telkens aften in mijn mond! hoe kom ik daar van af?

Discussion in 'De lounge' started by tresje, Feb 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    hallo dames.
    heb al sinds een paar jaar last van aften in mn mond.(soort witte zweertjes) ik heb er vaak meerdere tegelijk en het is zeer pijnlijk.
    alleen tijdens mn zwangerschap had ik ze gekgenoeg bijna nooit.
    mijn dochter is nu een paar maanden en de ellende begint weer.
    er zitten er nu 5 tegelijk!! en als die weg zijn kan ik nu al vertellen dat er weer een ander aan zit te komen.

iemand tips hoe ik kan zorgen dat ik ze niet meer zo vaak krijg?

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Poetsen en spoelen met parodontax. Dat werkt echt bij mij.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Mijn moeder zei altijd dat het betekent dat je niet voldoende fruit eet (niet genoeg vitamientjes). Maar geen idee eigenlijk of dat echt zo is..

4. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties!
    ik eet inderdaad weinig fruit, maar wel heel veel groenten!
    dat wordt idd vaak gezegd, maar ik heb het ook in tijden als ik wel fruit eet.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    Vitaminegebrek is een fabeltje volgens mij. Heb er in elk geval heel snel last van of ik nu wel of niet heel veel vitamines binnenkrijg. Wat mij heel goed heeft geholpen is elke 2 week mijn tandenborstel te vervangen. Klinkt raar, maar mijn moeder had deze tip eens op tv gezien en sindsdien heb ik er eigenlijk geen last meer van. Krijg ik een blaar, koop ik direct een nieuwe en wordt het er vaak niet meer dan 1.

Verder als je 1 hebt, aanstippen met lidocaine, dat verdooft.

6. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

Jan 27, 2011
    810
    1
    18
    Parodontax idd!!! Dat hielp bij mij ook echt goed. Ik had er een aantal maanden ook geregeld last van, eigenlijk nooit een moment zonder gezeten. Toen dacht ik in 1 keer aan Parodontax en sindsdien zijn ze gewoon weg.
    TJa is fabeltje dat het door te weinig vitamientjes komt... hebben onze moeders ons gewoon wijs gemaakt zodat we fruit zouden eten ;-P

7. kimr1

kimr1 Bekend lid

Aug 13, 2008
    545
    0
    16
    Poetsen met Parodontax, ook als je er geen last van hebt, werkt idd echt (bij mij tenminste)

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Bij mijn man helpt poetsen met zendium heel goed.
    Het gaat niet om vitaminegebrek, maar heeft wel te maken met je weerstand, volgens zijn tandarts. Bij hem lijkt het wel gerelateerd te zijn aan stress. Maar sinds hij met zendium poetst, heeft hij er echt minder last van.

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ananas eten daar zitten bepaalde enzymen in zitten die het tegen gaan. Maakt niet uit of het vers of uit blik is vers is natuurlijk wel beter. Mijn moeder heeft er veel last van omdat ze inhalatoren gebruikt ivm longziekte. Haar arts adviseerde het haar. Super oplossing mijn moeder neemt zo nu en dan weer een ananas als ze er last van heeft en dan zijn ze zo weer weg.

En het is nog lekker ook ;)

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euh.... bezoekje aan de huisarts? Mijn ex heeft er wel eens medicijnen voor gehad (soort dipstickje) die goed hielpen.

Ik heb er heeeeeeeel soms ééntje en dat vind ik dan al teveel, hehehehe.

11. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ananas idd.. mn man heeft er ook wel eens last van en hij eet bijna geen fruit.. als hij vitaminetabletten of fruit neemt is het zo weer over...

Dus hier bij manlief ligt het wel aan vitamine gebrek.. meneer eet nog net een banaan omdat dat alleen f snel een schil is maar de rest is teveel moeite haha

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    mogelijke oorzaken zijn ijzertekort, vitamine tekorten (vitamine B-12, foliumzuur), voedingsallergie, infecties, en een verminderde weerstand

13. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Te lage weerstand heeft indirect wel te maken met vitaminetekort ;)

14. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,162
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij manlief helpt zendium hel goed, sinds hij daarmee poetst heeft hij ze nog amper en zijn ze veel sneller weg.
    Toen het echt heel erg was heeft hij van de huisarts een soort aanstip middel gekregen, dat verdooft de pijnlijke plekken

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

2000mg vitamine C per dag. Cranberrysap, dat soort dingen.

En poetsen met Zendium, iets met enzymen idd.

16. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Erg pijnlijk, ik heb er gelukkig na de geboorte van mijn dochter weinig last meer van.
    Maar inderdaad helpt paradontax goed hiertegen.
    Sterkte ermee.

17. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Hier was zendium DE oplossing

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn dochter had ze heel vaak. Ze eet heel erg gezond, gezonder dan mijn man en ik en toch kreeg zij ze als enigste van ons 4-en. Ik denk dat het ook gewoon met je persoontje te maken heeft..

Maar bij haar helpt poetsen en goed de mond doorspoelen met Zendium heel erg goed. Zolang we deze tandpasta gebruiken (nu een jaartje denk ik) heeft ze nog 1x een aft gehad, terwijl ze ze daarvoor bijna doorlopend had..

19. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    bedankt voor de adviezen dames!!
    ga straks maar gelijk een stuk ananas naar binnen werken...bleggghhh

20. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    mijn vader zegt altijd dat het komt omdat ik zoveel thee drink... weet niet of jij veel thee drinkt en of het waar is...

Share This Page