Tweede bevalling sneller en makkelijker?

Discussion in 'Zwangerschap' started by snoebeltje, Sep 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Eerste: 2-3 uurtjes, weinig pijn, geen hechtingen, 10 minuten persen
    Tweede: 20 minuten, afgrijselijk veel pijn, geen hechtingen, 3 seconden persen.

Doe mij maar een langzamere bevalling..

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He mijn eerst evallng heeft bijna 17 uur geduurt, eerst vliezen ebroken 3 uur later regelmatige weeen. Uiteindelijk 37 min geperst. Ik vond het een ele fijne evalling, niet eens echt pijnlijk.

Bij de tweede ben ik gestript heeft niets gedaan en met 41w ingeleid, bevalling 5,5 uur geduurd Eerst heben ze de vliezen gebroken. Daarna na uurtje weeopwekkers gegeven. Binnen 3 persweeen was ze er. Maar eb deze evalling toch als minder prettig ervaren.

Du hoop dat de derde toch misschien spontaan komt.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn beide bevallingen begonnen met het spontaan breken van de vliezen. De bevalling van de 1e duurde vervolgens 10,5 uur waarvan ik 1 uur en 20 min heb geperst (zonder persweeën), waarna ik ben geknipt en de kvz heeft meegeduwd op mijn buik voordat ze geboren werd.

De 2e bevalling duurde vanaf het breken van de vliezen 3,5 uur waarvan ik 7 minuten geperst heb. Deze keer wel goede persweeën.

De 2e bevalling was dus een flink stuk sneller, maar ook veel pijnlijker en dan met name het persen. Maar goed, ik was er wel zo vanaf :D.

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik hoop ook niet dat deze bevalling sneller gaat.
    vanaf de eerste wee en vliezen breken tot persen 1.26 uur. waarvan 26min persen. ik ben zo bang dat dit kleintje thuis ter wereld komt en dat mijn man hem nog net kan opvangen haha.

5. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Bij de eerste: 12 maart om 18.00 uur voorweeen, 's nachts niet geslapen. 13 maart om 23.00 uur naar het ziekenhuis voor een slaapmiddel om een nachtje bij te tanken met 1 cm ontsluiting.14 maart na nog een slapeloze nacht, om 9.30 uur vliezen gebroken, 11.30 uur ruggenprik en om 17.30 uur bevallen naar 20 min persen.
    Tweede: 2.40 uur vliezen gebroken, geen pijn bestrijding en om 9.25 uur bevallen naar 20 min persen.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    1e 12 uurtjes met weeen versterkers. Die verlos zei dat ik de volgende keer niet in het ziekenhuis hoefde te bevallen en dat de tweede stuk sneller zou gaan. Daar had ze gelijk in!!

2e 3,5 uur waarvan het echte werk 1,5 uur duurde. Verlos wilde in eerste instantie niet komen. Toen ze binnen kwam gevoelt 4cm en uur kater had ik m in mn armen.

3e ??? Ben echt benieuwd of dat nog sneller gaat....

7. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Eerste 9 1/2 uur waarvan en 1/2 uur persen.

Tweede 17 uur, maar wel maar 4 persweeën en toen was hij er.

Bij mij ging het dus niet op, tweede bevalling sneller en makkelijker.

Liefs Suzanne

8. tasha

tasha Actief lid

Jul 21, 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste was het vanaf de eerste wee bijna 9.5 uur met de pomp
    bij de tweede 8 uur maar werd een spoed keizersnee

het was bij de tweede echt niet makkelijker maar ze lag dan ook met haar gezichtje omhoog.

ik denk zelf dat elke bevalling anders is en of het de eerste of je 2de is dat je er niet vanuit kan gaan dat het makkelijker of sneller gaat.

groetjes

9. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Pijnlijker, heftiger maar vooral sneller.

10. Coortje

Coortje Niet meer actief

1e 4 uurtjes erg makkelijke bevalling! 04.20 vliezen gebroken en 08.20 na 20 min persen was ze er

2e 5 uurtjes door inleiden

3e.... afwachten

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja sneller zeer zeker de eerste heeft 47 uur geduurd vanaf de eerste check van de vk tot de bevalling.

de tweede was 2,5 uur. maar toe had ik ongemerkt 6 cm dus dat was wel fijn.

ik heb niet veel pijn gehad dus ik vond het wel veel makkelijker.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    pff bij de eerste 38.5 uur, ik mag toch hopen dat het bij de 2e wat sneller gaat!

13. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    jee meiden, bij bijna iedereen ging het sneller. Da's goed bericht :)
    Jammer dat de pijn wel even erg is.
    Bij mijn bevalling ging het zo: eerst verloor ik de slijmprop, kort daarna braken de vliezen. Toen even niks en toen weeen. Vreeeeseeeelijk, vooral de laatste ontsluitingsweeen heb ik als buitengewoon pijnlijk ervaren. Daarna persen, eindelijk mocht ik wat doen voor mn gevoel maar moest wel op eigen kracht bijna want ik voelde bijna geen persweeen.
    het was wel een goede bevalling in die zin dat het een thuisbevalling was. Maar het duurde wel heeeeeeeeeel erg lang, vanaf het verliezen van de slijmprop tot de geboorte exact 24 uur. De pijn heeft 18 uur geduurd (in het begin nog geen pijn)....

14. June1980

June1980 Actief lid

Mar 10, 2009
    122
    0
    0
    Hier 32 uur bij de eerste, ik hoop dat het deze keer ook minder lang is... het was best zwaar. Ik had rug, buik en beenweeen die laatste waren trouwens een hel, heb een expressie en een knip gehad :(

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Over max 6 weken weet ik het :)
    Bij Thirza iig 27 uur vanaf de eerste wee tot aan haar geboorte. Als ik de placenta nog meereken, bijna 28 uur. Dus ik hoop op sneller en ook gemakkelijker...
    Nou was Thirza dik 8,5 pond en wordt dat van deze tweede wel weer verwacht, dus hopelijk heeft Thirza ruimte gemaakt ;)

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ja echt wel en minder pijnlijk ook ;)!

De eerste duurde 21 uur en is een tangverlossing geworden. Flinke knip en stuitje gebroken :(.

De tweede is in 5,5 uur gekomen, helemaal zelf gedaan, zonder toestanden :D!

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Eerste 9 uurtjes
    Tweede 4 uurtjes en 20 min
    Derde 2 uurtjes

Ben benieuwd hoe snel de 4e zal gaan.

18. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoei, gelukkig vooral snellere bevallingen...
    Ik begin er namelijk wel tegenop te zien.
    Oh ja ik had ook een knip en een scheur en een catheter :-/

19. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    ik had bij de eerste om zes uur savond albloed verlies, heb toen nog heerlijk van kerstmaak genoten allen de weejen kwamen veel vaker dat waren rugweejen. half 11 savond naar huis 11 uur kwam de vk toen was het 3 cm en toen om drie uur was ze er weer toen was 5 en toen gelijk naar ziekenhuis en in ziekenhuis was het al tien cm .
    en om 5:23 was ze er . ze is wel met vackiumpomp op gehaalt.
    hoop dat we bij de tweede ook zo snel gaat,
    en de pijn ja das niet fijn. en moest ook nog overgeven wat al ik eingelijk niet kan normaal maar toen wel bah.

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Nou, ik kan je geruststellen.. Aan mijn eerste bevalling heb ik een licht trauma aan overgehouden. En bij de tweede was alles anders! Wat een heerlijke ervaring. Die had ik nooit willen missen.. Tuurlijk deed het pijn, maar het was in mijn geval veel beter te doen.
    Succes!

Share This Page