BILTHOVEN (ANP) - In Nederland is een tweede persoon overleden aan de Mexicaanse griep. Het gaat om een 58-jarige man. Net als de eerste dode was ook hij al ernstig ziek voor hij griep kreeg. Hij is in het ziekenhuis gestorven. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag bekendgemaakt.
erg lullig voor die man... sterkte voor de familie. maar hoeveel zullen er vandaag in het verkeer zijn overleden? en aan de gewone griep?
Het heeft net zoveel risico als de gewone griep.. Ik heb vorige week griep gehad, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik hem toch een beetje kneep
Jeetje de 2e al, het klinkt best eng dat hij aan de mexicaanse griep is overleden. Maar zoals Elmo24 hier ook al zegt, dat had bij de gewone griep ook gebeurd.
Op dit moment moeten we banger zijn dat we een flinke gewone griep krijgen dan de mexicaanse, dat is namelijk maar een milde griep. Zullen we topic openen met: 2.567 dode van dit jaar aan gewone griep?
de mexicaanse griep wordt zwaar overtrokken, zoals veel artsen al hebben gezegd. de griep is dodelijk, maar dat beseffen velen niet. zo is ook mexicaanse griep dodelijk, voor sommigen dan. groetjes
Tsja, misschien niet zo dodelijk als ze hadden verwacht, maar ik ken nu 3 mensen die het hebben (waarvan 1 baby!) en die zijn er echt heel goed ziek van hoor... Eentje is zelfs al weken aan het voortmodderen.
@merijn, ja maar dat is toch wel vaker als de gewone griep er is. Het is alleen nu geen winter maar zomer.
Ik ken zeer weinig mensen die echt goed ziek worden van de gewone griep. Het is voor mij denk ik wel 10 jaar geleden dat ik echt een week hartstikke ziek op bed heb gelegen. Dus het valt mij op ja dat mensen van deze griep toch wel een stukje zieker zijn. Maar misschien dat mijn beeld hiervan niet klopt hoor.
Ik vind het zulk gelul dat er constant wordt gezegd 'Maar deze persoon was al ziek'. Alsof dat een excuus is Als onze geweldige regering al was begonnen met inenten hadden deze personen de Mexicaanse griep er helemaal niet bij hoeven krijgen, en hadden ze de ziekte die ze al hadden wel gewoon kunnen overleven
@ shadixxx: wat is dat nou weer voor een reactie. Ten eerste is er een groot verschil tussen een gezond iemand die overlijdt aan deze griep of iemand die al ziek was (niet voor de persoon zelf, maar wel wat betreft het risico van deze griep). Ten tweede is de vaccinatie nog niet eens beschikbaar, buiten de besluiten van onze regering om. Waar is het voor nodig om met een onterechte beschuldigende vinger naar onze regering wijzen?
Deze griep zal wel meer dodelijk zijn dan de gewone en dan ook bij jonge mensen. Deze griep zit namelijk vol in je longen, maken scheurtjes in je bronchien zodat er sneller infecite kan optreden dus longontsteking en er zijn veel mensen die sowieso luchtweg problemen hebben en hartproblemen. Daar gaat het om. Ben je niet op tijd, of is je huisarts niet op tijd met het uitschrijven van een recept omdat hij via de telefoon denkt dat het bij jou wel meevalt, of is je longontsteking viraal dus niet te behandelen, dan beland je dus in het ziekenhuis en mag je hopen dat je het met de ventilator gaat redden. En net zoals Merijn zegt: ook ik kan me niet herinneren ooit de echte griep, diegene waarbij je dus echt niet kan verplaatsen van de spierpijn voor ruim een week, te hebben gehad. Dus....de kans dat je deze gaat krijgen is gewoon groot en dus hopen we alleen maar dat hij relatief mild blijft en niet muteert. Groetjes, C
Ten derde is helemaal nog niet bekend wat de bijwerkingen c.q. gevolgen van die vaccinaties zijn. Vandaar ook dat er veel mensen zijn die twijfelen over die vaccinatie.
Ik snap je reactie niet. Als voorbeeld. Mijn zoontje heeft in de couveuse gelegen. Toen kreeg hij een virus. Hieraan is hij bijna doodgegaan. Als hij was doodgegaan, dan was dat logischer dan wanneer een gezonde baby hetzelfde virus had gekregen en zou doodgaan. groetjes
Hoezo irreeel? Men is nog niet begonnen met vaccineren, dus weet je ook niet wat de bijwerkingen gaan zijn, en hoe dat op lange termijn moet gaan. Alhoewel de vergelijking niet helemaal opgaat, (dat begrijp ik dus zelf echt wel), kennen we de DES-dochters? Ik bedoel maar te zeggen dat je nu nog niet kunt zeggen of dit ongevaarlijk is of niet want het is nog niet toegediend.
Dat is dus niet helemaal waar. Maar ik heb geen zin om daar uitgebreid over uit te wijden. Ga anders eens naar het topic op gezondheid. Daar praat een forummer die duidelijke informatie verstrekt over vaccinaties.