Hier staken ze sowieso niet, dus wij hebben er niet mee te maken. Maar even een vraagje, ik zie hier een aantal reacties met die en die is vrij, maar broer/zus moet wel naar school. Doen jullie dat ook dan? Ik zou daar echt niet aan gaan beginnen en (mits jezelf dus ook vrij bent) er lekker op uit gaan.
Hier ook 2 dagen de school dicht en een week later weer 2 dagen vrij want dan hebben ze een studiedag. Daar gaan onze verlofdagen!
Hier gaan ze ook staken....zucht! Ben wel stakingsmoe van die leraren. Ze sturen er ook een mailtje bij dat we toch iets moeten doen tegen het leraren tekort. Maar nergens lees ik ideen. Zijn die er uberhaubt. Een bak geld gaat geen leraren maken. Weet iemand dat? Is er ergens een plan ofzo. Wat willen de leraren bereiken?
Hier word ook gestaakt. Dochter moet wel naar de pzs dus de wekker gaat alsnog vroeg. Ik ga wel die dagen na 11.15 als dochter uit de psz komt wat leuks met ze doen. Dierentuin of museum ofzo.
Valt er niets op te vangen met ouders van vriendjes/vriendinnetjes uit de klas. Dat iedereen 1 dag op zich neemt en de kinderen als groepje opvangt?
Hier gaat jongste de donderdag wel, oudste heeft 2 dagen vrij. Vrijdags weet ik nog niet wat ik doe. Dan heeft jongste alleen middag school (andere juf als ochtend ivm combi klassen). Dat vind ik dus eigenlijk van de zotte. Zijn dan in middag enigste klas op school.
Ja.. Dit vraag ik me ook af. De huidige CAO is prima, dus daar zal niet veel meer uit te halen zijn. Verder is er in veel sectoren een tekort. En je vist toch allemaal een beetje in dezelfde vijver. Ik vraag me af wat het onderwijs zelf als oplossing ziet. En wat ze zelf willen doen om het tekort op te vangen. Ik zit ook al de hele week te twijfelen om de school terug te mailen met mijn vragen..
Hier ook 2 dagen dicht gelukkig geen opvang problemen Ik denk dat staken 0,0 effect zal hebben Volgens mij is er vrijwel geen steun meer vanuit ouders Denk dat leerkrachten zichzelf in de vinger gaan snijden door zo door te blijven gaan
Hier nu toch ook eindelijk een brief dat ze staken. Terwijl ze de laatste keren niet mee hebben gedaan Willekeur ten top. Ben benieuwd wat de leerkrachten gaan doen. Of ze daadwerkelijk gaan staken of lekker thuis gaan zitten, dagjes uit doen of een weekendje weggaan. Ik vrees de laatste opties.
Nou hier wordt het steeds leuker. Ze hebben in de groepen lijsten opgehangen voor de ouders om te tekenen wie wel mee gaat staken Ik ben erg benieuwd of iemand dit gaat doen. Tot nu toe zijn de lijsten leeg. Wij hebben overigens een groot opvangprobleem aangezien do en vr onze werkdagen zijn en de bso niet te betalen is.
Hier nog steeds geen info.. directeur heeft vrijdagochtend geïnventariseerd en zal het uiterlijk maandag communiceren zegt hij. Lekker op tijd..