weeen/ hardebuiken???

Discussie in 'De bevalling' gestart door desteny, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Hallo,

Gistermiddag begonnen bij mij de weeen/harde buiken, ze waren vrij regelmatig om de 5/7 min. ze waren niet echt gevoelloos maar echt pijnlijk ook niet.. wel steeds erge krampen erbij gehad...Zijn dit de voorweeen of gewoon harde buiken???? elke avond rommelt het behoorlijk, felle steken, me meissie is dan super druk weet niet meer hoe ik zitten moet...en erg veel harde buiken..
    Wat moet ik hiervan denken??:( zijn er meer dames die dit ook hebben???

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het voorweeën zijn. Je kunt even onder de douche gaan staan als je er weer last van hebt. Als het oefenweeën zijn zakt het af, en als het echte weeën zijn gaat het door/wordt het erger.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik sluit me bij je aan
    hier ook voorweeen
    en onder de douche nemen ze ook niet af
    bij mij zijn ze wel vrij pijnlijk
    ben gelukkig in slaap gevallen gister
    maar het rommelt hier gewoon weer verder
    het mag van mij nu wel is doorzetten

4. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik heb ook al de hoognodige voorweeen en harde buiken gehad. Telkens hoop/denk ik; jaaaa zal het dan nu....?
    Maarnee!! Ze zit nog lekker in mn buikie hoor.
    We moeten gewoon echt afwachten tot de weeen echt doorzetten en/of onze vliezen breken...
    Succes!

5. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier idem dito :( Heb het al een week elke dag een uurtje of anderhalf.....

Afgelopen vrijdag op de CTG waren de 'voorweeën' ook heel duidelijk zichtbaar om de 4 minuutjes. Maar ze namen niet toe in kracht.
    Als door een lekkere warme douche of een kruikje in je rug de boel niet gaat ontspannen en je voelt je er toch onzeker door, dan kun je altijd je vk even bellen natuurlijk. ;)

Succes!

6. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ik heb dat nou juist helemaal niet. Zu dat dan een teken zijn dat het nog even duurt of heeft niet iedereen voorweeen / harde buiken?

7. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hier ook sinds twee dagen last van voorweeen of oefenweeen....
    Heb sinds gister af en toe en kramp waarbij het zweet me ook een beetje uitbreekt. Gisteravond ook lichtelijk misselijk en vanacht zeer onrustig geslapen. Stiekem had ik gehoopt dat het door zou zetten. Maar het blijft bij af en toe kramp, zonder ook enkele regelmaat.....

8. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb ook nog geen last. Alleen van harde buiken, maar deze doen geen pijn. Wel heel lichtjes af en toe menstruatiepijn maar dat is het.
    Maar het zegt niets. Vriendin van mij heeft ook niets geen last gehad en de kleine kwam gewoon op tijd.
    Ik geloof dat we erg blij moeten zijn dat we verder geen last hebben. haha

9. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Hier ook met 38wk een 1 dag voorweeen gehad. Lekker in bad gaan zitten en toen zakte het af. Daarna elke dag van 's ochtends tot 's avonds harde buik, maar deze deden geen pijn. Nu sinds 2 dagen ontzettend misselijk maar me harde buik is spoorloos verdwenen:(

Het kan zomaar opeens opzetten maar ik denk toch echt dat ik nog even moet wachten..:(

Hopenlijk zet het voor jullie snel door van oefenweeen naar de echte weeen:)

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb in mijn zwangerschap af en toe eens een harde buik gehad maar niet pijnlijk ofzo.
    Mijn bevalling begon met harde buiken en ik dacht aan oefenweeen maar het bleek al het echte werk.
    Niet iedereen krijgt ze en het zegt gelukkig ook niets over hoe lang je nog moet wachten.
    Kan zomaar dat je morgen bevalt

11. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Thanx voor je reactie. Ik was erg benieuwd hoe dit zit. Ben vandaag uitgerekend!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    En dan komt voor jou nu ook het ellendige wachten tot het gaat beginnen.
    Kan alleen maar zeggen, probeer er niet teveel bij stil te staan en doe je ding.
    Ik hoop voor iedereen hier dat het maar snel mag beginnen

13. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier ook veel last van voorweeen

vk vertelde net op de controle dat het ook kan voorkomen bij een blaasontsteking. morgen maar even urine inleveren ook al denk ik niet dat het een blaasontsteking is

14. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier nu dus al meer dan 2 weken een dagelijks uurtje 'oefenweeën' en dan vaak tussendoor ook nog wel harde buiken. Het lijkt ook wel of ik steeds vaker 'opvliegers' krijg. Dan heb ik het ineens ontzettend warm en begin me een partijte zweten. Inmiddels als 5 dagen overtijd. Ik ga er maar gewoon vanuit dat onze uk met 42 weken een handje geholpen moet gaan worden....

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Thanx! Ach ja het is lekker weer. Heb net heerlijk op het terras gezeten. Tot nu toe nog geen verveling hoor.

Deel Deze Pagina