Hi. Bij de bevalling van mn zoontje, moest er geholpen worden met een tang. Ik kreeg m niet zelf door mn bekken. Strax opnieuw bevallen en wil graag thuis bevallen. Maar als die tang weer nodig is, moet ik alsnog naar t ziekenhuis. Vk zegt dat er bij de 2e vaak geen tang of vacuum nodig is. Ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
Bij mijn eerste hebben ze de vacuüm geprobeerd, maar dat lukte niet en is uiteindelijk ks geworden. Omdat ze mij daarbij zo gemarteld hebben, heb ik gezegd dat ik bij de 2e geen vacuüm wou als er geen vooruitgang in leek te zitten. Ze hebben zich daaraan gehouden. De gynaecoloog wilde bijna de vacuüm erbij pakken (dit keer zat er wel vooruitgang in), maar toen is het me toch zonder gelukt. Ze wilde zo lang mogelijk met de vacuüm wachten, omdat ik dat had aangegeven op mijn bevalplan. Maar bij mij lag het niet aan mijn bekken dat ik de eerste er niet door kreeg. Dus misschien is het dan anders.
Dit is inderdaad meestal niet nodig bij de tweede. Omdat de eerste de weg al heeft gebaand. Ik geloof ook dat ze zeer terughoudend zijn bij een tweede, ze zullen dan eerder overgaan op een keizersnede heb ik me laten vertellen. Omdat er dan vaak meer aan de hand is als het de tweede keer ook niet lukt. Hier eerste vacuüm, tweede zonder hulpmiddelen
Zowel bij de eerste als de tweede een vacuüm gehad. Waren beide sterrenkijkers. Nu bij de derde zonder hulpmiddelen, was ook geen sterrenkijker.
Dank voor de reacties! Kan het nu wat loslaten en dus lekker thuis bevallen... (althans, dat is het plan)
Bij onze zoon 2x geprobeerd met een vacuüm. Daarna spoed ks geworden. Tweede kindje wordt geplande ks!
Met de tang dat doen ze toch allang niet meer! Een vacuümpomp is beter omdat je daar niet per ongeluk te veel kracht op kan zetten (dan laat hij los). Ik ben met de eerste met een knip en een vacuümpomp bevallen bij de tweede alleen met een knip.
Ik had ook een tangverlossing drie jaar terug, dus ja, dat doen ze dus nog wel.... resultaat bij mij was een totaal ruptuur, nu staat er dus in mijn bevalplan dat ik dat per se niet meer wil. Maarja, bij de eerste word je daardoor gewoon overvallen...
1e met vacuüm en knip..2e zonder! Vond het bij de 2e ook allemaal zo anders voelen bij het persen..voelde echt het hoofdje onderin zitten..heb ik bij mn eerste bevalling nooit zo gevoeld..kon persen wat ik wou maar geen schot in te krijgen.. Bij de 2e was ik ook extra gemotiveerd...ik dacht ' en nu doe ik het zelf!' Kans is denk ik heel groot dat het bij de 2e gewoon zonder hulp lukt! Veel succes!