Hee meiden Pfff, laatste week en dan verlof van werk! De bevalling komt dus ook steeds dichterbij. Zenuwen beginnen toch wel een beetje te komen hoor! Mn eerste bevalling duurde ongeveer 18 uur, waarvan 2 uren geperst zonder veel persweeen, bijna op eigen kracht gedaan. Is de tweede bevalling in jullie beleving en ervaring sneller en makkelijker (dwz, met minder pijn) gegaan?? Want ohhhhhhhhh wat deed het zeer... Liefs
Ze zeggen dat het makkelijker moet gaan. Heb nog geen ervaring. Wil heel graag weer voor een tweede maar zie nu al tegen de bevalling op Ik heb ook 1 uur moeten persen zonder persweeën. Pittig!
Ik kan niet zeggen dat de tweede echt minder vervelend was. Het schijnt dat het vaak sneller gaat dan bij de 1e. Bij de 1e was ik alleen heel erg moe want ik had de hele nacht niet geslapen en de nacht ervoor ook al bijna niet, dus in dat opzicht vond ik de 1e zwaarder. Ik viel in slaap tussen de weeën door. De tweede ging ook niet supersnel. De vk had op een gegeven moment mijn vliezen gebroken maar ik bleef lang hangen op 3-4 cm. En toen wel ineens in een kwartier van 4 naar 10, dus dat was wel fijn. Maar de aanloop was niet echt sneller. Minder pijnlijk wordt het ook niet, helaas
Sneller? Ja zeker, scheelde helft van de tijd, vooral persen ging heeeeeel snel. Makkelijker? Ja, vond ik wel, omdat ik nu een beetje wist wat ik verwachten kon, minder paniek/stress. Minder pijnlijk? Nee. Helaas. Daar moet ik je in teleurstellen ...
Bij mij ging het (nog) sneller! Ik weet niet of het echt makkelijker ging, de eerste bevalling heb ik ook niet als heel moeilijk ervaren. Gelukkig hoefde ik niet zo lang te persen (1 goede perswee en ze waren er.) Minder pijnlijk; nee helaas..... Bij de eerste wee van de tweede dacht ik echt" ojaaa...shit zo voelde het. Dit is echt heeeel pijnlijk". Ik ben benieuwd hoe snel ons 3e ukje zich laat zien als de bevalling begonnen is! Het hoeft van mij niet echt sneller te gaan! (17.30 vliezen gebroken, 19.30 eerste weeeen, 20.20 Wout geboren!)
Nope,dat ging hier niet op... De eerste duurde al 17 uur.Met 2 uur persen,uiteindelijk vacuumpomp. De tweede ruim 30 uur met 2 uur persen en uiteindelijk ook vacuumpomp.En vanaf 4 cm al persdrang... Ik vond de eerste al een behoorlijk heftige bevalling,maar dat was een lachtertje in vergelijking met de tweede. Hier werd mij ook van alle kanten verteld dat een tweede VEEEEEEEEEEL makkelijker en snellerzou gaan...Niet dus.. Ik wil je niet bang maken hoor!Gelukkig weet je van te voren niet hoe je bevalling gaat lopen...
hier zeer zeker wel. de 1e heeft 18 uur geduurd, waarvan 5minuten persen. is begonnen met gebroken vliezen. de 2e heeft vanaf de eerste wee 2 uur geduurd, waarvan 4 minuten persen. na 1 uur is daar het water doorgeprikt. dus ja het was wel veel sneller, maar ik heb begrepen dat het met gebroken vliezen als eerste zoiezo wat heftiger is
ik heb bij de eerste ook een hele zware bevalling gehad... Volgens mij verlos moet deze bevalling makkelijker gaan... Ik heb het nog niet meegemaak maar hopelijk over 4 weken mag ik het weer beleven... Hoop wel dat het wat sneller is maar niet al te snel want dat vindt ik ook weer niets wil wel wat moeite doen en niet binnen een uur bevallen... mag wel wat langer zodat ik ook echt voel dat ik aan bevallen ben en niet zeg zo das snel,... das ook niet leuk...
Ik hoop dat mijn 2de bevalling niet nog sneller gaat..Bij de eerste duurde het 3 uurtjes waarvan drie kwartier geperst. Ik ben juist een beetje bang dat het deze keer nog sneller gaat en niemand er op tijd is De pijn zie ik ook weer tegenop
De tweede heb ik meer beleefd. Bij de eerste had ik een pethadine prik en was daardoor erg afwezig. Duurde bijna een hele dag. Pijn deed het zeer zeker. De tweede was ik helemaal bij en duurde veel minder kort. 5,5 uur en half uurtje persen. De pijn was iets minder heb ik het idee omdat mijn vliezen op het allerlaatste moment pas gebroken zijn. Dit zorgt voor minder hard kunnen samen trekken van de baarmoeder. Maar dan krijg je weeen in benen en rug en die zijn wat dat betreft pijnlijker.
hier me eerste kindje 6 uur ween incl 10min geperst tweede kindje was er in 3 uur en 5 min geperst derde kindje in 1.5 uur en 1 perswee nu hopen dat dit 4e kindje er niet utvalt haha zodra ik iets voel gelijk na het ziekenhuis toe mag helaas nie meer thuis bevllen vanwege een bloeding na de laatste bevlalling
Mijn 2e bevalling ging veel sneller(2:22 min) dan de eerste (4:30). Het persen bij de tweede ging veel makkelijker, maar daar had ik ook haptonomie voor gedaan. Ik vond de 2e bevalling qua pijnbeleving veel intenser. Bij de eerste voelde het als verdoofd, ik wist niet wat er komen zou en heb dat in een roes beleefd. Bij de tweede was ik veel bewuster van wat er komen ging.
M'n eerste bevalling duurde zo'n 8 uur, waarvan ik 2 uur en 3 kwartier heb geperst (uiteindelijk zkh, infuus, knip, vaccuum) M'n tweede bevalling duurde 3 uur en 3 kwartier, van het eerste krampje totdat ze er was, na 15 minuten (4 persweeën) persen was ze er al. Tweede bevalling is dus zeker een stuk sneller gegaan. Ik heb krap een uurtje echt pijnlijke rugweeën gehad, daarvoor stelde het niet veel voor, en toen mocht ik al persen. In mijn beleving deden deze rugweeën wel meer pijn dan bij de eerste, maar dat kan ook komen doordat je het een soort van 'vergeet', de pijn, of omdat de ontsluiting (nog) sneller is gegaan. Ik was wel eerst als de dood om te gaan persen, komt ook doordat het de vorige keer zo'n hel was, en dat is me nu zo meegevallen! Dus ja, ik vond de tweede bevalling sneller en makkelijker, in verhouding wel pijnlijker maar was er ook sneller mee klaar. Succes met de laatste loodjes en geniet lekker van je verlof!
Bij mij ging de 2e bevalling wel makkelijker, ondanks dat het 2 uur langer duurder. De 1e was er in 6 uur, de 2e in 8 uur en de derde ging heel snel 2 uurtjes... Ben nu zwanger van de 4e ben wel heel benieuwd hoe snel die gaat..
Haha dat heb ik ook wel een beetje na 3 snelle bevallingen, de derde was er in 2 uur.wij zeggen ook al voor de grap, mogen wel een vangnet klaarhangen
Sneller, ja inderdaad. Eerste bevalling duurde iets meer dan drie uur, vanaf het allereerste krampje dat ik toen nog niet herkende als wee. Tweede bevalling 2,5 uur. Vooral het persen ging sneller, 3 kwartier bij de oudste, slechts 1 enorme perswee bij de jongste. Minder pijnlijk was het niet, wel veel heftiger, vooral de uitdrijving zelf.
hier wel: 1e bevalling: 4 uur waarvan 30 min geperst ( 1 hechtinkje binnein, nooit gevoeld) 2e bevalling: 2 uur waarvan 6 min geperst ( geen scheur niks) beide weeenstorm ( had alle weeen, buik, rug en been), zonder pijnbestrijding, vond het heel goed te doen! geen moment gedacht aan verdoving, wel na de bevallingen had ik extreme behoefte aan slapen
Hier bizar veel sneller: eerste keer 24,5 uur en tweede keer 6 uurtjes. Beide keren geen persweeën dat was dus wel zwaar, nog steeds op eigen kracht moeten doen. Ben benieuwd hoe snel de derde zal gaan. Voor 6 uurtjes teken ik wel