Tweede bevalling en knip

Discussion in 'De bevalling' started by Lientje, Aug 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou graag aan de dames die al voor de tweede keer bevallen zijn vragen of zij de tweede keer een knip nodig hadden (of hechtingen). Ik zie nogal op daartegen (vanwege veel last de vorige keer) en hoop daarom dat het bij de tweede niet nodig zal zijn.

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb altijd gehoord dat je beter kunt scheuren dan geknipt worden want dit geneest beter.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja maar ik heb vorige keer een bevalling gehad met de vacuumpomp, dus werd er een flinke knip gezet. De nasleep daarvan was erg vervelend. Is gaan ontsteken enz...

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

lientje
    Hier hetzelfde verhaal... ook vacuum, knip en lange nasleep dus ik ben ook wel benieuwd..... ik lees mee...

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mijn hele bevalling lijkt als twee druppels water op die van jou ramona, volgens mij, want wat ik zo las leek mijn eigen verhaal wel (in een ander topic)

6. ramona0309

Zullen we het nu allebei anders doen dan?!
    Jij eerst hoor...! Dus ff het goede voorbeeld geven...! ok?

7. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Eerste had ik een piepklein scheurtje, bij de tweede een flinke knip en tang erbij.
    Het verschil tussen de twee was maar 200 gram.....
    Ik snap het nog steeds niet :( .

8. ramona0309

hahaha niet echt het verhaal waarop ik zat te wachten.... maar toch bedankt...

Denkt trouwens dat het gewicht niet uitmaakt.... babyvet flubbert wel mee naar buiten...
    Denk zelf dat het eerder de grootte van het hoofdje is.... en/of de breedte van de schouders...

(Mijn zoon had echt brede schouders.. en nog trouwens...)

9. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Misschien is dit dan een opbeurend berichtje :)
    Bij mijn eerste hebben ze een knip gezet die voor zover ik nog weet ook vrij groot was en waar ik vrij lang last van heb gehouden met zitten.
    Bij de tweede ben ik een klein beetje ingescheurd en dit vond ik qua genezing een stuk prettiger!
    Ik kon vrij goed zitten na de bevalling en het heelde ook een stuk sneller en minder pijnlijk.

Hoe het bij de derde gaat, als het zover mag komen, ben ik zelf wel benieuwd naar :)

Succes met de zwangerschap en bevalling.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Ik heb ook vacuum en knip gehad bij mijn eerste. Heb er met de VK over gepraat en die zei dat het bijna nooit nodig was om bij een tweede een knip te zetten. En mochten ze het doen, dan zetten ze hem precies waar de eerste ook al zit.

11. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Eerste is bij ons ook met de vacuum geboren maar zonder knip erbij (wonder boven wonder) ik had alleen inwendig wat hechtingen. De tweede lanceerde ik met de perswee in 1x met hoofd EN schouders in de handen van de gyneacoloog...en ik ben er helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen :D geen scheur(tjes) en geen knip!

12. ramona0309

Kijk dat zijn de betere berichten.... iig... het eerste gedeelte dan!

Patricia01
    helemaal :thumup: ..
    Hoop dat het hier straks ook zo gaat!

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Die kans zit er dik in hoor, je heb het allemaal al een keer gedaan dus je weet wat er van jou word verwacht met het laatste gedeelte. En er is al eentje doorheen gegaan he, ze zeggen dat dat scheelt :)
    Het duurt nog wel eventjes, maar wens je veel succes met de bevalling :thumup:

14. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn moeder is bij mij (de eerste) ingeknipt, en daarna nog 4 keer bevallen zonder knippen of scheuren :D

15. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ja, dat ben ik wel met je eens. Boaz had i.d.d. wel een heel stevig hoofd al.
    Had het gevoel dat het niet zo lekker meer in elkaar schoof.

Ach, elke bevalling kan heel anders zijn.

Nog wel een lichtpuntje....bij de eerste was ik 3 dagen bezig. Bij de tweede 12 uur.
    Dat is ook wel wat waard, toch?

16. ramona0309

Zeker!
    dan mag ik wel direkt aan de bel trekken...
    Bij mij begon het snachts een beetje te rommelen( wat menstruatieklachten) om 10.00 uur 's-ochtends verloor ik mn slijmprop... om 11.45 in het ziekenhuis met 4cm... en om 16.08 geboren......
    Ik had wel een vlotte bevalling.... totdat hij er door moest ging het vlot... en toen paste hij niet...

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik word hier helemaal positief van.. Meer reacties zijn welkom natuurlijk

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik ben bij de 1e gescheurd, bij de 2e een flinke knip (maar het verschil tussen kind 1 en 2 was ook een dikke kilo! en de 2e lag verkeerd en moest er met spoed uit). ik vroeg aan de vk die de nacontroles deed, of ik de volgende keer nog een grotere knip krijg ofzo ;) maar zij verzekerde mij, nieuwe ronde, nieuwe kansen. ook al ben je al 3x ingeknipt, het zegt in principe niks over de volgende bevalling. het heeft er alles mee te maken hoe het kindje ligt, of je nog fit genoeg bent om goed te persen, hoe groot het hoofdje is, etc.
    en zelfs een 10 ponder heeft zij diverse keren geboren zien worden zonder scheur, knip of wat dan ook, dus dat kan ook nog :)

Share This Page