schedel elektrode ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope87, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    #1 Hope87, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Welllicht moet ik ingeleid worden binnenkort omdat ik nu 41weken + ,
    ben vandaag gestript dus hopelijk komt hij spontaan. Maar vraag me af, als ik toch ingeleid moet worden, moet er altijd een schedel elektrode geplaatst worden bij de baby?

Vind dit erg vervelend omdat er dan een ontsteking kan komen op de plaats van de elektrode :$

of wat zijn jullie ervaringen hiermee? ;)

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, maar geen ontsteking gehad hoor. Ze doen het ipv de ctg. Je kunt je wat beter bewegen.

3. Miertje2006

26 sep 2012
    84
    0
    6
    Ik ben bij mijn zoontje toen ook ingeleid en ook een elektrode op zijn hoofdje maar ook geen ontsteking hoor, dus wees gerust :).

4. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    hier ook ingeleid van zoontje en ook een elektrode op zijn koppetje... het is een heel klein beetje ontstoken geweest kreeg er een zalfje voor en was zo weg...

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik vond die elektrode prettiger dan de ctg omdat ik rugweeën had en ze liggend op mn rug niet goed op kon vangen. De kans dat je kindje er iets aan overhoudt is maar heel klein.

N27 vindt dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een electrode. Je kan jezelf beter bewegen maar ook voor de kleine is het beter. Die is dmv de electrode veel beter in de gaten te houden dan via banden om je buik.
    Hier verschoven de banden steeds of moesten verschoven worden omdat hartslag van kleine wegviel. Kleine besloot om zich steeds om te draaien dus om de zoveel tijd gingen de alarmbellen af. Ook niet fijn moet ik zeggen.
    Hier niets aan over gehouden.

7. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Bij mij is die elektrode op zijn minst 7 x op nieuw ingebracht, omdat hij steeds niet goed registreerde, echt onwijs vervelend, maar geen ontstekingen aan overgehouden gelukkig.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon heeft ook een draadje op zijn hoofdje gehad, hiermee wordt zijn hartslagje gemeten. Hij heeft er niks aan overgehouden en ze kunnen je kindje zo juist extra goed in de gaten houden. Zo een ontsteking komt volgens mij niet zo vaak voor.

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

#9 Bougainville, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2013
    Hier heeft dochter ook een elektrode op het hoofdje gehad. Ze reageerde er echt op! Zo opeens werd ze onrustig in de buik en haar hartslag ging omhoog, ze vond het blijkbaar niet prettig (Lijkt mij ook niet prettig).

Volgens mij is de hartslag via een elektrode het nauwkeurigst te meten.

Maar ze heeft veder geen ontstekingen oid gehad. Denk dat die kans klein is! Zou me er in ieder geval niet druk om maken. Komt wel goed! :)

10. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook een elektrode op haar hoofdje gehad maar geen ontsteking......

11. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Oh fijn te lezen dames, bedankt!

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier ook gehad maar..
    Hij schoot steeds van haar hoofd ivm haar dikke haarbos.
    Maar duizend maal liever zon draadje dan die klote band.

13. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    mijn beide meiden hebben ze gehad en hebben nergens last van gehad :)

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook beide kindjes maar ze hebben er alleen een korstje aan overgehouden

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier ook, zo bijzonder, komen de haartjes aan de electrode er al uit, en dan heb je je kindje nog niet gezien...ik vond dat zoooooo emotioneel hihihi....

Bij mij of mijn zoontje natuurlijk is die drie keer gezet, had ook 3 korstjes, maar niks ontstoken ofzo hoor? Had ik ook nog nooit van gehoord.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier ook 2x gehad, bij de eerste op de billetjes omdat ze in stuit lag (ook zo bevallen) en de 2e op het bolletje.
    Ze hebben hier niks aan over gehouden en idd een stuk fijner dan die rot band om je heen.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    oooh.. ik vond dat zo vreemd.. ik lag daar en voelde dat draadje zo wiebelen daar beneden.. en opeens besefde ik het.. dat was mijn meisje die met haar hoofdje aan het draaien was... ieuwwww

maar ze heeft er totaal geen last van gehad.

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hier met mijn zoontje ook gehad, maar geen ontsteking aan overgehouden.

19. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier wel ervaring mee. Maar ze plaatsen gewoon een zuignapje op het hoofd dus geen onstekingen hoor of er moet echt iets fout gegaan zijn met het bevestigen...

Overigens kom je niet onder de elektrode uit aangezien ze zo kunnen bijhouden hoe het met je kindje gaat tijdens de inleiding/bevalling = super belangrijk.

20. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Dochter en de eerste van m'n tweeling hebben een electrode gehad, voor mij veel prettiger dan die ctgbanden, bij een tweeling heb je er dan ook nog extra banden, die extra irritant verschuiven.En beide kinderen hebben er geen last van gehad naderhand (en het is dus echt een klein metalen draadje wat heel oppervlakkig in de hoofdhuid 'geschroefd' wordt, bij de tweeling hebben ze me het ding laten zien) m'n zoontje heeft wel even een bultje gehad op de plek waar hij gezeten heeft, maar de huisarts heeft ernaar gekeken toen ze op kraambezoek kwam en het was niet ontstoken volgens haar, het is ook vanzelf helemaal weggetrokken. Ze hadden allebei een beste bos haar dus je zag er sowieso niet zo veel van.

Deel Deze Pagina