Vanaf wanneer zwangerschapszwemmen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blupje, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blupje

    blupje Fanatiek lid

    23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik wil graag zwangerschapszwemmen gaan doen; of eigenlijk zwangerschapsaquarobics. Nu probeer ik al de hele tijd het zwembad te bellen om te vragen vanaf hoeveel weken dat kan,maar ze nemen niet op!

    Vandaar dat ik het dus aan jullie vraag; vanaf wanneer kun je dat gaan doen, of wanneer zijn jullie het gaan doen?

    Alvast bedankt!
     
  2. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    bij ons kun je de hele zwangerschap naar zwangerschapszwemmen,

    ik wil dat zelf ook heel graag maar twijfel nu ik een artikel heb gelezen ->

    BRUSSEL - Baby's en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen.

    Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma dan de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis.


    Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is', aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden - de periode van de watergewenning voor baby's - in volle ontwikkeling zijn."



    vraag me dus ook af zwemmen tijdens de zwangerschap slecht is aangezien je dan ook chloor inademt???
     
  3. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Welnee, baby's ademen toch niet door jouw longen?

    Overigens spreken onderzoeken elkaar tegen: baby's zouden snel moeten gaan zwemmen zegt de 1 en het door jouw genoemde onderzoek zegt juist wat anders!

    Mijn kids vinden het heerlijk. En mijn foetus ook ;) In mijn zwembad hangt ook niet zo'n chloordamp, maar is wel echt een lekker bad! Schoon dus ook!
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik wil ook graag babyzwemmen, kan dat nu werkelijk zoveel kwaad dan??? het is toch maar 1 keer in de week een half uurtje??? hmm, ik zal het allemaal eens bij het zwembad navragen!
     
  5. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hier is het ook de gehele zwangerschap dat je mag meezwemmen... al is mijn ervaring dat het heel gek is als je zonder buik tussen de buiken zit hahaha, net of je niet zwanger bent en inbreekt als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

    Liefs Wendy
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja ik heb mijn twijfels er ook over want waarom komen ze nu pas met deze feiten??

    maar ik ga het zeker navragen bij de gyn de volgende keer. (zwembad zal toch nooit zeggen dat het slecht is ;) )
    Zit me toch niet lekker.
     
  7. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Ik heb het nooit gedaan maar leuk hoor.. :D
     
  8. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi,

    Zwangerschapszwemmen doe ik nu vanaf week 17. Ik vind het heerlijk ontspannend en je kunt er mee starten wanneer je zelf wilt.
    En nog even over dat artikel over zwemmen en astma. Dit is ook al weer gerectificeerd. Het kan alleen astma veroorzaken als het zwembad geen goed watercirculatiesysteem heeft. Er zijn waarden voor, mag niet boven 1,0 uitkomen ofzo. Hier in Nederland zijn de eisen heel streng, in het buitenland zou ik het niet zo snel doen, denk ik. Maar ik ga ook lekker starten met babyzwemmen, zodra dat kan, hoor! :D

    Succes allemaal!

    XXX

    Hester
     
  9. blupje

    blupje Fanatiek lid

    23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Alvast bedankt voor de antwoorden tot zover!

    Ik ga binnenkort gewoon maar eens naar het zwembad! En dan natuurijk lekker meedoen.
     
  10. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik ben begonnen met 22 weken. je kunt ook eerst zelf baantjes gaan trekken en pas als je een buik hebt gericht gaan zwangerschapszwemmen, want dat is namelijk best prijzig. Ik betaal 7,35 euro per week voor een uur zwemmen
     
  11. Linda Laene

    24 nov 2005
    59
    0
    0
    Gewoon zwangerschapszwemmen kan vanaf wanneer jij dat wilt. Het is ook mogelijk om Prenatale Aqua-oefeningen te doen, dat is vanaf 20-24 weken. Wat dat bericht betreft over chloor en babyzwemmen kan je hier eens kijken http://www.sportengemeenten.nl/seg/main ... =51&di=216
     
  12. blupje

    blupje Fanatiek lid

    23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Nou; ik ga morgenavond voor de eerste keer; ik heb er nu al zin in! Ik hoop dat het ook lekker voor m'n rug is, want daar heb ik vaak last van.
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ze zeggen van roken dat dat ook schadelijk kan zijn voorhet ongeboren kind, en bij mijn weten rook je door je longen ;)

    maar ff terug op dat zwangerschapszwemmen, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat schadelijk is voor het ongeboren kind, ze zeggen vaak dat het heel erg ontspannend is.

    Wat ik wel denk is dat babyzwemmen wel schadelijk kan zijn voor de kleine baby (chloordampen etc.) je krijgt het zelf al af en toe benauwd als je mee zit te kijken als je zuster gaat babyzwemmen (nu 12 jr geleden) maar de baby in kwestie heeft zo blijkt toch een vorm van astma ontwikkeld, of dat terug te lijden is naar het babyzwemmen?? tja wie zal het zeggen volgens de site die er net werd gegeven.

    "Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma als de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis. "

    zoals ik het lees (of ik lees het verkeerd) zijn er van de 341 kinderen 41 die er 2maal zoveel last van hebben?? dat is 1 op de 8 kinderen ik vindt al is zoiets nog niet wetenschappelijk onderzocht het toch reden genoeg geeft om het niet te doen.(babyzwemmen)

    groetjes
     

Deel Deze Pagina