Oké dit klinkt vast heel stom.. het zijn vast mijn darmen. Maar het lijkt soms net of ik de baby al kan voelen Ik ben nu of 6 weken en een paar dagen 4?? ongeveer. Dit is wel mijn tweede zwangerschap. En af en toe voel ik plopjes of tintelingen en dan denk ik zou dat de baby zijn? Voelt echt precies hetzelfde of kunnen darmen ook zo aanvoelen? Hahaha het kan vast niet en ik durf het ook echt niet aan een vk te vragen, maar ben wel benieuwd of meerdere dit herkennen?
Wauw dat lijkt me echt veel te onwaarschijnlijk... Dat is nog iniminie klein en echt armpjes en beentjes enzo heeft het volgens mij nog niet hoor...
Ik herken het heel goed, maar het zijn hoogstwaarschijnlijk gewoon je darmen... Ik had het ook zo vroeg in de zwangerschap, maar toch weet je precies wanneer het wel echt je kindje is ondanks dat de plopjes heel erg op elkaar lijken. Nu nog (ben 26.3 wkn) lijkt het af en toe dat het mijn darmen zijn, alleen die zitten daar niet meer. Er is natuurlijk wel een grote kans dat je deze baby wat eerder voelt dan tijdens je eerste zwangerschap
Hahaha ik lach er zelf ook om hoor. Tja het zullen wel mijn darmen zijn.... De baby is volgens de site's 1 centimeter Maar dan nog... de baby is natuurlijk helemaal nog niet sterk. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik de baby ook al vlot. Achteraf gezien met 14 weken al! Dat ik het toen zeker wist met 16/17 weken. Maar ja 6 weken is wel erg vlot hé...
Je baby krijgt pas armpjes en beentjes vanaf een week of 8 en die bewegen dan nog niet. Dat komt pas vanaf een week of 9-10 op z'n vroegst ongeveer, dat de baby in staat is om die te bewegen. En dan duurt het daarna nog weer even voor je dat ook daadwerkelijk kunt voelen. Wat jij beschrijft, zijn je darmen, die onder invloed van je hormonen gevoeliger worden en idd gaan ploppen Heeft wel veel weg van de eerste bewegingen van je baby, dus bij de eerste bewegingen van je baby kan het in eerste instantie nog even twijfel geven bij jezelf van: OK, waren dit nou nog m'n darmen, of was dit toch de baby? Ik voelde mijn oudste dochter voor het eerst bij 14 weken. Dacht toen dat dat vast niet kon zijn, maar toen het steeds terugkwam, werd het wel duidelijk Vanaf 16 weken toen ook dagelijks. Maar ze was en is dan ook een echte springveer Deze keer herkende ik het direct en voelde ik het wat vroeger nog, bij 13 weken. Werd de week erop bevestigd met een echo, waar ik dat gevoel van bewegen bevestigd zag op de monitor
whah ja je darmen het voelt een beetje het zelfde soms wahah moet er wle omlachen want 6 weken kan echt niet het hartje klopt net pas en indd armen en benen moeten nog ontwikeld worden zou wel echt snel zijn!
"baby"???? Zeg maar gerust GARNAAL!!! Hij of zij is nu 5 hele millimeters groot,dus NEE dit zijn je darmen en die rommelen ook wat af
Toch beweegt een kindje wel al vanaf 6 weken. Alleen schijn je dat nog niet te niet kunnen voelen. En mijn darmen heb ik nog helemaal geen last van gehad alleen vandaag voelde ik dus een plopje het zal wel... Fijn voor de meiden die al wel verder zijn dat hun ''GARNAAL'' tenminste al wel te voelen is. Kan je lekker lachen om de meiden die nog in hun onzekere periode zitten. Thanks!
Joh ze zullen het echt niet zo rot bedoelen, maar het is gewoon niet mogelijk om het nu al te voelen, daar is het gewoon te klein voor. Tuurlijk beweegd hij/zij al wel maar dat kun je niet voelen Het zijn vast en zeker je darmen, je hoeft geen last van je darmen te hebben om dat te kunnen voelen, je hele lichaam is aan het veranderen dus kan je het nu beter voelen dan normaal.
Een baby van 6 weken beweegt amper.. Beter gezegd het dobbbert wat rond. Armen en benen heeft het nog niet en het is ongv 5 mm ( kan dus wat kleiner of wat groter zijn ) 5 mm is een halve cm dus de baby is het echt niet. Denk dat het indd je darmen zijn.
Het zal misschien niet rot bedoeld zijn. Zo kwam het wel over van haha wat is die meid dom! Zeg dan gewoon meid nee dat kan niet. Maar ja wat niet kan.... Ik zeg ook het zal vast neit zo zijn. Maar serieus ik weet niet meer alles van mijn 1e zwnagerschap, maar het leek heel sterk hetzelfde.
Mag ik zeker wel om lachen,zeg toch niet dat je dom ben. Maar goed,iedereen verteld dat het niet kan en toch zeg jij: "een baby (wat niet eens een baby is) beweegt wel met 6wk alleen voel je het niet en heb geen last van mijn darmen" Lees je wel eens wat er staat bij "van week tot week"?? Daar wordt "je baby" ook een garnaal genoemd! Is niks bespottelijks ofzo hoor maar daar lijkt het op. Bij deze hier een foto van mijn echo met bijna 7(onderste) en 9 weken (bovenste) en dan mag jij mij vertellen of dit op een GARNAAL lijkt En inderdaad ik voel MIJN GARNAAL wel al heel duidelijk. Daarbij is die ook 30cm groter dan jou garnaal. Pfffffff (sorry, actie reactie)
ik voelde het zelfde en dacht dat ik misschien wel verder was dan dat ik zelf dacht, maar mijn echo wees uit dat ik toen ik het voelde 6.4 weken was. Het waren dus mijn darmen die heel duidelijk op schopjes lijken. De baby zit nog ver onder je schaambeen en je blaas ligt er nog voor. Rond de 7 weken is een baby 0.5 cm zonder armen en benen, met 8 weken groeien de armen en benen. De eerste bewegingen zijn met de echo zichtbaar tussen de 9 en 10 weken. Soms ook met 8 weken. Als het je tweede is kun je het misschien wel al voelen met 14/15 weken, maar voor nu zijn het je darmen die je foppen.
Hier ook een leuke pagina en zie je hoe het eruit ziet in het "echt". Ook lees je bij "de baby" dat hij weer omschreven wordt als een garnaaltje. Dus nogmaals,ik zei niks geks in mijn eerste bericht!! 6 weken zwanger