Ik wil graag een auto! Doe alles fietsend en dat is op zich prima, maar op dagen als gisteren baal ik enorm dat we geen 2de auto hebben. En ben ik gewoon jaloers dat man de auto mee heeft naar zijn werk. Momenteel hebben we een 308sw uit 2016 maar deze willen we begin volgend jaar gaan inruilen voor een 5008sw. De 2e auto hoeft dus niet groot te zijn, zal hem vooral voor in de stad gebruiken. Wat ik vooral belangrijk vind is dat het 4 deurs is en de kofferbak ruim genoeg is voor boodschappen. Budget is 5000 Wat voor 2de auto hebben jullie en waarom zou je juist die aanraden?
Wij hebben een aygo en een i10 beide tevreden over alleen kan bij een aygo geen boodschappenkrat in de achterbak. Allebei niet zo groot dus lekker parkeren in de stad. I10 is achterin wat ruimer de aygo voorin.
Een Porsche. Grapje. We hadden een Opel Karl als 2e auto. Kijk ook eens of met een private lease niet goedkoper uit bent. Kan interessant zijn als je niet meer dan 10.000 km per jaar rijd.
Ik had eerst een opel corsa en nu een fiat punto. Beide prima auto's, maar ik mis toch mijn corsa een beetje.
Wij hebben een opel corsa, 5 deurs. Niet te groot maar iedereen kan er toch ruim in zitten. En genoeg kofferbak ruimte.
Wij hebben een mazda 2 als tweede auto (een mazda 6 als eerste) . Super fijne auto. Betrouwbaar, best ruim, zuinig etc. Wij zijn Mazda fan, rijden al jaren Mazda en hebben echt nooit wat aan onze auto's.
Een i10. Ben er echt super blij mee. Heb er 1 van 1 jaar oud gekocht met iets sterkere motor en airco voor 8000 euro. Een iets oudere zou dus voor 5000 wel moeten lukken zou ik zeggen. Ik ben er echt blij mee. Rijd lekker, parkeert heel makkelijk. Gewoon een fijne auto.
Ik had een Nissan micra k12. Echt super fijne auto. Heeft een vrij hoge instap en zit, de achterbank kan je via de achterbak nog een stuk naar voren schuiven voor als je wat meer boodschappen mee wilt nemen en hij is eigenlijk erg ruim. Verder is het een stabiele auto op de weg en rijdt erg zuinig (zelfs de sport variant die ik had!).
Een daihatsu cuore. Is 20cm smaller dan de meeste auto's dus parkeert makkelijk. Geen grote achterbak maar hele makkelijke deuren die beter openslaan dan gemiddelde auto. En hij kost niets in onderhoud en belasting Helaas zijn daihatsus duurder geworden sinds ze niet meer geleverd mogen worden in NL
Ik heb nu een kia picanto 5deurs. Vind het top als 2de auto. Wel is de kofferbak niet super groot maar mijn wandelwagen past er in. Krat bier ofzo weet ik niet. Kopen wij nooit.
Bedankt, veel keuze dus! Mijn man had het ook al over een corsa of een vw polo. Ga mij even inlezen over de auto's en daarna misschien wat bekijken. @jojo85 airco is hier ook zeker een must. Moet er niet aan denken zonder te moeten.
Deawoo matiz uit 1999 en rijdt als een zonnetje Hihi. Gisteren weer gekeurd dus kan weer een jaartje tuffen. 5 Deurs Wegenbelasting en verzekering beide 19,- in de maand en tank 1 x per maand voor 45,- volle tank en rijd overal en nergens heen. Heeeeeerlijk!
Huh? Ik heb ook een Aygo (met airco ), het oudere model (is nu 6 jaar oud) en daar past prima een boodschappenkrat in. Hij staat dan wel klem, maar schuift dan ook niet. Hiervoor had ik een Yaris. Die is wel wat ruimer dan de Aygo en heeft dan ook meer ruimte in de kofferbak. Mijn man heeft een Ford Focus Wagon. Mijn auto gebruik ik voor woon-werkverkeer, om bij slecht weer de kinderen van en naar school te brengen en voor boodschappen. Hij is lekker zuinig en goedkoop in de verzekering. Overigens zegt mijn lange man (1.95 m) dat hij in de Aygo meer beenruimte heeft als passagier zijnde, dan in die Yaris die ik had.
Een Fiat Panda. Klein, maar fijn. Drie gordels achterin en in de achterbak passen met gemak twee boodschappentassen (ik denk ook wel vier als je ze een kwartslag draait en ze niet te vol hebt zitten).