Tweede bevalling weer knip?

Discussion in 'De bevalling' started by Freddel, Apr 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilse073

ilse073 Nieuw lid

Apr 17, 2018
    3
    0
    1
    Female
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Bij de eerste heb ik een flinke knip gekregen, bij de tweede geen. Ik had de tweede keer een andere verloskundige, veel rustiger en zelfverzekerder. De bevalling duurde even kort, maar was veel prettiger. Tweede kindje was iets groter dan de eerste, maar toch bijna geen schade.

2. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Bij de eerste had ik een knip. Bij de tweede en derde niet. Wel wat ingescheurd maar niks ernstigs.

3. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Eerste knip, was wel een onverwachte sterrenkijker. Tweede keer scheurtje op plek van litteken, maar stelde niets voor, ook sterrenkijker, derde en vierde niets. Alleen gevoelig op plek van litteken. Deze twee draaiden wel normaal. Denk dat het niet heel vaak voorkomt voor een tweede maal knippen.

4. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Eerste een knip.
    Tweede ook een knip en daarbij een milde anusruptuur mogelijk omdat de knip iets te klein was achteraf ( beiden kinderen een gewicht op de p20-p50).

5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Bij de 1e een knip ivm vacuumpomp, bij de 2e een knip, bij de 3e en bij de 4e ook... Dit was alle 3 de keren omdat ze t zwaar hadden tijdens de laatste fase van de bevalling.
    Bij de 5e en 6e een klein scheurtje. Alleen bij de 6e geen hechting gehad.

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Wel vervelend, ik wil alleen maar zeggen dat dit weinig voorkomt.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Hier bij beide bevallingen een knip. Gyn zei tijdens mijn 2e bevalling dat ik strakke bekkenbodemspieren had en niets mee rekte.. Ondertussen overleggen met een verpleegster dat ik bij mijn eerste bevalling ook al een knip moest. Kwam er niet onderuit. Anders zat ze er nu nog in. :p

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste een knip gehad, omdat de uitdrijving te lang duurde. Mede door/tijdens het gebruik van de vacuümpomp dipte haar hartslag te veel. Achteraf had ze de navelstreng ook nog eens om haar nek. (zes hechtingen)

Bij de tweede een knipje "uit voorzorg" gekregen, de verloskundige was bang dat ik anders naar voren toe zou scheuren. Daar gaf ik nl de meeste pijn aan. Dit knipje hebben ze in het oude litteken gezet. Uiteindelijk twee hechtingen gehad, en er zat een klein schaafwondje aan de andere kant.

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik heb gister toevallig een bevalling begeleid. Zij had bij de eerste een knip en nu niet ook niet ernstig gescheurd.

10. Sunshine007

May 29, 2015
    82
    11
    8
    Eerste een knip. Tweede stuitbevalling. Dan is knip standaard. Dus, beide keren een knip. Tweede overigens maar weinig last van gehad; zat drie dagen later alweer op de fiets om de jongste naar crèche te brengen.

Share This Page