Angel Doppler

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door -, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hai meiden,

Even vraagje, ik heb vandaag mijn Angel Doppler thuis gekregen met de post. Nu kan ik maar met moeite het hartje vinden of helemaal niet. heeft iemand van jullie ervaring met dat ding en waar je hem precies moet houden? Ik maak me verder niet ongerust van ik voel de kleine jumpen in mijn buik, wil zo graag het hartje goed horen, ik hoorde wel vaag geklop en mijn vriend zegt dat dat het is. Maar dat zou een teleurstelling zijn, aangezien dat maar een heel zacht en dof geluidje is. Hebben jullie ervaring hiermee?

Liefs San ;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat je t wel duidelijk(er) moet kunnen horen. T is misschien net hoe je kindje op dat moment ligt. Misschien ligt ie wel met z'n ruggetje er naar toe? Ik zou mij er niet te druk over maken. Als je t aldoor evengoed voelt bewegen, zal t wel goed zijn! ;)

3. Misschien moet je harder duwen o pje buik? Mijn ervaring met de gyneacoloog is dat ze dat apparaat bijna DOOR mn buik heen duwde...

4. Niet meer actief

en insmeren met babyolie helpt ook goed! En soms moet je gewoon je eigen oordopjes gebruiken (bijv. van mp3) en dan wil het ook nog wel eens harder klinken ;)

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ik heb em ook sinds een week in huis.
    De eerste dag dachten we het hartje te horen, maar dat bleek mijn eigen hart te zijn.
    De dag erna hoorde we heel duideiljk het hartje van de baby. Net een treintje, zo snel.
    Ik kan em nu heel gemakkelijk vinden, gewoon even buik insmeren met babyolie, en dan een beetje drukken.
    Ik ben zelf nog niet zolang zwanger als jij, dus ik moet echt onderin mijn buik zoeken, ik denk dat jou kindje al veel hoger ligt, dus zou je ook makkelijker moeten kunnen vinden

6. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Wij hebben een Angel Sound gekocht en ik hoorde het hartje gelijk. Eerst lag de kleine onderin maar nu 'zwemt' de kleine van links naar rechts en van onder naar boven. :D
    Dus deze uk is ook lekker druk.
    En insmeren met olie wil echt helpen.

Dikke kus Fennita

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik weet niet of je weet waar het ruggetje ligt, maar hier is het het beste te horen. Dit is, als de baby "goed" ligt, links of rechts van je navel.

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Heb ook een angelsound in huis. In het begin vond ik het ook heel makkelijk om het hartje te vinden maar vind toch hoe verder je bent hoe moeilijker te horen, maar bij mij komt ons kleintje er precies vanzelf nr toe dikwijls

grtz x

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Vandaag bij de verloskundige geweest, en ze raadde me sterk af om de doppler te gebruiken. Ze zei dat het schadelijk is voor de baby en dat ie daardoor aangeboren aanwijkingen kan krijgen.
    Terwijl op de gebruiksaanwijzing staat dat het niet schadelijk is :(

Heeft jullie verloskundige er ook iets over gezegd?

Ik wil zo graag dagelijks even mn kindje horen, maar nu doe ik het niet meer want wil geen risico's nemen...

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Owh jees!

Ik heb er vandaag een aangeschaft, er staat idd op dat er geen gevaarlijke stralingen vrijkomen.

Wat ik wel heb vernomen is die andere versie, die je knt huren voor 30 euro pm, dat die gevaarlijke stralingen afgeeft, deze is dezelfde die je vk gebruikt, deze geven zelf ook gevaarlijke stralingen af.

11. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ik vind het ook zo vreemd dat de vk niet eens vroeg welke ik heb,
    Volgens haar zijn ze allemaal schadelijk..
    Maar dan mogen ze toch niet op de verpakking zetten dat het niet schadelijk is lijkt me :(

Ik weet echt niet wie ik nu moet geloven, maar zal nu toch minder snel voor de lol even naar het hartje luisteren :(

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik heb de vraag voorgelegd bij de vk van dit forum.

Het is ook raar als blijkt dat er wel stralingen vrijkomen die schadelijk zijn voor je baby.
    Lijkt me niet dat ze dan verkocht worden hoor, alhoewel in Nederland weet je het maar nooit!

Even bij het vk forum topic blijven meekijken dan weet je wat die ervan zeggen?

13. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ah! :D dat ik zelf niet zo slim was om daar de vraag even te stellen.

Ik hou het vk forum ook in de gaten! ben nu toch wel erg benieuwd!

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Nou ik heb natuurlijk ffkes gegoogled ;)

De angelsound werkt met geluidsmicrofoon en zend geen golven uit.

Zelf bij bellytalk zeggen ze dat, en de bellytalk is wel een apparaat die golven uitzend.

**De BellyTalk Doppler is een professioneel medisch gecertificeerd en beproefd instrument dat voldoet aan alle huidige wettelijke richtlijnen en bepalingen. Verloskundige maken al jarenlang gebruik van deze techniek om via geluidsgolven de hartslag van de baby te registeren (zonder bijgeluiden). Zo rond de 12 weken of zelfs soms al rond de 8 weken. De BellyTalk doppler is niet te vergelijken met apparaten die u in de winkel kunt verkrijgen. Dit zijn apparaten met een geluidsmicrofone en die zullen pas veel later in de zwangerschap een duidelijke hartslag laten horen.**

Lijkt me dus gewoonweg veilig!

15. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Yesssss dus kan weer met een gerust hart naar het hartje luisteren! :D

Thanks voor de info!

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Let wel, dat staat er op de website he?

En dit op de website van de angelsound:

**Is het gebruik van de Angelsound veilig?
    Het gebruik van de Angelsound (doppler) is volkomen veilig. Het geluid van de baby wordt geregistreerd door de ultragevoelige contactmicrofoon. De Angelsound zendt geen golven uit en gebruikt geen gevaarlijke spanningen en dus kun je de Angelsound zo vaak gebruiken als je wilt.**

http://www.babysound.nl/default.aspx?te ... lang=dutch

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    idd de angelsound is gewoon een versterkte microfoon.
    Meer niet.
    Geloof me maar....anders had ie wel een paar honderd euro's duurder geweest ;)

Deel Deze Pagina