Tweede borst veel later dan eerste

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Konijn, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Dag dames, ik heb een vraagje:

    Ik ben gewend mijn dochter twee borsten aan te bieden: voeden tot ze niet meer drinkt (meestal was ze dan wat suffig), verschonen en dan nog een borst. Daarna een beetje spelen of op schoot zitten tot ze slaperig werd.

    Nu werd het de latste tijd al: drinken, even gezellig zitten, verschonen, drinken, spelen... maar sinds een paar dagen wil ze de tweede borst helemaal niet meer vlak na de eerste. Na de eerste borst is ze heel vrolijk en blij aan het lachen, kijken en 'kletsen', en als ik dan de tweede borst wil geven gaat ze huilen.

    Nu gaan we eerst even spelen en geef ik de tweede borst als ze aangeeft nog wel wat te willen drinken. Soms duurt dat een kwartiertje, maar soms ook wel een uur. Het gebeurt nu weleens dat ze daarna gewoon meteen gaat slapen.

    Zijn de twee borsten bij elkaar nu nog wel 1 voeding, of telt het nu als twee voedingen? En is een sessie an ruim een uur te lang?

    Ze heeft treouwens meestal 7 of 8 (soms 9) voedingen op een dag.

    Groetjes
     
  2. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik het zo hoor, heeft ze gewoon genoeg aan een borst. Je merkt het echt wel als ze nog honger heeft. Dus als ik jou was, zou ik gewoon een borst geven en direct de tweede ook aanbieden. Als ze die niet wil, dan gewoon laten.... anders kan ze ook nog tegenzin krijgen. - verschonen - spelen - slapen en dan weer de andere borst geven; dus wel afwisselen.

    Succes!
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen gewoon voeden als die kleine wil! En of er nu 1 uur of 3 uur tussen 2 borsten zit, maakt toch niet uit. Honger is honger, geen honger is geen honger.

    En ik zou de voedingen gewoon niet tellen, maar oke ik doe een poging eertste borst en tweede borst met tot 1-1.5 uur ertussen zou ik rekenen als 1 voeding. En je bedoeld met die sessie dat 1 borst drinken en dan nog 1 borst drinken een uur te lang is? Nee hoor! Gewoon lekkerl aten drinken tot ze voldaan is.

    En idd super, niet dwingen! Daar schiet je niks mee op!

    Zolang de kleine goed drinkt, aankomt, plasluiers heeft, gezellig is, allert is, dan zit het mi wel goed!
     
  4. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reactie's!

    Ik heb het nu maar een beetje losgelaten... soms drinkt ze dus maar één borst. Ik vind het wel een beetje eng hoor; toch bang dat ze dan niet genoeg krijgt... Maar ja, als ze tevreden lijkt, zal het wel goed zijn. Soms geef ik de tweede borst gewoon een tijdje later als ze kenbaar maakt dat ze nog wat wil.

    En ik probeer niet zoveel te tellen, maar het valt nog moeilijk om dat los te laten!

    Groetjes
     
  5. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Konijn, mijn meisje drinkt geregeld maar 1 borst hoor. Vanaf de tweede week al. En soms wil ze wel die tweede, maar dat geeft ze zelf wel aan.
    Een gezonde baby die dorst heeft kan je dat prima duidelijk maken. Dat signaal is echt niet te missen ;) .
     

Deel Deze Pagina