wij zijn druk aan het bedenken over een 2e of 3e naam om te vernoemen naar de opa's de roepnaam word thijs en de opa's heten eise en jitze dus ja dan zou het natuurlijk gewoon: thijs, jitze, eise kunnen worden maar misschien hebben jullie ook nog tips of om de twee namen te mixen wij komen er niet uit....
Thijs Jitze Eise of Thijs Eise Jitze vind ik echt niet zo mooi, terwijl ik meestal toch wel van vernoemen met de echte namen ben en niet knutselen. Komt door de overeenkomstige klanken denk ik. Is net alsof Thijs al gebaseerd is op de namen van de opa's Jitze Thijs vind ik dan lekkerder klinken. Zou je de tweede naam als roepnaam hebben en eventueel zou je natuurlijk kunnen denken dat die eis klank uit Eise erin terugkomt. Of Eize Jitze en we noemen hem Thijs haha. Nee lastig.. Denk nog even verder
Wat moeilijk, het zijn allemaal leuke namen. Thijs, Jitze en Eise. Misschien iets van Sietze van maken... zit van beide namen iets in. Je kunt alle namen gewoon geven uiteindelijk gebruik je toch meestal je roepnaam. Oja je moet dan wel even kijken wat de beste initialen geeft, dat het geen gek iets wordt met de achter naam ofzo. Succes met kiezen!
Dit lijkt wel het meest logisch en dan zullen de opa's zich ook het meest vernoemd voelen. Wel zijn het 3 relatief korte namen achter elkaar met 2x de IJ/EI klank, wat het geheel niet zo soepel laat lopen. Toch zou ik wel hier voor kiezen. De namen Jitze en Eise laten zich ook niet echt verlengen (zoals je van Jan nog Johan kunt maken, of Johannes). Je zou Thijs eventueel kunnen verlengen tot Mathijs/Matthijs (als officiƫle eerste voornaam), maar ja, je hebt niet voor niets deze naam gekozen. Ik zou dus zeggen: Mathijs Jitze Eise of Thijs Jitze Eise