wanneer naar de dokter/verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pytie, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pytie

pytie Lid

4 mrt 2009
    11
    0
    0
    Hoi,

Ik ben zwanger! :baby: Ongeveer 5 weken... Maar wanneer ga je naar de dokter? Of kun je gelijk naar de verloskundige?

En wanneer hebben jullie het je ouders, vrienden etc verteld?

liefs Pytie

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb toen de dokter gebeld en kon meteen de vk bellen dus dat heb ik gedaan toen ik zo'n 5 weken was. En ze maakte met mij een afspraak voor de intake en echo toen ik bijna 9 weken was.

dus je kunt gewoon bellen.

Wij hebben het toen meteen onze ouders verteld toen we het wisten (naja, na een week) en de rest (zussen, ooms/tantes, vrienden) pas dit weekend.

3. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik belde met vijf weken de verloskundige en kon aan het einde van week 6 terecht voor een eerste echo. Mijn vk (tevens echoscopist) wil je graag vroeg zien, zodat ze vroeg kan constateren of het niet buiten baarmoedelijk is, of het hartje klopt en hoelang je zwanger bent. Maar dat is wel bij iedere vk anders. Als het hartje klopt is de kans op een mk kleiner dan 3%.

Dus toen we op de echo hadden gezien dat het hartje klopte hebben we het aan een kleine kring verteld: ouders, broer, zus en aanhang en twee paar vrienden. Mensen die ons ook zouden steunen als het niet goed zou gaan.

Gisteren van de vk te horen gekregen bij de tweede echo dat echt alles heel goed was. Mijn vriend vroeg nog of we het nu konden vertellen. De vk zei toen dat de kans dat het nu mis kon gaan echt nihiel was. Nu zitten we dus echt op een roze wolk!

Ik ben persoonlijk heel blij dat wij het op deze manier hebben gedaan. Ik wens je veel succes!

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    In de bijsluiter van de test stond dat je de huisarts ff moest bellen bij positieve uitslag..
    Dat gedaan.. en kon direct door naar de VK.. Die gebeld en afspraak gemaakt voor rond 8 weken..

Nu ff bellen voor afspraak kan dus wel..

5. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Je kan gewoon de verloskundige bellen. Meestal is je eerste afspraak tussen de 8 en de 10e week. Zij zal ook aangeven wanneer de eerste echo plaatsvindt. Mocht de praktijk zelf echo apparatuur hebben krijg je daar je echo's. Anders kun je vaak terecht bij de poli gynaecologie in het dichtstbijzijnde ziekenhuis voor een echo. Veel succes!

Deel Deze Pagina