreemde situatie vinden. Dus die vragen de niet-stakende leraren om dan ook maar niet naar school te komen. Die werken dan thuis. Of gaan op een lekker rustig moment de stad in of naar het pretpark of whatever en halen de geplande werkzaamheden 's avonds of in het weekend in.

6. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,046
    2,404
    113
    Weet iemand hoe het juridisch zit met de zorgplicht van school op zon dag? school is dicht en geeft bij het bericht al aan dat de bso in hetzelfde pand geen plek heeft door onderbezetting. Als wij nu geen opvang kunnen regelen (kunnen we overigens wel dus voor ons niet van toepassing) wat kunnen we dan van school verwachten? Als je googled vind je nl wat verschillende berichten erover..:

7. princess79

princess79 Bekend lid

Mar 17, 2011
    902
    68
    28
    Female
    Onze school staakt wel 2 dagen, kregen een e-mail Vd week.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Hier wordt het uiterlijk as vrijdag bekend. Vorige 2 keren staakten paar leerkrachten, dus waren paar klassen vrij rest school

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben afgelopen donderdag mail gehad.4 leerkrachten staken niet, die kinderen worden gewoon op school verwacht. De rest staakt wel en die kinderen zijn vrij.
    Mijn kinderen zijn beiden vrij.

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,469
    1,155
    113
    Hier beslissen ze volgende week of ze gaan staken of niet. Die woensdag erna is ook al studiedag dus we kunnen haast op vakantie haha ;)

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,573
    1,870
    113
    Female
    Hier horen we aankomende week of onze school ook mee staakt.

Gelukkig kan partner dan vrij krijgen mochten de jongens vrij hebben :thumup:

12. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,824
    2,006
    113
    Ik ben het alweer zat. Het is nog geen februari en ik ben al 3 vakantiedagen kwijt. Een studiedag op maandag de 6e, pal na,twee weken vakantie en nu weer 2 dagen staken.

13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik dacht, maar hang me er niet aan op, dat school een onderwijsplicht heeft en geen opvangplicht.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier helemaal geen bericht meer gehad na de vakantie wat nou de bedoeling is, staken of les?!

15. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,046
    2,404
    113

Ik lees dus op internet een zorgplicht. Met een brief van de minister erbij. Maar er staat niet bij hoe ver dat reikt...

16. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,523
    3,772
    113
    Niet ver. Ze voldoen al aan hun zorgplicht met een kreet dat de kinderen die dag naar de bso gebracht kunnen worden. Ofwel een verwijzing naar opvangmogelijkheden is al voldoende.

GossipGirlxoxo likes this.
  17. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,046
    2,404
    113

Dat Had ik begrepen, echter in de communicatie naar ons als ouders heeft school aangegeven dat ze niet naar de crèche kunnen omdat die het door capaciteit niet aan kan. Maw: succes ermee. In zo’n geval ben ik wel benieuwd wat er van hen verwacht mag worden. Jurisprudentie lijkt ook niet eenduidig

18. tuc

tuc Niet meer actief

Tja logisch ook, als ze de kinderen op gaan vangen blijft er van het staken weinig over.

GossipGirlxoxo likes this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vinden veel ouders studiedagen na een vakantie juist fijn, kun je het net allemaal wat rustiger aan doen. En een studiedag staat los van staken natuurlijk. Die was er sowieso geweest.

GossipGirlxoxo and zonnetje1980 like this.
  20. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,046
    2,404
    113
    tuc likes this.

Share This Page