Beste verloskundige, Een aantal weken geleden heb ik helaas met amper 5 weken een spontane vroege miskraam gehad. De eerste cyclus daarna heb ik ovulatietestjes gebruikt om geen nieuwe ronde te missen. Op dag 22 had ik een positieve ovulatietest in handen. Een dag later wel wat vruchtbaar slijm, maar niet de pijnlijke borsten die ik normaal direct na de eisprong heb en dat is ook later niet gekomen. Tien dagen later werd ik ongesteld. Nu zit ik in de tweede cyclus na de vroege miskraam en vandaag op dag 22 nog steeds geen positieve ovulatietest (en ook geen lichamelijke tekenen van een eisprong). Ik wist dat de eerste cyclus na een vroege miskraam langer en anders kon zijn, maar had verwacht dat mijn eisprong in de tweede cyclus in ieder geval niet nog later zou komen. Kan het zo zijn dat de eisprong nu toch nog komt, maar dan nog later dan in de cyclus hiervoor? Ik ben deze cyclus op dag 11 begonnen met testen, en ik zie altijd wel een licht streepje, maar dus nooit zo dik/donker als de controlestreep. (Ben overigens niet opnieuw zwanger.) Had de tweede cyclus na de vmk niet weer wat normaler moeten zijn? En gaf de positieve ovulatietest in de eerste cyclus na de vmk wel echt een eisprong aan, aangezien ik niet de pijnlijke borsten had die ik voor de vmk wel altijd kreeg met een eisprong? Of kunnen die lichamelijke tekenen verschillen? Ik ben ontzettend bang dat ik niet meer ovuleer, of dat er iets anders niet goed is, waardoor ik niet zwanger kan worden. Kunt u mij hier iets meer over vertellen? Komt dit weer goed? Alvast heel erg bedankt.
Hallo Kevertje83. Het kan na een miskraam langer dan 1 cyclus duren voordat het allemaal weer regelmatig is. Dus ga je niet druk maken dat je geen eisprong meer hebt maar geef je lichaam de tijd en de kans. Groetjes Ineke