Iemand ervaring daarmee? Ben zo bang dat ik het niet aankan om te bevallen op de natuurlijke manier ivm de zovele bekken en rugklachten die ik heb. Dat ik dan misschien niet de nodige energie heb.
grappig , net een topic geopend over inleiden bij bekkenklachten. Zelf ook veel last van bekken en ik wil erg graag thuis bevallen , ik weet vrijwel zeker dat mijn bekken dit niet gaan trekken maargoed, zowel vk als bekkenbodemfysio zien geen reden tot zorg. Wel is mij aangeraden om na de bevalling tenminste 3 dagen plat op bed te liggen .
Tja, ik weet niet hoe ernstig je klachten zijn, maar ik had veel bekkenpijn (instabiliteit) bij eerste en tweede en mindere mate derde. Ik kon nog wel lopen (schuifelen met pijn door huis). Ik sliep zeer slecht, niet alleen door pijn, maar ook alle hoogzwanger ongemakken en ernstige misselijkheid (al hele zwangerschap). Voor mijn gevoel conditie van een 100-jarige vrouwtje... Geen invloed gehad op bevallingen. Je lijf kan echt heel veel hebben en tijdens een bevalling gieren tig hormonen door je lijf om je te ondersteunen om aan te kunnen. Er zijn ook genoeg vrouwen die meer dan 24, 36 tot soms wel 48 uur nauwelijks geslapen hebben rondom bevalling, waarbij het ook gewoon lukt.
Ook al eens gedacht aan een badbevalling? Door het water wordt de druk op bekken en rug een stuk minder én kan houdingen aannemen die erg comfortabel zijn. Die lukken op het droge niet altijd of in ieder geval niet lang. Succes
Ik had ook ernstige bekkenklachten moest vanaf week 20 plat liggen. Mijn bevalling is na 12 uur uitgelopen op een keizersnede maar dat had niks met de bekkenklachten te maken.
Zeker voor een badbevalling gaan dan! De bevalling is dan echt veel ontspannender en je hebt geen last van je eigen gewrichten.
Belangrijk is dat je met persen zelf je benen vast houdt. Zo voorkom je dat je bekken scheef gaan staan.
Zelf je benen vast houdt? Wat dacht je van een natuurlijke houding en absoluut niet op je rug bevallen!
Ik lees even mee. Heb 6 jaar geleden een ongeluk gehad en heb chronische bekken en rugklachten. Orthopeed adviseerde toen een keizersnede. Ik twijfel er toch wel aan om het niet op de natuurlijke manier te proberen. Lees de tips dus graag mee
Ik lees een paar keer 'badbevalling'. Ik kon tijdens mijn vorige zwangerschap door de bekkenklachten echt een bad niet in en al helemaal niet uit. Ik zou hier dus niet op hopen. Wel kan ik je gerust stellen. Ik had door de ernstige BI de weeën niet in de gaten. De pijn die ik normaal gesproken had was zo heftig dat ik op de monitoren moest kijken wanneer er een wee was. Klinkt misschien raar, maar hierdoor vond ik de bevalling écht het fijnste van de hele zwangerschap. Het enige wat ik niet fijn vond was dat ik op mijn rug moest blijven liggen, door de BI deed dit wel echt veel pijn. Je kan dus tijdens de bevalling juist proffeit hebben van het feit dat je al lange tijd veel last van je bekken hebt. Ow en plat blijven liggen werd mij juist afgeraden. De spieren moeten zo min mogelijk verslappen dus wanneer het gaat, ga bewegen. Al is het maar even. Na de bevalling had ik bijna meteen een stuk minder pijn. Ik was dus juist heel erg blij dat ik te voet naar de winkel kon ipv met de rolstoel. Vooral luisteren naar je lichaam dus. Als je meer wil weten laat maar horen.
Ben twee jaar geleden bevallen met ook BI. Was ook vanaf de 20 weken al thuis en echt niet meer mobiel. Thuis bevallen...Fysio is tijdens het kraambed langs geweest. (Na 3 dagen) Bekkenband heb ik benut als soort sluitlaken(duwt alle botjes wat dichter naar elkaar=meer stabiliteit) en op maandag bevallen en pas op zaterdag voor het eerst de trap naar beneden. Verder na de bevalling was mijn fijnste aankoop een commode voor in de woonkamer, gevuld met luiers doekjes gewoon echt alles 2 keer gekocht. Daardoor hoefde ik de eerste maanden niet naar boven voor een luier of iets dergelijks, ideaal! Bevalling was niet de laatste druppel die de emmer deed overlopen ofzo. Je lijf moet daarna vaak hormonaal nog maanden herstellen, had niet veel meer bekkenpijn na de bevalling als ervoor, wel veel 'ruimte/speling' dus werd de bekkenband in het begin nog mijn redding. Succes met alles!
Een bevalbad heeft vaak handvaten en je kan een soort van eruit rollen jaja heb 2 X moeten plassen tijdens de bevalling dus moet eruit en ook ik had vreselijke bi maar echt ik heb zoveel profijt gehad van dat bad 2x eruit tijdens de gehele bevalling vond ik te doen. Zeker tegenover de voordelen die ik van t bad had.
Hier ook twee keer bevallen met bi. En eigenlijk tijdens de bevalling er niet veel hinder van ondervonden bij de tweede helaas na de bevalling nog wel enige tijd last gehad.... Denk dat door de hormonen die tijdens de bevalling vrijkomen je meer aankunt dan je denkt! Nu deze zwangerschap weer erg last van bi en mijn bekkenfysio adviseert ook om het mezelf zo comfortabel mogelijk te maken
Dit was mede een reden dat ik een geplande ks wilde, omdat ik mezelf ook niet lang in spreidstand zag liggen met mijn bekkenklachten. Achteraf ging het zo snel dat ik alsnog natuurlijk ben bevallen en moet zeggen dat ik tijdens de bevalling geen last van mijn bekken heb gehad. Scheelt wel dat mijn zoontje er met 4 persweeën was, dus heb ook niet lang in spreidstand hoeven liggen.
Ik ben met bekkenklachten op mijn zij bevallen. Ik geloof dat alleen bij het laatste stukken persen de kraamhulp mijn ene been in de lucht gehouden heeft.