Tweede bevalling altijd sneller?

Discussie in 'De bevalling' gestart door merah, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

De eerste was 1 uur en 20 min. Waarvan 20 min persen. Het had nog sneller gekund maar ik durfde niet te hard te persen vond het echt eng...

De 2e gaat niet altijd sneller maar meestal wel, we zullen zien.
    Ik knijp mijn handjes dicht voor hetzelfde herstel! Daar hoop ik zo op !

2. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Inmiddels bevallen van een gezonde zoon! Mijn eerste duurde 24 uur en deze bevalling binnen 4 uur! De eerste ruim 2 uur persen de tweede 11min

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Als de 2e bevalling daadwerkelijk sneller gaat dan de 1e, dan ben ik benieuwd hoe het zal gaan haha. Bij onze dochter ben ik om 04.00 uur met de weeen begonnen, en om 09.13 uur is ze geboren. Had onregelmatige weeen.
    Ik gaf om 06.00 uur, dus 2 uur na het begin van de eerste wee, al aan dat ik persdrang had, maar dat kon volgens de VK niet.
    Achteraf, toen de kleine meid geboren was, gaf ze toe ik ik waarschijnlijk om 06.00 uur al had mogen persen.
    Dat zou dan betekenen dat de kleine meid in amper 2 uurtjes aan weeen geboren had kunnen worden.
    Vraag me dan af hoe snel een 2e zal gaan haha.

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    eerste bevalling 22 uur, tweede ( vorige week) 5 uur

5. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste bevalling 7,5 uur waarvan 45 minuten persen. Tweede bevalling 1,5 uur waarvan 2 minuten persen :). Beduidend sneller dus...

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een snelle dames hier allemaal, hahaha.
    Van harte!

Zelf vond ik het bizar. En een mens zou een mens niet zijn als die er niet wat over te zeuren moest hebben.
    Maar voor mijn gevoel kan een bevalling ook TE snel gaan.
    Voor wat betreft het schakelen en verwerken zeg maar.
    Ondanks de pijn had ik het misschien wel iets bewuster mee willen maken allemaal.
    Ik dacht nog, vlak voor het persen: Op tv. krijgen ze altijd zo'n lekker koud washandje. Dat zou ik ook wel willen...
    Maar daar was geen tijd voor. Drie minuten later was ze er al.
    Ook het idee van rugmassage, of een lekkere douche om de weeen op te vangen, waren niet haalbaar.
    En tuurlijk ben ik blij dat ik geen 24 uur ellende heb gehad, maar goed, ik ben ook mens he...
    Want ondanks de pijn is het een unieke en mooie ervaring, die nooit meer een herhaling krijgt...

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik herken het helemaal, wat je zegt. Ik vond mijn tweede bevalling ook te snel gaan en heb er best een tijd voor nodig gehad om dat te verwerken. Fysiek niet, ik herstelde veel sneller dan van mijn eerste bevalling (tja, of je 5 min perst of ruim 1,5 uur dat scheelt toch...). Maar ik vond mijn eerste bevalling een mooiere ervaring, omdat ik hem veel bewuster heb meegemaakt. Bij de tweede zat ik zó in een roes, vreselijk vond ik dat. En ineens was ze er, nog voordat ik goed en wel echt ging persen.

Ik vond het echt naar als mensen 'o wat fijn, dat wil ik ook' zeiden als ik vertelde hoe snel het was gegaan. Ik voelde me dan zo ontzettend onbegrepen...

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies.
    Ik weet nog dat toen Fiene eruit kwam, dat de vk zei: Pak haar maar aan!
    Maar ik was zo overdonderd dat ze er al was, ik kon niet schakelen. 1000 gedachten gingen door mn hoofd, wat ik moest, of ik wel wilde, of ik wel durfde, dat ik op een hele rare manier heb uitgebracht: 'Nee, dat hoef ik niet' (of iets in die geest).
    Zo jammer!!!

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh Bri en Merah wat herkenbaar jullie verhalen. Bij mijn oudste heb ik 4 uur over de bevalling gedaan maar daar zat een fijne opbouw in, breken van de vliezen, half uur later de eerste wee, in de drie uur die volgde kwam elke wee een beetje sneller en na 3 uur kreeg ik persdrang en na een half uur persen was mijn zoon er.

Bij de jongste had ik soms letterlijk geen tijd om adem te halen, deze bevalling duurde van begin tot eind maar 54 minuten waarvan ik bijna de hele tijd bezig ben geweest dingen te regelen tussen de weeen door die meteen om de minuut kwamen. Schoonzusje laten bellen die zou op mijn zoon passen, naar de auto lopen omdat we naar het ziekenhuis zouden gaan, weer terug lopen omdat ik voelde dat ik het ziekenhuis niet zou halen, 112 laten bellen en ziekenhuis en verloskundige omdat ik al heel snel persdrang kreeg. Niet mogen persen van de ambulancebroeder omdat de verloskundige er nog niet was. Om vervolgens toen ik nog maar net op de bank lag zo'n persdrang kreeg dat ik het niet meer hield en mijn zoontje bijna letterlijk werd gelanceerd. Mijn spijkerbroek hing nog op mijn enkels.

Hier zat helemaal geen opbouw in en ik ben echt even in paniek geweest toen ik al persdrang had en er nog niemand was, geen ambulance en verloskundige. Gelukkig kwam de ambulance wel op tijd maar de verloskundige was te laat. Het ging heel snel maar geef mij de eerste bevalling maar.

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh, ik hoop eigenlijk echt dat ik niet NOG sneller beval... Van de eerste met 2u45 bevallen, waarvan een uur persen. Dus in minder dan 2u volledige ontsluiting. Dat was 1 grote weeenstorm, waardoor ik echt in een roes zat. Ik hoop echt dat ik het dit keer iets bewuster mag meemaken...

11. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

1e: 24 uur
    2e: 1,5 uur
    3e: 5,5 uur

De derde kan ik elke dag wel overdoen, de vorige twee... een dag of net iets meer dan een uur, das allebei niets ;)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Gefeliciteerd nog met je dochter en dat is redelijk snel gegaan haha :p:)

Wil nog wel mijn bijdrage leveren ondanks dat je vraag al beantwoord is..
    Eerste: ingeleid en 24 uur over gedaan en behoorlijk wat schade down under.
    Tweede: 5 a 6 uurtjes, super goed gegaan en schadeloos gebleven.

Als wij een derde zouden krijgen ben ik eigenlijk wel erg benieuwd hoe het dan zou gaan..

13. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Geen idee of een 2e bevalling sneller kan gaan.
    Bij mij was het wel het geval maar denk ook dat dat komt omdat ik ingeleid werd.
    Bij mijn oudste deed ik er 21 uur over van de eerste wee tot geboorte.
    Bij de jongste deed ik er 6 uurtjes over.
    Wel ging het persen gemakkelijker.
    Bij de oudste moest er een vaciumpomp bij gehaald worden en de jongste heb ik zo ongeveer gelanceerd haha.
    Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben er ook wel bang voor: bij mijn eerste braken de vliezen, bleef het een uur stil (nergens last van!) en na de eerste wee, kwam het meteen om de 5 minuten en na een wee of 5 was het een storm. Bij aankomst in het ziekenhuis had ik al zoveel ontsluiting dat er geen ruggenprik meer inzat en na 12 minuten persen was ze er en had de bevalling van de eerste tot de laatste wee slechts 1,5 uur geduurd.

Ik heb wederom een medische indicatie en moet ook deze maal naar het ziekenhuis. Mijn grootste angst is, dat ik dat niet ga halen. ik heb dat voorgelegd aan de plaatselijke VK praktijk en die zijn gelukkig wél bereid om te komen als ik het gevoel heb dat het weer zo snel of nog sneller gaat.

Ik ben benieuwd wat ik hier kan komen vertellen straks...

ik herken wel de gevoelens bij zo'n snelle bevalling, ik voelde me ook totaal overdonderd. twijfelde ook aan mijn pijngrens, omdat je zo vaak nog hoort van vrouwen die de eerste fase nog even een dutje deden, de was vouwden, een lang bad namen etc. Ik bestierf het meteen van de pijn. En toen ze geboren as, had ik ook echt zoiets van "Hè, nu al???"

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ben van allebei vrij vlug bevallen.
    De oudste 4,45 uur
    De jongste 3,15 uur

Wel bij allebei een weeenstorm gehad.
    Die had ik liever niet gehad dan liever een bevalling die iets langer duurt.

Bij de eerste wilde de vk niet eens komen toen mijn man belde dat ik persweeen had.
    Meneer doe maar rustig bij de eerste duurt het allemaal wat langer.
    Toch gekomen,bleek al volledige ontsluiting te hebben.
    Het persen heeft het langste geduurd van de hele bevalling (2,5uur)
    Ze bleek klem te zitten en na een uur thuis proberen toch maar met de ambulance naar het zh.
    Was de bedoeling daar een vacuumpomp te krijgen.
    Maar na een paar keer persen was ze er dan.

16. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Nou ik kan eindelijk antwoord geven!
    De eerste een half uur... (32 weken). Begon met gebroken vliezen.
    De tweede (2 dagen geleden) 4.5 uur (37 weken) vliezen pas met 10 cm gebroken.

Dus hoeft niet altijd sneller blijkt haha.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge Lady K, wat ben jij langzaam ;)

Van harte!

18. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Bij mijn oudste dochter duurde de bevalling bijna 20 uur, bij de jongste 3 uur en 12 minuten :D

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste 11 uur.
    Jongste 7 uur.
    (gerekend vanaf gebroken vliezen en wat krampen, anders kan er bij beide 2 uur vanaf gerekend worden)

Beide keren thuis bevallen. Bevalling van de oudste was zwaar, van de jongste erg goed te doen (badbevalling).

20. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Was erg bijzonder om het zo ook eens mee te maken haha

Deel Deze Pagina