Slecht zaad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annerie, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Vandaag hebben wij de uitslag van het zaadonderzoek gekregen. Helaas was het niet goed. Slechts 9 % van de zwemmers was echt actief en voor de rest had de huisarts het over 'vrij dood en/of onbeweeglijk zaad' :(

We zijn ongelofelijk teleurgesteld nu. Die uitslag geeft gelijk zo'n dreun! Maar de arts zei dat we eigenlijk minimaal 2 zaadtesten moeten laten uitvoeren om een gemiddeld beeld te krijgen. Hebben jullie daar mischien ervaring mee? We gaan er dus nog maar een keer voor.. :cry:

Slecht-zaad ervaringen met toch een zwangerschap hoor ik graag :( misschien pept het ons een beetje op. We beginnen ons nu toch wel zorgen te maken, hierom lukt het dus (misschien) wel helemaal niet.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid
    das niet leuk zeg om te horen
    hopelijk worden jullie snel verder geholpen en raken jullie met behulp van de mmm snel zwanger
    heel veel succes ;)

3. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi Annemarie!

Om jou gerust te stellen......9% is actief ?! .... er is wel kans dat je spontaan zwanger kan worden! Er is immers maar 1 zaadje nodig!

groetjes

4. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Sorry....ik heb je naam verkeerd getypt...

Annerie .....

5. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Je hebt gelijk, 9 % is geen 0 %. Maar toch is het een zware domper...

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi meid,

Wat een vervelend nieuws zeg... Hebben ze er ook bij gezegd hoeveel zaadjes er waren in totaal?

Mijn man heeft ook erg slecht zaad. Daarom zijn ze bij ons begonnen met IUI-behandelingen. Daar moet je ongeveer 1 miljoen goede zaadjes voor hebben. Helaas halen wij dat keer op keer niet. De eerste keer 460.000 en de tweede keer 740.000. Ondanks dat ze zeiden dat IUI voor ons dus niet zo kunnen werken, werd ik van die tweede IUI dus toch zwanger!

Maak je dus vooral niet gek... je hebt uiteindelijk maar één goed zaadje nodig!

Groetjes,
    Josien

7. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0

wow 460.000 en 740.000 is toch ook veel! waarom perse ongeveer 1 miljoen...je hebt inderdaad maar 1 goed zaad nodig!

Kunnen ze dan niet zaadcellen invriezen totdat je er 1 miljoen hebt?!

Gefeliciteerd Josien!

8. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Hoi Annerie,
    Wat vervelend zulk nieuws he! Ik wil je niet blij maken met een dode mus, iedere situatie is anders, maar zal je wel mijn ervaring vertellen.
    Wij kregen van de huisarts te horen dat het zaad van mijn man niet goed was. De beweeglijkheid was niet goed en de morfologie (vorm) was heel slecht. We waren erg geschrokken! Toen we bij de fertiliteitsarts kwamen hoorden we van haar tot onze grote verbazing dat dit zaad prima was volgens haar, volledig binnen de geldende normen.
    Zij gaf ook aan dat huisartsen vaak niet goed weten hoe zaaduitslagen te interpreteren en daardoor dus verkeerde informatie geven.
    Ik wil niet jullie uitslag bagatelliseren, helemaal niet, maar mijn advies is: ga af op het professionele oordeel van een gyn/fert.arts. Laat je doorverwijzen!
    Heel veel sterkte, ik weet hoe rot het is als je in onzekerheid zit hierover.

Liefs, Marit

9. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Huh :(
    Dat is gewoon gemiddeld vruchtbaar... is ons verteld!

Deel Deze Pagina