naast kindje nog een witte vlek in vruchtzak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door missymaaike, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    gisteren mochten wij eindelijk voor een vroege echo vanwegens heel veel miskramen .
    de echo was goed liet een mooie ronde vruchtzak zien met daarin een mooie dooier zak en een kindje op termijn 7,4 met een kloppend hartje.
    alleen zit er naast het kindje nog een wit vlekje , de gyn heeft er naar gekeken en heeft eigenlijk geen idee zij denkt een stolsel en dacht heel even een tweede kindje wat later weer echt niet kon was ect.

op internet kan ik hier eigenlijk niks over vinden en hoop dat iemand anders hier ook zo,n ervaring heeft

Bijgevoegde bestanden:

• echo2.jpg
      echo2.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,9 KB
      Weergaven:
      59
  2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Geen idee wat dat precies is, misschien beetje bloed idd. Het vruchtje ziet er wel mooi uit voor de termijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan! Fraxiparine heeft bij mij ook goed geholpen.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben gelijk de eerste ronde zwanger geraakt dus het heeft hier ook iets gedaan.
    je zou inderdaad denken bloed maar meestal is dit zwart op de echo. mijn gevoel neigt steeds meer naar een tweede kindje ... baal er alleen zo van , had gehoopt dat de echo 100% goed was nou is hij wel goed maar zit er iets vreemds.
    de gyn maakt zich overigs totaal geen zorgen . maar ikke wel ;)

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Er zou wel een hartje moeten kloppen bij de tweede dan en dat zou de gyn dan moeten zien. Vervelend dat je toch weer onzeker bent. Wanneer krijg je de volgende echo? Hopelijk is het dan weg en word je gerustgesteld.

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ja ik geloof ook niet als het een tweede is dat het levensvatbaar is dus misschien eerder afgebroken.
    de volgende echo is met 9 weken maar mag altijd eerder komen ook al is het elke dag . alleen dat wil ik niet !

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wit op een echo is weefsel en geen vocht. Bloed kan het dus niet zijn. Het zou zwangerschapsweefsel kunnen zijn van een tweede vruchtje, wat niet is doorgegroeid. Of misschien een stolseltje baarmoederslijmvlies.

Waarschijnlijk wordt het in beide gevallen inwendig opgeruimd door je lichaam en kan het geen kwaad. Dus ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. Succes!

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Thnx meiden klinkt hoopvol :)

9. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Kan ook misschien een bepaald beeld zijn omdat het om een "vroege echo" gaat!

Ik kreeg (huidige zwangerschap) een eerste echo rond 6.7 wkn en we zagen toen kleine doorzichtige ballonnetjes (met best wel dikke witte rand) tegenover het vruchtje zeg maar, dus niet bij placenta of zo. Gyn (in opleiding) schrok ervan. Thuis natuurlijk gaan googlen en mezelf een beetje gek gemaakt tijdens het wachten op een telefoontje van een ervaren gyn, die ernaar moest kijken. Gyn gaf aan dat je dit soort dingen kan zien tijdens een vroege echo en was er niets aan de hand. En klopte ook. Bij de volgende echo's was het niet meer te zien. Ook geen bloedverlies oid gehad.

Deel Deze Pagina