Tweede bevalling altijd sneller?

Discussie in 'De bevalling' gestart door merah, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Bij mij een enorm verschil. De eerste duurde van eerste wee tot bevallen 50 uur, de tweede duurde maar 5 uurtjes!!

2. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het de eerste heb ik 11 uur over gedaan en het mag van mij wel iets sneller.

3. Bri

Bri Niet meer actief

'altijd' bestaat niet bij bevallingen, maar meestal gaat het de tweede keer wel sneller.

Bij mijn eerste: van regelmatige weeën (om de 5 min) tot volledige ontsluiting in 5 uur en daarna nog ruim 1,5 uur geperst. Heel wat uren 'gerommel' was eraan vooraf gegaan, maar toen het serieuze weeën werden ging het ook snel.

Tweede: van regelmatige weeën tot volledige ontsluiting in 3 uur en daarna nog 5 minuten geperst. Hier zaten 2 weken van gerommel voor, en een paar uur pijnlijke maar heel korte weeën.
    De vk ging nog weg om 0:15, heb haar terug laten komen toen ik persdrang kreeg, om 0:40 was ze binnen en om 0:45 kwam dochter. Beeeeetje onderschat hoe snel het ging...

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik herken je verhaal!
    1e kwam met 8 uur en 10 minuten persen wat prima te doen was. Nu 39 wk van de 2e en ik ben bang dat het tegen gaat vallen, ook al zeggen de vk dat de 2e bevalling vaak sneller gaat..
    Maar, ik heb zelfs met een 1e bevalling van 8 uur een aantekening in het dossier staan dat ik vlot beval en dat ze er dus op tijd moeten bij zijn! dus dat zal vast wel goed komen hoor :)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn gyn zei van wel nadat ik van de eerste binnen 2,5 uur beviel dat de kans heel groot was dat ik van evt tweede nog sneller zou bevallen. En dat klopte van de tweede beviel ik met 1,5 uur . Waarschijnlijk omdat alles al een keer is "uitgerekt". Ontsluiting gaat vaker sneller

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eerste: gerommel gedurende 5/6 uur, 'actieve weeen' (om de 5 minuten) startte toen mijn vliezen spontaan braken, voor 2 uur tot volledige ontsluiting, persen lukte niet en duurde nog 3 uur.

Tweede: gerommel gedurende 3 uur, actieve weeen voor 3 uur tot volledige ontsluiting, 8 minuten persen (!!!), vliezen gebroken bij volledige ontsluting door vk.

Heb nu een 'rode stip' voor een eventuele derde.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En het is geworden.......................
    2,5 uur vanaf het breken van de vliezen (gelukkig op het toilet).
    Echte weeen begonnen een half uurtje later.
    Bij de tweede keer persen zei de vk: bij de volgende wee is ze er!
    Wow, wat snel! En dat zonder restschade...

8. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW!
    Ik klik je topic aan en zie dat je vandaag bevallen bent!
    Gefeliciteerd!!
    Mooie naam!!

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Wauw, gefeliciteerd! en lekker snel ook zeg!

mijn eerste was ongeveer 16 uur, 5 kwartier persen.
    de tweede 3 uur, en 4 minuten persen
    bij de derde moet ik van de vk thuis bevallen omdat ze voorspelt dat die nog sneller gaat, en ik het zh niet zal halen...

Nou meid, je weet het nu uit eigen ervaring, hahaha.
    Geniet van je wolk van een dochter!

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eerste bijna 5 uur, tweede om half 9 vliezen gebroken in het zh en om kwart over 10 was ze er.. De vk geloofde niet eens dat ik persdrang had, mijn gyn (die ik ook bij de eerste had) had gewed dat ze er voor 11 uur zou zijn haha.. ging wel veel te snel..

Maar leuk hè, zo'n Fientje? :)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Wat een snelle bevalling... kun je het een beetje verwerken?

Fijn dat het goed is gegaan en allemaal veel geluk gewenst met dochter en zusje.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Gefeliciteerd! Ik had bij de eerstte 5 minuten persen en de tweed dreef zichzelf uit...

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Gefeliciteerd!

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

15. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    1e 8 uur
    2e 2,5 uur

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Vooral het persen ging bij mij elke keer sneller.
    De eerste bevalling duurde iets meer dan 3 uur, waarvan 3 kwartier persen.
    De tweede bevalling duurde 2,5 uur, waarvan een paar minuten persen. Laatste stukje ging sowieso heel snel, van 4 cm ontsluiting naar baby eruit in 10 minuten.
    De derde bevalling duurde het langst, ongeveer 4 uur vanaf dat ik echte weeën had, en daarvoor al een paar uur gerommel, maar het persen duurde het kortst: minder dan 1 minuut. Ik heb 1x echt flink kracht gezet en toen floepte het hoofdje eruit en nog een keer nageduwd voor het lijfje. Deze bevalling had een stuk korter kunnen duren, als ik net als bij de tweede eerder mijn vliezen had laten breken en het persen niet had tegengehouden. Ik was nogal bang van mijn ervaringen van de ongecontroleerde bevalling van de tweede, dus ik deed van alles om het te rekken deze keer, haha.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh, ik lees nu pas dat je al bevallen bent. GEfeliciteerd he!

18. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Hier ben ik dus ook bang voor. Ik weet dat een tweede sneller kan gaan maar ook dat het langer kan duren.
    Bij de eerste echt in 1, 5 uur bevallen. Ben best bang dat deze sneller gaat en ik gewoon te laat ben met bellen of de verloskundige te laat is en ik er alleen voor sta. Heb het er al wel met de verloskundige over gehad en moet gewoon bij de eerste teken al bellen. Maar blijf het toch spannend vinden

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik hoop eerlijk gezegd van niet, want bij mij ging de eerste al supersnel (2.5 uur).. Maar zij was te vroeg, misschien dat dat ook meespeelde (hoewel ik natuurlijk ook gewoon 10 cm ontsluiting nodig had.. hoogstens het persen wat wat sneller zou kunnen gaan). Hoop dat de tweede niet nog sneller is want het overviel me enorm.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Gefeliciteerd TS!!

Deel Deze Pagina