Tweede bevalling echt makkelijker/meegevallen?

Discussion in 'De bevalling' started by Meara, Feb 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meara

Meara Niet meer actief

Ik hoor erg vaak dat de tweede bevalling makkelijker is of ten opzichte van de eerste meeviel.

Wie heeft dat ook gehad?

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Ik hoop het van harte. Zal het over een paar dagen/weken kunnen vertellen, maar dan heb jij er niet veel meer aan... :)

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...

zeer zeker!!!
    de 2e heeft totaal nog geen 3 uur geduurd bij mij. de eerste duurde 18 uur.

vond t stukke makkelijker. de 3e zullen we nog zien.. hoop dat t nog makkelijk kan;)

4. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker makkelijker! De doorgang is verwijd door je eerste.. :D

mijn eerste bevalling was 33 uur pff waarvan anderhalf uur persweeen...en mijn tweede 8 uurtjes en met 2 persweeen binnen 5 minuten geboren..

5. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Jaaahhhh eerste 24 uur met weeën opwekkers, uiteindelijk spoedks.
    Tweede 4 uur weeën die echt makkelijk te doen waren, 9 cm....maar uit eindelijk toch ook weer spoed ks....helaas

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier was ik ook benieuwd naar en tot nu toe ben ik blij met de reacties die ik lees! :D Als het even mee zit is het dit keer dus allemaal sneller achter de rug. Begin namenlijk goed zenuwachtig te worden voor de bevalling. Stom is dat he?! Bij de eerste laat je het allemaal maar op je af komen, omdat je je gewoon écht geen voorstelling kan maken van wat je te wachten staat. Nu weet ik hoe VERSCHRIKKELIJKE pijn het doet om maar even bot te zeggen en zie ik er behoorlik tegenop om dat nog een keer mee te moeten maken :(

7. Meara

Meara Niet meer actief

oleander is heb dat dus ook. Bij de eerste dacht ik "we zien het wel" en nu als ik dan even een kramp voel denk ik owhhh nee zo was het. Maar aan de andere kant hebben we het al een keer gekunt dus waarom nu niet.

Roosenzo we schelen 1 dag. Wie weet beval je een dag eerder hahaha dan hoor ik het graag. Anderom zal ik het je laten weten hoor

8. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik ben gelukkig nog niet zo ver, dus ook nog niet zo bezig met de bevalling, maar jullie geven mij goed hoop hahahaha

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hmm hier dus niet. de tweede duurde langer. de weeen werden niet sterker. dat gebeurde pas toen ze de vliezen braken. en het persen duurde langer dan de 1e.

1e weeen 8 uur
    1e persen 20 minuten

2e weeen 8uur
    2e persen 17 minuten

dus eigenlijk bijna hetzelfde. bij mijn jongste bleef zijn schouderblad hangen (was ook gebroken daardoor) hierdoor duurde het persen veel langer dan gebruikelijk bij een 2e. als mijn vk eerder de vliezen had gebroken had het waarschijnlijk wel veel korter geweest.

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    De eerste 's nachts wat gerommel maar toen het echt begon door te zetten duurde het ongeveer 3 1/2 uur. Bij de tweede in 2 1/2 uur vanaf de eerste wee.
    Ik vond de tweede minder zwaar ook omdat je toch al enigszins weet wat er gaat gebeuren. Ik had verder ook twee exacte zwangerschappen en bevallingen alleen de tweede keer was alles veel heftiger. Een hyperemesis bij de eerste tot 13 weken, bij de tweede tot 20 weken. Een bevalling met veel bloedverlies bij de eerste van 2 1/2 liter en bij de tweede van 4 liter. Bij beide bevallingen op de OK onder narcose geweest om de placenta te verwijderen en een bloedtransfusie.

11. Meara

Meara Niet meer actief

123miesje, ik ben bij de eerste ook 2,5 liter verloren en schijt alle bestaande kleuren die er zijn dat dat weer zo is. Ben niet op de OK geweest want met mijn placenta was niks maar mijn baarmoeder trok niet samen.

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Sneller: ja! makkelijker nee!
    op zich 2 hele makkelijke bevallingen gehad hoor, maar de 2e deed veel meer pijn!

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Bij de 1e: weeen ruim 17,5 uur
    persen 13 minuten

Bij de 2e: weeen ruim 2,5 uur
    persen 1 perswee. nog geen minuut..

14. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    tweede ging idd(nog) sneller en makkelijker

eerste 4uur waarvan 70min persen en tweede 2uur waarvan 6min persen
    En ja nr 3 hoop ook zo snel maar ja kan natuurlijk oo kanders lopen kan 2 kanten op hihih of super lang of word direct gelanceerd hahaha

15. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,060
    2,201
    113
    Brabant
    eerste bevalling: bijna 24 uur. 20 uur gerekend vanaf het moment dat de weeën om de 2-3 minuten kwamen.
    1 uur en 43 minuten geperst.

tweede bevalling: 7 uurtjes achteraf gezien. 5,5 uur gezien vanaf het moment dat ik het doorhad. 27 minuten geperst. bijna 10 pond en aangezichtsligging.

Ik vond de tweede bevalling véééél heftiger en intenser dan de eerste, maar kijk er ook beter op terug!
    Ook was de aanloop naar de tweede bevalling veel zwaarder. de zwangerschap was zwaarder en ik liep ook nog eens flink overtijd. De laatste weken kon ik niet meer, ik had zoveel pijn. de laatste dagen wilde ik het liefst platgespoten worden. gelukkig heb ik de zekerheid dat ik nooit meer overtijd hoef te lopen!

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hebben jullie ook niet dat jullie de 2e bevalling bewuster meemaakte? ik was heel ongeduldig. hallo mag ik al persen? dit voelt hetzelfde als toen. en tijdens het persen hallo is hij er al??? aangezien ik niet beter wist dat de 2e sneller ging dus ik ging er niet vanuit dat uiteindelijk het persen bijna even lang duurde.

ik vond hem veel heftiger qua pijn en je gedachten erbij. je bent veel bewuster.

ook bij mijn eerste en tweede veel bloedverlies door een vaste placenta met ok bezoek. maar 2e keer gelukkig minder bloedverlies dan de 1e keer doordat ze er goed op letten.

17. Meara

Meara Niet meer actief

Heb inderdaad begrepen dat het voor sommige pijnlijker is omdat je sneller in die regelmaat en heftige weeën zit. Je hebt minder tijd om aan de pijn te wennen.

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Absoluut...en ik hoop dat de 3de nog makkelijker gaat ;)

1ste bevalling duurde 8,5 uur
    persen: bijna 2 uur en uiteindelijk met vacuumpomp gehaald (die fijne grote ouderwetse want de kiwi schoot 2 x los ;))

2de bevalling duurde 4 uur.
    Persen: 3 perww en nog geen 5 min later was ze er.

Ik vond de pijn bij de 2de juist veeeeel minder.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben echt heeeel benieuwd.

1e bevalling was snachts al aan het rommelen maar zette sochtends ineens door. Totaal 4 uur weeen gehad waarvan de helft een weeenstorm zonder pauzes. Persen was met 13 minuten gedaan ookal heb ik de eerste persweeen tegen gehouden omdat ik niet durfde.
    Alleen rugweeen gehad die ik echt niet op kon vangen,

Hoop dat de 2e net zo snel mag gaan (maar niet te snel) maar dat ik de weeen wat beter op kan vangen.

20. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Eerste 8 uur over gedaan en de 2e was er binnen 3,5 uur.

Share This Page