Tweedaagse staking onderwijs in januari

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door luca75, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Een school voldoet aan zijn plicht door ouders te wijzen op welke opvangmogelijkheden er zijn. Dus door te verwijzen naar BSO’s voldoet de school.
     
    Waterlelies vindt dit leuk.
  2. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Maar volgens mij gaat het allang niet meer over loonsverhoging hoor.
    Er is een leraren tekort..
    Leraar worden is schijnbaar onder de jeugd van nu niet meer hip. Dus niemand die daarvoor gaat studeren..

    Ik maak me niet druk over die staking dagen.. Ik maak me drukker over 5 jaar dat de kinderen dan waarschijnlijk fulltime thuis zitten en alleen de weekenden naar school moeten (zou dan mijn wens van vroeger uitkomen:roflmao::roflmao:)
    Als er nu al een tekort is dan zal er over 5 jaar wel niemand meer zijn...
     
    Zara75, littlemunchkin, Kukido en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Schandalig! En dat geld stoppen ze vast niet in werkdrukverlagende middelen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  4. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Als een meerderheid van de ouders de ouderbijdrage niet betaalt, zullen extra’s als Sinterklaas, kerst, eindfeest, projecten etc niet doorgaan want daar is dan geen geld voor. Dus is je kind de dupe. De enige manier om te laten merken dat je je kind niet de dupe wilt laten zijn, is een statement maken naar de regering. Sta als ouders op, erken het lerarentekort en maak 1 vuist door aan te geven dat je als ouders goed onderwijs wilt en dat dit geld kost.
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Alweer??? :eek:

    Ik zou het toch wel eens fijn vinden als de onderwijs bonden met een plan van aanpak kwamen met betrekking tot het verkregen geld tot nu toe. Of dat ze een plan van aanpak presenteren hoe zij denken de werkdruk in het onderwijs aan te pakken, structureel en zonder er weer bijna een half miljard er tegen aan te smijten.

    En presenteer dat dan eens aan de onderwijs minister om te kijken wat er aan gedaan kan worden.

    In plaats van weer 2 dagen om geld te bedelen. Wat is er gebeurd met die laatste financiële injectie??

    Ik hoor alleen maar meer geld meer geld. Maar wat ga je daar dan mee doen?
    Mijn begrip wordt zo langzamerhand ook erg dun.
     
    Whoopy, Syane en SAARC vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Erg kort door de bocht om te denken dat je als je als ouder niet achter staken staat je geen goed onderwijs wil voor je kind.
    Daarnaast denk ik dat het qua vieringen, uitstapjes, projecten en zo best wat minder mag. Ook daar zit nogal wat werkdruk in en dat kan echt wel minder uitbundig en hoeft niet allemaal.
     
    Roanna, Relax, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113

    Nee joh, rest van Nederland werkt toch niet??? Vriend dus ook in mr en de vergadering moest wel op tijd beginnen Zei een juf want ZIJ had al een lange werkdag er op zitten... hij reageerde met: net zoals de rest van Nederland waaronder de ouders die hier nu ook zitten op hun vrije avond. Moe word je er van
     
    Whoopy, Jo79, MadeInUSA en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Dan moet je je GMR raadplegen en vragen wat er met dat geld gebeurt. Vergeet ook niet dat het geld vooralsnog niet teruggevraagd is door de onderwijsinspectie, maar als dat wel gebeurt moet het geld alsnog ingeleverd worden. Dat kan even duren.
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Sorry... Ik erken de werkdruk in het onderwijs... En dat er wat aan de werkdruk gedaan moet worden (gooi bv dat verschrikkelijke passend onderwijs op de schop zou al 50% van de werkdruk verlichten)
    Geld is niet het antwoord. Het is ook niet de oplossing. Ik heb geen enkel bericht gehoord over wat dat geld precies oplost.

    Dus ik erken dat er een te hoge werkdruk is. Het tekort aan leraren is een symptoom.
     
    Whoopy, Jo79 en SAARC vinden dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Dat meen je niet serieus! :eek:
    Je gaat je leerlingen meenemen naar de staking??

    Mijn kids zitten dan nog wel niet op het VO, maar ik zou not amused zijn, laat ik het daar maar bij houden :|
     
    Sado, Whoopy, Youtan en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Eens! Als ik kijk hoe vaak ze op school uitstapjes hebben en extra activiteiten (waar altijd weer ouderhulp voor nodig is, uiteraard op ma-di-do, want waarom zou je dat plannen op wo-vr als de meeste ouders wél kunnen helpen?)

    Vroeger hadden we schoolreisje en de sportdag op de voetbalvelden in het dorp. Verder niets.

    Zeg niet dat het weer zoals toen moet, maar er is vast wel ergens een tussenweg te vinden.
     
    Juul75, Rosa5, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Onzin. Veel niet mensen staan niet achter staken. Iig niet op de manier zoals het nu gaat. maar dat betekend niet dat die mensen geen beter onderwijs willen.
    Maar laat dat op een andere manier aan de overheid zien. Niet door kinderen de dupe te laten worden. En de ouders met opvang problemen en extra kosten op te zadelen . Wat denk je dat zo'n dagje BSO voor 2 kinderen me elke keer kost? Of dag niet werken?
    En nee, bij onze school geen lerarentekort.
    Gaat ze puur om meer loon.

    En nee, bij veel scholen hebben ze echt geen geldtekort voor feestjes als Sinterklaas en zo hoor. De meeste scholen hebben nog een flinke pot achter de hand voor dit soort dingen. Jaarrekening van de school van m'n kinderen gezien en ze hadden echt niet te klagen.
    Ik hoor het ook van m'n zusje en haar 2 vrienden die op school werken. Verschillende scholen en echt flink wat geld op de bank.
     
    Whoopy, Syane en SAARC vinden dit leuk.
  13. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Onze school stuurde deze week een mail rond met het protocol rondom ziekte bij de leraren komende maanden. Ze hebben echt een enorm tekort aan leraren in de invalploeg van de stichting. Ze gaan op zo’n moment de ib-er of directeur voor de klas zetten. Lukt dat niet dan wordt aan de ouders die thuis zijn die dag gevraagd hun kind thuis te houden, de rest wordt onder de andere klassen verdeeld. Zijn er veel zieken (tegelijk) dan kan het gaan voorkomen dat er op roulatie elke week een klas thuis moet gaan blijven.

    Ik hoop echt dat dit binnen nu en een paar jaar opgelost wordt
     
  14. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Met de staking heb ik geen probleem. Er moet een oplossing komen om goed onderwijs in de toekomst te kunnen garanderen.
    Nu heeft deze staking voor ons kon eigenlijk geen impact. Geen probleem met opvang of vrij moeten nemen.
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Ik ga maar weer opa’s en oma’s benaderen voor die donderdag. Vrijdag is gelukkig mijn vrije dag...

    het enige wat ik erop te zeggen heb is ZUCHT...weeeeer een staking....ik ben stakingsmoe....
     
  16. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Maar hoe komt het dat in de ene school alles goed geregeld is en in de andere school niet?
    Ligt dat dan niet grotendeels aan de scholen zelf?
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Lastst zei een juf bij de laatste stakingsdag dat ze in de ochtend wat leuks ging doen met haar kinderen, want die moesten zo vaak eventjes wachten als mamma nog een proefwerkje na moest kijken....

    Ik werk soms hele weekenden! Kei mooi weer buiten, hele gezin thuis en gaat leuke dingen doen zonder mij! Tegen de tijd dat ik thuis kom kan ik ze in bed nog snel een kusje geven. Niets eventjes een kwartier een proefwerk nakijken en mamma komt! Altijd werken in weekenden, feestdagen, avonden, nachten, tijdens een oproep je kind uit bed trekken en naar het zkh rijden!

    Met dat eindeloze gezeur van die juffen motiveren ze niemand om die opleiding te gaan doen! Er is ook niet aan mensen te komen in mijn vak, maar als we stagiaires hebben dan leggen we ze in de watten en gillen we niet de hele tijd hoe shit het is bij ons. Wel dat het zwaar is, maar dat het mooi werk is.

    En nu 2 dagen staken? Ik had al geen begrip, maar nu helemaal niet meer. Die het met de riemen die je hebt, maak je beroep ondanks de druk weer leuk en kom met een goed plan omdat rap in actie te zetten zonder om meer geld te zeuren wat er niet is.
     
    NiVa0230, snoes79, Louise11110 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw

    Haha, wat denk je zelf?
     
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.657
    113
    Gekopieerd van nu.nl:

    Ja het staat er echt: ha fijn weer een staking, deze leraar gaat lekker een lang weekendje weg!
    Veeg mij maar op.
     
    Youtan, Whoopy, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik wil wel een link naar waarhet bericht staat
     

Deel Deze Pagina