Eef was er in iets meer dan 5 uur.. Appeltje eitje.. Veel gelopen, kon de weeen goed opvangen. Fiene was er binnen drie uur en was hel, kreeg weeenstorm, mocht geen pijnstilling omdat ik pe had en moest plat blijven liggen omdat ik vast zat aan een infuus en bloeddrukmeter.. Verging van de pijn, en de vk maar zeggen dat ik volgens de monitor te korte weeen had en die zouden niet voor voldoende ontsluiting zorgen.. Ze wilden net iets geven om de weeen verder op te wekken toen mevrouw toch maar ff naar de ontsluiting ging kijken.. Was ik in anderhalf uur van 3 cm naar 9 cm gegaan, heb gegild dat ik ging persen en na een keertje of 4 was ze er... Hebben later nog excuses aangeboden, dat ze me niet geloofden.. Maar was in elk geval wel sneller hihi...
Goeiemorgen zeg!! Pffffffffffff!!!! Nou hier de laatste werkdag, dan verlof. Lekker hoor en spannend!! Jullie zien wel dat ik heeeel druk ben op mn laatste dag
Beide bevallingen zijn snel gegaan! De eerste in 6 uurtjes van begin tot einde met 3x persen en de tweede 3,5 uur en 3x persen. Minder pijnlijk helaas niet, vond het zelfs heftiger!
Ik had echt verwacht dat de bevalling van de 2e sneller zou gaan, zoals bij de meesten het geval was. Maar helaas, het duurde 2x zo lang! De 1e was er in 8 uurtjes, de 2e bevalling duurde 16 uur. Maar... de 2e bevalling was desondanks wel echt "een makkie" (voor zover bevallingen makkelijk kunnen zijn natuurlijk) De weeen bleven alleen niet sneller dan 5 minuten na elkaar komen, dus de ontsluiting schoot gewoon minder snel op. Maar het was zo wel heel goed vol te houden omdat je ruim de tijd had om weer bij te komen tussen de weeen door. Echt enorme pijn heb ik dan ook niet gehad eigenlijk.
Mijn eerste bevalling duurde 17 uur waarvan bijna 1 uur persen (zonder persweeen). Mijn tweede bevalling duurde 5 uur waarvan 20 min persen. Een eitje vergeleken bij de eerste keer. Ik was veel rustiger, had meer controle over mijn ademhaling en de ontsluiting ging als een speer (was ingeleide bevalling en duurde even voordat de weeopwekkers hun werk goed deden, maar toen dat eenmaal het geval was had ik binnen 3,5 uur 10 cm). De eerste keer had ik een flinke knip (auw) en de tweede keer een heel klein scheurtje (waar ik helemaal geen last van heb gehad). Ondanks dat het deze keer een stuk sneller en soepeler ging dan de eerste keer ging het herstel niet zo heel veel sneller, maar dat had meer met de medicatie te maken die ik tijdens en na de bevalling via infuus kreeg toegediend ivm het hellp-syndroom (ze dachten dat ik dat aan het ontwikkelen was).
Mijn 1e bevalling was in 1 woord vreselijk..... Ingeleid met 42, 1 grote weeenstorm en ontsluiting die helemaal niet vorderde. Na een pethidineprik werd ik helemaal stoned, ging slapen tussen de weeen en eindelijk had ik 10cm. Persen lukte helemaal niet, ze schoot steeds terug. Pomp er bij gehaald, die schoot elke keer van het hoofdje af. OK gebeld voor spoedks, gelukkig nog bij de allerlaatste perswee geboren. Je begrijpt dus wel dat ik enorm bang was voor mijn 2e bevalling.... Het leek dezelfde kant op te gaan, weer kwam het niet op gang en ben ik ingeleid met 42.2. Ik kon niet eens aan het infuus, want ik had nog geen ontsluiting. Ik kreeg gel ingebracht en dat zouden ze rond de middag nog een keer doen. Ik irriteerde me aan een ander stel op mijn kamer dus vroeg ik of naar een andere kamer gebracht kon worden. Ik werd naar de verloskamers gebracht. Ik dacht dat ze weer gel in zouden gaan brengen, want het was rond de middag. Ik had alleen wat rugpijn gekregen, verder niet. Op de verloskamer gingen ze mee eerst toucheren, bleek ik dus 5/6 cm te hebben van die ene keer gel. Vliezen werden gelijk gebroken, weeen kwamen op gang (wel weer in 1 storm) en binnen 2 uurtjes lag mijn dochter op mijn buik! Wat een verschil met de 1e bevalling!! (tja en de 3e, die was er binnen 35 minuten....)