Weet iemand toevallig hoe het zit met de eigen bijdrage vanuit het extra verz 3 pakket? Ik wil graag naar het zkh maar geloof dat het zonder indicatie 480 kost Nu krijg ik 300 vergoed vanuit de aanvullende verzekering, maar ik hoorde zondag van een kennis dat er ook een vergoeding is vanuit de basisverzekering waardoor je op 0,- uitkomt?
Poliklinisch bevallen betekend dat er kosten bijkomen. Medisch bevallen vergoed de verzekering volledig.
als je bij menzis zorg 3 pakket zit en je wilt zonder medische reden moet je zelf de huur van de kamer betalen..ik heb laatst namelijk daarover met menzis aan de telefoon gezeten! en je mag pas op het aller laatste moment naar het ziekenhuis iets vanwege dat je anders de verloskamers te lang bezet houd voor vrouwen die mischien wel met medische reden in zkh moeten bevallen en die vrouwen krijgen voorang op jou! maar goed....de huur van de kamer is voor jezelf!
Klopt, ik heb dit vorig jaar ook uitgezocht. Uiteindelijk was het niet van toepassing, omdat ik wegens beginnende zw.sch.vergiftiging ingeleid ben, en het dus een medische bevalling (uiteindelijk een spoedks) werd. Maar anders had ik toch ook graag in het zkhs willen bevallen, en hadden we de extra kosten voor lief genomen. Moet er niet aan denken dat ik mijn bevalling thuis was gestart, en in alle hevigheid nog naar het zkhs had gemoeten, brrrr....
Ik weet niet hoe het zit bij menzis omdat ik bij CZ zit Maar daar is t zo dat je de basisverzekering hebt waarin je een eigen vergoeding hebt voor t ziekenhuis wanneer je ervoor kiest om poliklinisch te bevallen maar in mijn aanvullende verzekering zit weer een dekking voor de eigen vergoeding! Dus daarmee wordt t wel volledig vergoed volgens mij
Dit heb ik destijds naar Menzis gestuurd en het onderstaande natwoord gekregen. Is wel al enige tijd geleden maar toch, misschien heb je er iets aan.