Wie heeft er ervaring met bevalling in het Umc Groningen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door suuz1986, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag zou ik ervaringen willen horen of/ en hoe een bevalling in het Umcg is en hoe het daar met een inleiding gaat, veel verschillend personeel? Graag hoor ik jullie ervaringen en menigen.

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heb zelf geen ervaringen met het UMCG qua bevallen maar verschillende mensen in mijn omgeving wel. De meeste mensen zijn er niet erg positief over. Slechte begeleiding tijdens bevalling, veel verschillende gezichten, begeleiding bij borstvoeding nihil, enz.

Hoe is je eigen gevoel?

3. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor verschillende geluiden. Overigens ook over het Martini. Ik denk dat je dit altijd krijgt..... Overwegend hoor ik over het Martini betere verhalen. Succes!

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

UMCG geen ervaring mee. Wel relatief veel negatieve ervaringen van anderen gehoord, ook van mijn vk's. Die waren veel tevredener over het Martini, waar ik 2x ben bevallen 1e x dmv niet-geplande ks, 2e x gewoon bevallen. Helemaal top; goede begeleiding en ondersteuning.

Bij Martini ben je toch een beetje meer mens, en in het UMCG echt patiënt.

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik ben daar bevallen.. eerlijk? Vond het vreselijk.. ze waren dingen kwijt. Had een vreselijke verpleegster die gewoon haar hand op mijn mond deed. Ik was aan het hyperventileren en ik moest maar normaal ademen. Ze zeurde de hele tijd tijdens mijn weeenstorm. Na de bevalling zijn ze me vergeten en kreeg over borstvoeding geen echte info maar een boekje.. en zo kan ik nog wel meer noemen.. nou kan het allemaal toeval zijn dat ik zoveel pech heb gehad..maar ik wil liever naar Martini. Vorige keer moest ik omdat mijn vliezen braken voor 32wk. En deze week had ik alweer tekenen van vroeggeboorte..dus hoop zo dat ik de 32 week haal en in het martini mag bevallen:D

6. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, niet echt positieve ervaringen dus:x.
    Ga nu wel twijfelen, heeft iemand nog een positieve ervaring in het
    UMCG?
    Ga alles wat ik wel en niet wil maar goed in een geboorteplan zetten.
    Controles door verloskundige overigens wel positief, hadden alle tijd en was ook persoonlijk.

7. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Ik ben bij de eerste bevallen in het Umcg en dat was perfect! Ik ging geen bv geven maar er kwam een vrouw aan bed die haar zou gaan aanleggen als ik dat wel zou doen. Geweldige staigaire die mij door de bevalling heen gesleept heeft.. ruggeprik die op de kamer gezet werd, bij het martini moet je dan bevallend en al naar een andere afdeling..

Nee, hier alleen maar lof!

8. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de positieve ervaring. Stelt je wat gerust!:)

9. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Zie dat we bijna tegelijk zijn uitgerekend! Straks liggen we naast elkaar te bevallen tegen die tijd haha!

10. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamavanY = Dit zou wel heel toevallig zijn.
    Wanneer ben jij precies uit gerekend?

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Martini is mij goed bevallen. Duurde 25 uur, dus verschillende shifts met verloskundige, verpleegkndige en stagiaires gehad, maar iedereen was super! Nog kleine week gebleven en prima mensen. Alleen een ontbijtmevrouw was niet zo vriendelijk.

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Die ontbijtmevrouw was bij mij juist heel vriendelijk. Ze vroeg wat ik wou drinken en ik kreeg gelijk een pak karnemelk van haar! Kreeg verder uitgebreid te eten van haar.

13. Baukje81

Baukje81 Lid

29 dec 2006
    63
    0
    0
    Noord-Nederland
    Afgelopen woensdag net bevallen in het UMCG. Niet meer dan lof hier. Ik heb een hele zware bevalling gehad en ben erg goed begeleid. Men dacht goed met me mee en ze legden me alles goed uit. Ondanks de wisseling van de wacht halverwege, heb ik me niet gestoord aan het 'vele' personeel. Tijdens de eerste helft was er een co-assistent bij, een verpleegkundige en de verloskundige. Tijdens de tweede helft geen co-assistent meer. Alleen even wat meer mensen toen mijn ruggenprik gezet werd. Alleen maar leuke en lieve mensen bij mijn bed gehad. Toen ik in halve paniek niet meer kon puffen en alleen maar schreeuwen (schaam), werd ik heel goed opgevangen. Toen het niet zo goed bleek te gaan met mijn kleine ventje, is de gynaecoloog ingeschakeld en die heeft uiteindelijk mijn bevalling afgemaakt. In alle rust overigens (met verpleegkundige).
    Nee hoor, ik ben zeer tevreden over de hele bevalling (ondanks dat het een hel was). Voor een tweede zeker weer naar het UMCG als dat nodig zou zijn.

14. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ook ik loop nu voor de 2e keer onder controle bij de gyn in het umcg, bij de eerste had ik bij elke controle een andere gyn, nu heb ik eigenlijk steeds mijn eigen 'vaste' gyn.. erg fijn!

Mijn 1e bevalling is perfect verlopen in het umcg, om half 7 gebeld, en om 7 uur lag ik al in het umcg, goed begeleid tijdens de bevalling, ook bij de bv goed begeleid, ook ik heb niets anders dan lof over het umcg.

15. Madelin

Madelin Lid

7 jun 2012
    59
    0
    0
    Dierenambulance
    Provincie Groningen
    ik heb ook gekozen voor de umcg, en inderdaad als je naar ervaringen zoekt heb je negatieve maar ook genoeg positieve.

de wissel van personeel heb je in elk ziekenhuis aangezien het bij de 1 langer duurt dan de andere, je kan niet verwachten dat je 1 de zelfde hebt.. zolang ze hun werk maar doen toch??

en de 1 bevalt je meer dan bij de ander.. maar dat probleem kan je ook hebben met een kraamzorg. als je je mening durft te zeggen dan kan je duidelijk aangeven wat je wilt en wat niet!

je moet jezelf echt niet gaan opvreten terwijl jij al genoeg andere dingen aan je hoofd hebt!

het is voor mij ook me 1e kindje, en ik heb trouwens meer negatieve ervaringen over martini kunnen vinden.. en mijn vk heeft ook slechte ervaringen met de martini omdat die niet genoeg kraambedden hebben!
    :)
    meis, het is je eigen gevoel en waar jij je het prettigst bij voelt!

16. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de laatste drie positieve ervaringen!!

Deel Deze Pagina