ik had van het weekend een discussie met mijn zusje over hoe je deze naam moet schrijven als je het uit wilt spreken als No-ee. Ik zeg Noé. Zij zegt Noë. Wie heeft er gelijk? Of kan het allebei ? Ik zou zelf Noë namelijk uitspreken als No-ie zoals ik dat ook zou doen met Zoë of Chloë. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast...
Ja ik vind hem ook prachtig Maar de enige reactie van mijn vriend is No Way... Helaas helaas valt hij dus af. Tenzij ik hem de komende 22 weken nog kan overtuigen natuurlijk
Ik spreek ze beiden hetzelfde uit, maar ik begrijp het ook als mensen Noë anders uit zouden spreken. Noé is net wat duidelijker.
Wat mij betreft zit er helemaal nergens in de uitspraak een w . Maar ik besef me dat in de praktijk veel mensen het wel zo zullen zeggen. En ik zou Chloë/é trouwens ook never uitspreken met een G maar altijd met een K klank. Maar dat is off topic .
Beiden als No-ee, heb het nog nooit uitgesproken gehoord als No-ie. Maar snap het wel, doordat Zoë en Chloë met deze schrijfwijzen ook vaak op z'n Engels worden uitgesproken.
Ik zou ze allebei als Noo-ee uitspreken. Ik ken beide varianten als afkorting van Noelia (no-eelieja dus)