Hoi Meiden, Was zo extreem blij vorige week. Had 3 positieve testen. Eerst nog even onzeker omdat het streepje licht was. Maar dat was omdat ik 's nachts ook veel water dronk. En inderdaad. Afgelopen zaterdag had ik een prachtig blauw streepje (niet superblauw, maar geen twijfel mogelijk: het streepje ontstond onmiddellijk en bleef aanwezig). Zwanger. Ik voelde mij ook zwanger (buikpijn, rugpijn, hoofdpijn en vreselijke trek in chocolade en afkeer aan chips. Normaal andersom). Ik was zo happy. Zwanger... Nu zou het goed gaan.... Helaas is dit alles misgegaan. Kreeg afgelopen maandag 2/10 vreselijke buikpijn en pijn in mijn rug. Wist niet waar ik het zoeken moest. Bloedverlies. Was 's ochtends vroeg rond 10 uur. Had ook niets bij me. Durfde niets te zeggen, uit angst dat ik niet meer in staat zou zijn om te werken en in zou storten. In tranen zou uitbarsten. Heb mijn dag uitgezeten (was vreselijk druk) en ben 's avonds, huilend in mijn auto naar huis gereden... Daar ben ik in bad gaan zitten (had zo'n enorme pijn) en kreeg allemaal stolsels, klonters en een klein raar bolletje (soorts doorzichtig snot) met rozige plukjes eraan (het bleef een bolletje). De pijn was heel hevig, en zakte eigenlijk daarna. Ik heb maandag en dinsdag redelijk wat bloedverlies gehad. En sindsdien af en toe spotting (normale menstruatie bij mij duurt zeker 3-5 dagen). Maar ik voelde mij sindsdien zo onzeker, omdat de test nog steeds positief bleef: woensdag was hij zelfs bijna nog blauwer. Je voelt je ook nog steeds zwanger, terwijl je weet wat er gebeurd is zeker een miskraam was. Uiteindelijk had ik vanochtend weer een negatieve (nog een heeel dun blauw streepje) zwangerschapstest en is mijn 'zwangerschapsgevoel' weer weg. Omdat je toch gaat lezen op deze site ('vanishing twin'/'verdwijnende tweeling' en 'achterblijvend weefsel') heb ik mij toch best wel zorgen gemaakt en onzeker gevoeld. Maar het is - blijkbaar - normaal om nog een aantal dagen te ontzwangeren. Ook al heb ik maar zo kort zwanger mogen zijn (5wk en 2dg). Ik probeer nu weer de moed op te pakken voor de volgende ronde, misschien maar een overslaan.... Dikke zoen, sjaak
Wat naar voor je. Dat ontzwangeren kan best even duren hoor, dat was bij mij het geval. Ik zou wel even (for sure) vragen aan de VK of je een echo kunt laten maken om te kijken of alles echt schoon is. Sterkte! Liefs Mirre
Heej meis, Ik wens je heel veel sterkte toe..ik weet hoe je je voelt....zelf ook een miskraam gehad op 26 sept... Dikke knuf Ponnetje