Help, man en ik komen er niet uit

Discussie in 'Babynamen' gestart door Babyvijf, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vindt je t mooist?

  1. P.hyllon

    22 stem(men)
    40,0%
  2. P.herran

    12 stem(men)
    21,8%
  3. M.iquel (amerikaanse uitspraak)

    13 stem(men)
    23,6%
  4. Y.aero

    5 stem(men)
    9,1%
  5. Y.ouandi

    3 stem(men)
    5,5%
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik en mn man hebben wat meisjesnamen betreft dezelfde smaak. Maar jongens namen totaal niet. De namen die we wel samen leuk vinden, zijn al bezet in de familie.
    Ik ben benieuwd door jullie stemmen te zien, welke richting meer geliefd is. Dus alsjeblieft, help me!
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    M.iquel
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Pherran/Phyllon
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Ik weet niet of het je bedoeling was (en ik hoop van harte van niet), maar bij Youandi moet ik wel heel erg aan De luizenmoeder denken (you and I) en smaken verschillen weliswaar, maar dat vind ik persoonlijk wel echt te erg.

    De overige namen zijn sowieso ook mijn smaak niet, dus aan mijn advies hoef je denk ik niet al te veel waarde te hechten, maar ik zou niet weten hoe ik Yaero moest uitspreken, dus dat valt voor mij al af. Phyllon klinkt en staat zelfverzonnen. Van jouw lijstje vind ik Pherran en Miquel overkomen als de enige 'bestaande' namen, dus die vind ik het leukste. Al weet ik niet zo goed wat je bedoelt met Amerikaanse uitspraak van Miquel (ik zou het uitspreken als Miekel, klemtoon op de 2e lettergreep en een zachte 'k', op z'n Spaans dus). Pherran 'hoort' volgens mij gespeld te worden als Ferran, vind ik dan ook beter staan.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je namen staan wat mij betreft precies van mooi naar minder mooi, met nr. 4& 5 op een gedeelde 4e plek voor mij :D

    Phy.llon gestemd! Lijkt veel op de meisjesnaam Phyllis die ik echt een pareltje vind.
    Moet wel eerlijk bekennen dat Phy.ll.on me wel aan een pylon doet denken. Tis maar net of je die associatie erg vind of niet.. ;)
    Zoon van Doutzen Kroes heet ook Ph.yll.on.

    Pherr.an te verwarrend met de gebruikelijke schrijfwijze Fer.ran.

    Miquel ook n lastige want wordt ook wel als Miguel geschreven. Vind m daarnaast niet zo bijzonder. Ik weet niet of je een getint kindje verwacht? Vind het sowieso geen naam voor een blank kindje..

    Ya.ero weet ik niet hoe je het uit moet spreken (kan zowel als ee, ie, ah-eh als aa zijn, en aangezien deze naam mij niet bekend is heb ik echt geen flauw benul welke kant ik op moet.. djee-roo?).
    Ik vind het als een nogal volkse naam klinken......
    En te geknutseld.

    Yo.ua.ndi lijkt alsof er staat You, Andi en you and I :confused:
    Moet daarnaast denken aan Jandino Asporaat. Vind het echt zo'n naam wat hij zou kunnen gebruiken voor een typetje :p
    PS: even googlen en je ziet dat de vrouw van Rintje Ritsma ook Yo.u.andi heet :confused:
    En dat dat ook in 'De luizenmoeder' voor komt.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  6. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Pherran! Ferran of Ferre vind ik nog mooier. De rest is mijn smaak niet.
     
    Blosjes, maviju en Babyvijf vinden dit leuk.
  7. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Kijk dat wist ik dus niet dat t in luizenmoeder voorkomt en vrouw van rintje ritsma. Aan zulke info heb ik dan ook t meest, want dan kom ik ook verder in t wegkrassen van namen hahah

    Edit: en o ja wordt idd getint kindje Dus nu kun je wel raden welke namen van mij (NL) afkomen en welke van mans kant.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik kijk de luizenmoeder niet dus had geen idee. Mn dochter kwam met deze naam. Wie weet heeft ze t wel daarvan.
     
  9. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Kan iig mn man en dochter nu wel aantonen al aan de poll dat die twee laatste namen niet zo goed bij mensen vallen. Dat wilde ik bereiken hiermee. In mijn ogen zijn dat namen waarvan later als ze gaan solliciteren, de sollicitatie brief al aan de kant geschoven wordt zonder dat de cv bekeken is.
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    De namen zijn voor mij een ver van je bed show, dus vind een keus maken lastig. Maar ik vind Ph.erran de beste optie. Liever geschreven als F.erran.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Phyllon of Ferran!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    @Beheer dit kan gesloten worden. Heb duidelijke antwoorden al.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb op Miquel gestemd.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  14. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.851
    113
    Babyvijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina