Tijdens de 1e bevalling (ingeleid) heb ik tijdens het persen een knip gekregen. Ik hoop dit keer geen knip te krijgen. Iemand ervaringen?
Bij de tweede geen knip gehad gelukkig. Wel een beetje gescheurd op de plek van het oude litteken maar hier geen last van gehad
Ja hier wel. Maar het ging zo snel dat ze wel moest anders scheurde ik helemaal uit. Om 12.10 had ik nog 5 m. Om 12.30 opeens volledige ontsluiting met persdrang en om 12.34 geboren . Het ging te snel voor mijn huid aan de onderkant om aan te kunnen zeg maar.
Hier bij de 2e en 3e niet. Was niet nodig. Ook de schade bleef beperkt tot 3 hechtingen en 1 hechting.
Alleen bij de 1e ingeknipt omdat ie gehaald moest worden met de vacuümpomp. Bij de 2e wel ingescheurd, maar niet bij Het litteken van de 1e. Heb van het herstel van de hechtingen van de 2e ook veel minder last gehad als van het herstel van de knip.
Nee. Eerste keer geknipt, tweede keer gescheurd haha. Maar wat me tegenviel aan het litteken vd knip bij de tweede bevalling, is dat hij de eerste week erna gejeukt heeft.
Bij de eerste een knip, bij de tweede wat ingescheurd langs het litteken, maar geen knip nodig. Het herstel de tweede keer verliep ook fijner, ik merkte er nauwelijks iets van.
Bij de eerste een enorme knip om het kind eruit te krijgen, bij de tweede een kleine knip om te voorkomen dat het helemaal uit zou scheuren. Ik was thuis en zou dan alsnog naar het ziekenhuis moeten om te hechten, dat mag de verloskundige niet. Na een dag of vijf voelde ik er nog weinig van terwijl het bij de eerste na zes weken begon te ontsteken . Maak je er niet te druk over vooraf! De tweede keer viel het me enorm mee!
Hier bij de eerste knip gehad. Hij lag er verkeerd voor met zijn hoofdje en het persen duurde al te lang. Tweede ging veeeeeel makkelijker. Ze lag zoals het hoort en ging er met slechts een scheurtje uit. Hoeft dus niet altijd hetzelfde te gaan!
Ja... hier ook 2 keer. Geen idee of t echt nodig was, maar ga er naar vanuit van wel. En ook hebben me ze tot 2 keer toe een uur laten wachten tot ik gehecht werd. Door drukte.... sukkels.
Hier niet hoor. Weet je ook waarom je toen de knip kreeg? Was dat omdat je anders zou scheuren of ging het met het kindje niet meer helemaal goed? Ik heb bij mijn oudste van 4,5 pond ook een knip gekregen, maar door allerlei zorgen om haar na de bevalling nooit gesproken over het waarom van die knip. Ik sprak daarover met de gyn tijdens de bevalling van mijn tweeling (tweede en derde kindje) en de angst om weer een knip te krijgen, want de jongste meisjes werden op hetzelfde gewicht geschat, toen zei ze: ja maar misschien is die knip gezet zodat het kindje sneller werd geboren omdat het niet meer goed ging. En dat is een reden die prima in het plaatje past, ze huilde namelijk niet echt en zag blauw en werd dus ook meegenomen. Hoe dan ook, van de bevalling van de tweeling heb ik geen schrammetje aan over gehouden, dus dat kan gewoon.
Bij de eerste flinke knip (vacuüm-verlossing), daarna gesprongen hechtingen (infectie) en daardoor een heel lelijk, groot litteken. Bij de tweede weer geknipt, maar ontzettend goed gehecht, waardoor het er daarna vele malen beter uitzag Totaal geen pijn aan gehad ook de tweede keer.
Bij de eerste een knip gehad, bij de tweede niet ook al was de tweede baby zeker net zo groot. (Beide bevallingen ingeleid, eerste met vliezen breken en infuus, tweede alleen vliezen breken)
Beide keren wel, maar beide keren was het omdat er foetale nood was en de vacuum is gebruikt.. Als ik de tweede keer van maar een kindje hoefde te bevallen was ik niet ingeknipt. Het was: eerste keer knip en vacuum ivm foetale nood Tweede bevalling (tweeling): eerste kindje niet geknipt en net gescheurd, tweede kindje foetale nood dus knip en vacuum (zelfde plek als de eerste).
Bij de 2e geknipt. Bij de 3e niet, maar wel een subtotaal. Van de knip veel last gehad, van de scheur weinig.