Hoi dames, De afgelopen week ben ik al 3 keer gebeld (waarvan vandaag al 2x) door een vreemd nummer. Ik heb werkelijk geen idee wie/wat het is. De enige manier is natuurlijk door op te nemen, maar doordat het zo'n raar nummer is ben ik bang dat het een of andere vage praktijk is die vervolgens via mijn telefoonnummer kan bellen ofzo (tsja, misschien erg wantrouwend, maar je hoort zulke vreemde verhalen). Het gaat om het nummer: +907000008170 Ik heb het nummer al gegoogeld, ook beginnend met '00' in plaats van het plusje. Google vindt echter niks (dat vind ik op zich al vreemd). Het enige wat ik kan vinden is dat +90/0090 het landnummer is van Turkije. Ik heb daar echter geen familie/vrienden/kennissen zitten. Iemand tips hoe ik er achter kan komen van wie dit nummer is, zonder dat ik het gesprek moet aannemen? Groetjes
Misschien iemand die daar op vakantie is????????? Volgens mij kan opnemen geen kwaat hoor je moet het alleen niet terug bellen. groetjes kim
@ kimv, ik ken niemand die daar nu op vakantie is. @ lexxie, ja vanwege mogelijke oplichting ben ik ook zo wantrouwend om op te nemen. En je zou verwachten dat als iemand mij nodig heeft, ze wel even mijn voicemail inspreken. (offtopic, hoe gaat het met jou?)
Ik kan geen turks miscchien dat iemand hier je kan helpen in nederland kun je ook een telefoonnummer achterhalen dus dat zel daar ook kunnen? Ik kan alleen de websites niet lezen. groetjes kim
Telefoongids.2Link.be - landcodes, landnummers, telefoongids, telefoonnummers, gele gids, postnummers, postcodes, zip code, gouden gids, witte gids, pages d'or helemaal onderin staat turkije
Wij worden ook vaak door een onbekend nummer gebeld maar die begint met 01. Je zou het nummer eens kunnen googlen. Die nummers (vaak verschillende) die ons bellen staan als oplichters bekend, iig zijn wij niet de enige die ze lastig vallen. Ík heb ze een keer in mijn gebrekkig engels verrot gescholden, daarna was het weer rustig. KPN kon ons niet helpen, we moesten maar een geheim nummer nemen.
Hier ook wel eens telefoontjes van vreemde nummers. Er zijn soms nummers die ook problemen opleveren als je alleen maar opneemt, sindsdien neem ik bij twijfel dus niet meer op. De laatste keer dat ik wel opnam vertelde een vrouw in gebrekkig engels dat ze van windows was en dat er een probleem met mijn computer zou zijn. Of ik even wat dingen wilde aanpassen. Ammehoela, alsof windows mij daarvoor zou bellen! Bovendien was ze geloofwaardiger overgekomen als ze gewoon de juiste bedrijfsnaam had genoemd, dat is namelijk Microsoft Het valt me wel op dat het de laatste tijd meer is geworden. Evenals mailtjes van zogenaamd de rabobank, of ik even mijn gegevens wil invullen op hun site.
Ook al is het oplichting kan je gewoon opnemen. Het enige wat je niet moet doen is: gegevens geven nummers in toetsen terug bellen Als je merkt dat het oplichting is, de tijden noteren van 3x dat ze je gebeld hebben, en dan je provider bellen. Die kunnen met die gegevens het nummer van hun afsluiten.
ik zou je provider bellen en dan kunnen zij je voor dat nummer blokkeren! Als je daar geen telefoontje van verwacht , dan zou ik niet opnemen hoor!
ik heb dat ook eens gehad alleen was t nummer onderdrukt...hoorde ook een volwassen iemand lachen aan de andere kant van de lijn, maar ze zei dus niks steeds...een of andere gek die zich verveelde ofzo... ik heb op een gegeven moment toen ik t zat was de telefoon opgenomen en die gewoon lekker laten liggen tot ze ophingen , krijgen ze lekkere hoge rekening van en zo is dr ook geen lol aan natuurlijk...t was meteen de laatste x
Ik heb ook maar even gebeld met mijn provider. Die geeft aan dat ik een melding kan maken van telefonische overlast, maar daarvoor moet ik in ieder geval 3x de telefoon opgenomen hebben bij dat nummer (ik hoef dan niks te zeggen oid, als ik maar opneem). Pas dan zouden ze in een onderzoek naw gegevens kunnen opzoeken. Mocht ik dus na 3x opnemen nog lastig worden gevallen, kan ik een melding maken en gaan zij die naw gegevens achterhalen. Die spelen ze vervolgens door aan mij en dan kan ik zelf bepalen wat ik daarmee doe. Volgens die man aan de telefoon zou het niet kunnen dat mijn telefoon gehackt oid wordt waardoor ik de dupe word van het opnemen. Nu maar afwachten op het volgende belletje dus....
Ik werdt ook regelmatig gebeld door een vreemd nummer (Geen bestaand nummer), dat had met die blije doos te maken. Dus mocht er iemand zijn met een vreemd nummer die je niet terug kan bellen...dan is het vast de blije doos (een boekhandel)!
Even offtopic @ nen87... Vanmorgen weer op controle geweest. Word morgen opgenomen Zal je wel even pb'en...