Hoi, wij hebben een dochter, die wij een tweede en derde naam hebben gegeven als vernoeming naar de beide oma's. Nu krijgen we weer een meisje, en willen we eigenlijk vernoemen naar de opa's, iemand een modern, meisjesnaam idee voor de namen Toon (Antonius) en Henk?? De eerste naam is een naam die zowel voor een jongen als een meisje kan...
Moeilijk om van een ouderwetse jongensnaam een moderde meisjesnaam te maken. Niet heel modern, maar meer kan ik nu niet bedenken. Tonke Antoinette Hinke Tanja
Dat het ook modern moet zijn vind ik altijd direct een stuk lastiger. Met vernoemen van opa's en oma's wordt dat vaak al meteen totaal wat anders namelijk. Ik denk bijvoorbeeld meteen aan Antonia Hendrika of zoiets, maar dat is natuurlijk verre van modern.
Lastig hè?? De tweede en derde namen van mijn dochter zijn Rikki (van Riek) en Kris (van Christien). Zo iets zou ik nu weer leuk vinden, maar ik ben het er mee eens dat het wel een moeilijke opgave is ..
Tonny/Antonia Henke/Hinke En misschien heel ver gezocht, maar Yīn is 'toon' (van muziek) in het Chinees. Versimpel de spelling naar Yin en ik vind het een leuke naam. Alleen moet je de vernoeming wel altijd uitleggen.
Ik denk meteen aan Tinke Heb je Toon en Henk meteen allebei een soort van gehad.. Jammer dat iets in de richting van Rikki al gebruikt is. Anders had je nog Rika of iets kunnen doen bij Henk, want dat komt vaak van Hendrik/Hendrika etc. Hinke misschien? Ika/Hanna? Anders bij Toon inderdaad iets van Anna/Anne van Antonia, wat al eerder genoemd is. Of Tina? Maar dat is meteen een stuk minder modern, Anita? Tanja/Tonja/Tonia?
Nina of Nine/Niene van Antonius) Nianne, Nena, Nouk/Noek/Anouk, Sanne(h), Hanne of Niké (combi van Antonius en Henk)
Hanna/ Hanne = vernoeming naar allebei. Iets anders leuks zou ik niet weten. Het is een moeilijke combi. Met An- lukt het wel, maar Henk is moeilijk.
Athena? Dan heb je de Ath van Anthonis en Hen van Henk. Verder nog wat suggesties: Tooske Hanne Catoo Hanna Tonia Henrike Henna Antonette