Tweedaagse staking onderwijs in januari

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door luca75, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Over wiens rug gaat dit? En waarom moeten de ouders dit voelen? De leerkrachten zoeken medestanders in de ouders? Dat lukt zo steeds minder hoor.
     
    SAARC, Whoopy en Waterlelies vinden dit leuk.
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    waarom moeten de ouders het voelen?

    wij zijn niet degene die de onderwijzers extra geld kunnen geven toch?
     
    SAARC, Anna009, Whoopy en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Exact. En ik snap best dat je om een signaal af te geven het groots moet aanpakken om te laten zien dat het echt menis is. Maar dat is al lang en breed gedaan met de eerste stakingsdag(en).
     
  4. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik zou bijna met mee gaan jammeren...bijna...
     
    Syane, Whoopy, Cindy1977 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou dat!

    Ik zou ik bijna gaan jammeren over het bij het vak horende salaris... Ook bijna....
    Beseffen die mafklappers niet dat dit helemaal niet zo’n idioot salaris is?

    Hier hebben ze ontzettend veel vrije dagen voor en hoeven ze niet onregelmatig voor te werken! Wellicht verdiend het minder goed dan in de bank of verzekeringen wereld. Dat zou kunnen. Maar het is zeker geen idioot salaris als je bedenkt dat het van gemeenschapsgeld betaald wordt.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werken-in-het-onderwijs/vraag-en-antwoord/wat-verdien-ik-als-leraar-in-het-basisonderwijs
     
    dreumesje en lidu1 vinden dit leuk.
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #126 maartje84, 27 nov 2019
    Laatst bewerkt: 27 nov 2019
    Vergelijking: ik heb een functie in de zorg, een relatieve gevaarlijke functie omdat er dagelijks sprake is van gerichte fysieke agressie op ons als personeel.(ook verbale agressie, maar daar zeuren we maar niet over).
    Die agressie maakt dat wij in een schaal hoger zitten dan wanneer het zorg zou zijn zonder het risico op deze agressie. Ik ben benieuwd of er hier leerkrachten zijn die een inschatting kunnen maken van mijn bruto salaris op basis van full time dienstverband. Hou hierbij dan in jullie achterhoofd dat jullie zwaaaaaaaaaar onderbetaald worden met jullie startsalaris van ruim tweeeneenhalfduizend euro dat bij zeer excellent functioneren nog zeer excellent kan stijgen. Sowieso zit een leerkracht ook bij matig functioneren aan het einde van de startsalarisachaal op 3875.
    Nou, ik ben benieuwd! Wie biedt? :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:


    —-
    Aanvullende informatie: ik heb, net als de leerkrachten een HBO functie.
     
    Louise11110, Whoopy en lidu1 vinden dit leuk.
  7. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Dat vind ik ook een rare ja. Je wil wat van de regering maar de ouders moeten het voelen... Yeah right :rolleyes:

    En op de stakingsdagen is het gros weer lekker aan het shoppen of een dagje uit.
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    En vervolgens zetten ze in de stakingsbrief “wij rekenen op uw steun en begrip” :confused:
     
    Syane en Whoopy vinden dit leuk.
  9. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Maar in de ww heb je toch sollicitatieplicht? Dus een leeraar in de ww moet verplicht solliciteren of hoe zit dat?
    De betaalde ouderschapsverlof, ja belachelijk, geen een beroepsgroep heeft dat. Daarnaast draagt het ook weer bij aan tekort want als een juf zwanger raakt dan is ze een ruime tijd thuis want dan neemt ze natuurlijk het verlof op.
     
  10. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Weet je wat ik nou zo apart vindt? Ik ken diverse mensen in het basisonderwijs, waaronder m'n zusje en 2 van haar vrienden . M'n moeder werkt op een school dus ik hoor heel veel verhalen.
    Het zijn verschillende scholen in verschillende plaatsen waarvan 1 in een grote stad.
    Hoe komt het toch dat ik van hun hele andere verhalen te horen krijg?
    M'n zusje heeft een enkele keer dat ze iets thuis uitwerkt/voor bereid en de rest op school. Laatste dag voor de vakantie wat extra werk en laatste week van de zomervakantie dat ze al op school beginnen. Verder hoor ik ze er nooit over dat het geen 7.30 tot 17.00 uur baan is. Hun hebben het werk gewoon af in die tijd en werken nauwelijks buiten hun werkdagen. Trekken om 17.00 uur de deur dicht en klaar. Hoe komt het dat het hun wel lukt (zonder hulp van klassenassistentes enz ) en anderen niet. Toch heel apart hoor.
     
    jada08, Juul75, amdaa en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    De ouders moeten het voelen? Waar slaat dat nu op? Net of ik het kan veranderen XD
     
    Louise11110 en SAARC vinden dit leuk.
  12. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Het probleem is dat de overheid er toch niks van voelt. Dus als de ouders het voelen, waardoor de werkgevers het gaan voelen, dan gaan al die mensen klagen en niet alleen de leraren, en dan komt het misschien eens binnen sijpelen in de oren van de regering. Net zoals met je tractor op de snelweg gaan staan; dan hebben mensen er last van en gaat iedereen klagen. Naar mijn weten is dat juist de hele bedoeling van een staking...

    En dat de ene juf wel om 17 uur de deur kan dichttrekken en de andere niet ligt natuurlijk ook aan de klas. De klas van onze oudste dochter heeft meerdere kinderen die vanwege passend onderwijs op het normale onderwijs zitten en daarnaast ook nog een aantal vluchtelingen kindjes.. Dit levert veel meer extra administratie en bijv ouder gesprekken dan wanneer je maar 1 zo’n kindje in de klas hebt.
     
  13. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Ik heb het idee dat de boeren juist heel veel bijval kregen van het volk! Die werden echt aangemoedigd. Het probleem was ook duidelijk voor iedereen.
    Ik vind de stakingen van het onderwijs juist erg negatief in beeld komen. Wat ik om mij heen hoor en wat ik hier ook lees is dat mensen het eigenlijk helemaal niet zo eens zijn met de stakingen en het onderwijs alleen maar nog negatiever in beeld komt.
    Volgensmij streeft het zijn doel een beetje voorbij.
    En de ene leerkracht zegt: het salaris moet omhoog! De ander vindt van niet. Die vind dat het geld weer ergens besteed moet worden. Die een wil niet staken, de ander wel. Sommigen gaan lekker een dagje uit, betaald vrij. Een concreet plan kan ook niet iedereen je vertellen.
    Jammer is dat.
     
    amdaa, Syane, Whoopy en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Tja de ene boer wordt ook meer geraakt dan de ander. Bijv een veeboer meer dan de aardappelboer qua stikstofuitstoot. Waarschijnlijk stond die aardappelboer er ook niet, en dan heb je nog boeren met een andere kijk, en daar hoorde je ook weinig van.
    Daarnaast riep iedereen: we hebben de boeren nodig voor ons voedsel (klopt) en steunden ze hen, maar die leraren zijn net zo belangrijk voor onze toekomst als land!

    Mijn punt was gewoon: staken heeft als doel de samenleving (een beetje) te ontregelen, dus daarom heb je er last van. Dat hoort er bij.
    En dan zijn we hier niet eens zo erg als in landen als Frankrijk waar gewoon iedereen het werk neergooit
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    @Zwierezwaai klopt staken is om te ontregelen. Maar om dan te roepen;”De ouders moeten het voelen”, zoals @puzzelstukje typt is nogal kort door de bocht. Wij (ouders) voelen het al hoor. Dat onze kinderen in volle klassen zitten, met niet genoeg aandacht of de juiste begeleiding, dat lessen uitvallen. Ook wij merken de tekorten, en de hoge werkdruk waardoor er door de goed willende juffen fouten worden gemaakt. Wij voelen het al zonder dat je staakt.
     
    Forumnaam, gitta en Syane vinden dit leuk.
  16. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ja natuurlijk, maar daar gaat de staking toch juist om? Anders dan had het ook niet gehoeven.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben leerkracht en ik ben tegen staken.
    Ik vind dat wij moeten ophouden overal " ja en amen" op te zeggen. De leerkracht moet zakelijker worden/ De school moet zakelijker worden

    Oude situatie:
    Geen inval, het team lost het op
    Nieuwe situatie:
    Geen inval, kinderen naar huis
    Oude situatie:
    Ouders respectloos, juf verontschuldigt zich
    Nieuwe situatie:
    Ouders respectloos, pleinverbod
    Oude situatie:
    Kleuter niet zindelijk, juf regelt het wel
    Nieuwe situatie:
    Kleuter niet zindelijk, ouders bellen
    Oude situatie:
    Agressieve kinderen in de klas, de leerkracht sust de boel, de teamleider praat met de kinderen
    Nieuwe situatie:
    Agressieve kinderen in de klas, schorsing
    Oude situatie:
    Zoveel mogelijk kinderen in het regulier onderwijs houden
    Nieuwe situatie:
    sneller en effectiever doorverwijzen
    enz. enz. enz

    Hopelijk leidt dit tot wel orde in de klas, respect voor de leerkracht en werkdrukvermindering. Salaris mag in mijn ogen wel iets hoger.
     
    Louise11110, Aszz, Felice en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Als ik de verhalen hoor van mijn kinderen over wat er in de klas gebeurd.......:cry::cry::cry:
    Schandalig, :evil::evil:dat kinderen zo mogen doen tegen de leerkracht en andere kinderen.
    Pak die kinderen en ouders aan en de (werk) sfeer in gelijk beter.
     
    Sherbet, Syane en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  19. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Want de ouders zijn natuurlijk de oorzaak van de overvolle klassen, het passend onderwijs, waar hun kind niet in functioneert, enz.......

    (en natuurlijk zullen er vervelende ouders tussen zitten)
     

Deel Deze Pagina