Hoi! In februari verwachten we ons tweede kindje. Ons zoontje zal dan een kleine anderhalf jaar zijn. In plaats van een dubbele wagen wil ik het graag gaan proberen met een wandelwagen en de baby in een draagzak/-doek. Nu hebben we een ergo-baby performance, waar ik erg blij mee ben. Alleen krijg ik te horen dat de babyinsert die daarbij hoort erg lastig te hanteren is. Heeft iemand daar misschien ervaring mee? positief of negatief? Nu was ik eigenlijk al zover om voor de eerste tijd een andere draagzak/-doek aan te schaffen. Waarbij ik dacht aan een ringsling of een Storchenwiegedraagzak of bondolino. Ringsling: lijkt mij handig om ook nu mn dreumes in huis te dragen. Het tillen wordt wat zwaar, en het is vaak tillen voor even, dus de ergo-baby vind ik niet zo handig. Maar is dit ook goed voor een pasgeborene, en kan dit ook langer worden gebruikt dan de aangeraden korte stukjes? Draagzak: Is weer handiger om wat langer mee te dragen, in huis en buiten. Zullen geen urenlange wandelingen zijn. Maar kan wel snel 1 of 2 uur zijn dus misschien fijner dan de ringsling? Dus kortom: - heeft er iemand ervaring met de baby-insert van Ergo baby? - wat is handiger om ernaast te gebruiken? Een ringsling of draagzak vanaf de geboorte (Storchenwiege, bondolino)? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou die babyinzet gewoon eerst eens proberen als je kleine er is. Voor hetzelfde geld vind jjij het juist geen onding. Scheelt je een 2e drasgzak erbij kopen... Mocht het niet bevallen dan kan je altijd nog een andere zak kopen. Sowieso is het beter om daarmee te wachten tot je baby er is. Dan kan je samen met baby zakken uitproberen en passen. Je kan er nu wel 1 kopen maar Misschien zit je baby in de nieuwe zak helemaal niet goed?? Dan zit je er mee. Ik heb een beco butterfly 2 en volgens sommige zou dit ook een onhandig ding zijn. Oa met de babyinzet. Ik vind het juist een superding en ben er heel tevreden over. Het is echt persoonlijk...
Ik heb een bondolino, een manduca, een ringsling en 4 lange geweven doeken... De bondolino vond ik heel fijn toen ons mannetje heel klein was. De manduca is voor nu en vooral voor manlief fijn. De ringsling gebruik ik heel veel voor de kortere stukjes: even snel naar de supermartkt, van de auto naar ... en weer terug. Het nadeel van de ringsling is dat je a-symetrisch draagt en het voor langere gedeelten niet fijn kan zijn. En niet voor iedereen werkt dat. ik had hiervoor een ringsling van neobulle en heb er nu één van kokadi. Die van Neoulle vond ik niet fijn, maar die van kokadi was gelijk in één keer goed. Dus ook dat maakt veel verschil. Ik zou inderdaad draagzakken en doeken proberen (bij een draagconsulente bijvoorbeeld) en soms kun je ze lenen. Dan kun je ook bekijken wat je voor nu voor je oudste fijn vind.