meer kans op nieuwe zwangerschap na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by vruchtje24, May 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik heb wel eens gehoord dat je als je een miskraam hebt gehad dat je dan sneller kans hebt om een nieuwe zwangerschap. Weet iemand of dit waar is? Zou natuurlijk wel heel leuk zijn voor ons allemaal :D .

gr vruchtje

2. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

Apr 26, 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi vruchtje
    Volgens mij is dat bij iedereen anders.
    Ik lees bij sommige topics dat het bij sommige na een maand raak is en bij andere weer wat langer.
    Het zou natuurlijk super zijn.
    Ik wil ook weer snel zwanger zijn na mijn curretage van maandag.
    Liefs

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik denk ook dat het voor iedereen anders is. Smmigen zijn meteen weer zwanger maar, er is hier een topic waarin een aantal dames kletsen die nu allemaal langer bezig zijn of zijn geweest na de mk om weer zwanger te worden dan daarvoor. Voor mij is het dus een beetje een fabeltje dat je super vruchtbaar zou zijn na een mk.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier had ik ook op gehoopt en kluste me gek maar toch heeft het nog 5 maanden geduurt.

5. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik begrijp het ook niet goed hoe dat dan zou moeten werken. Ik bedoel er is een ei en er is zaad. het zaad blijft hetzelfde en het ei is volgens mij ook gewoon een ei. Of zullen ze bedoelen dat er meerdere eitjes rijpen?

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik denk niet dat je makkelijker of vlugger opnieuw zwanger wordt na een miskraam, maar het kan misschien wel. Je zou dat gaan denken omdat de baarmoeder net nog "gewerkt" heeft en dat proces makkelijker opnieuw op gang komt... Ik weet niet of dat waar is, we zullen wel zien wanneer ik weer zwanger zal zijn na mijn mk van vorige week...
    Mijn gynecologe vertelde me wel dat vele vrouwen vrij snel na een mk opnieuw zwanger worden.

Succes ermee ;)

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    na de ene mk werd ik snel zwanger terwijl ik ook vaak had dat het juist lang duurde..
    kan nou niet zeggen dat het zo echt is dat je sneller zw. raakt na een mk.

8. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Hmm...zou wel mooi zijn. Heb ook wel eens gehoord dat je, als je na een zwangerschap geen bv geeft extra vruchtbaar bent, dus wie weet geld dit ook voor mk.
    Mijn gyn was er wel positief over dat ik nu niet weer zo lang zou hoeven wachten, maar ja...je weet nooit he.

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hmm heb 1 keer een vroege miskraam gehad. Inmiddels weer 12 maanden geleden.

10. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Na mijn 2e MK was ik snel zwanger maar dat werd ook weer een MK en nu zijn we alweer bijna een half jaar verder...
    Dus het is idd voor iedereen anders...

Groetjes

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het maar gewoon rustig af en ik merk het van zelf wel. Ieder lichaam is inderdaad anders.

gr vruchtje

12. stella1

stella1 Lid

Dec 9, 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    even een positief bericht dan. Bij mij was het inderdaad meteen weer raak na miskraam, maar heeft denk ik niets met extra vruchtbaarheid na MK te maken.
    Ik ben gewoon een vruchtbaar type , want bij mijn eerste kindje was ik ook meteen zwanger. Daarna na 3e ronde, helaas Mk en toen dus weer meteen.
    Maar veel succes gewenst met zwanger worden!

13. buddy

buddy Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ik hoop dat het waar is. in mijn omgeving klopt het wel allemaal diegene die een miskraam hebben gehad waren heel vlug weer zwanger dus hoop dat dat ook bij mij telt...
    we zullen zien

Share This Page